Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 10:32

25
آذر
2 عامل مهم در بروز سرطان استخوان

2 عامل مهم در بروز سرطان استخوان

یک فلوشیپ جراحی ترمیمی و میکروسکوپی اندام‌ها با تاکید بر اینکه ژنتیک و محیط، مهم‌ترین فاکتورهای ایجاد کننده سرطان استخوان است، گفت: سابقه سرطان استخوان در خانواده و ایجاد صدمات استخوانی در بیمار از دیگر عوامل ایجاد کننده این سرطان هستند.

دکتر محسن سعادت‌جو

 

 

 

در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به اینکه سرطان استخوان بیشتر در دهه پنجم و ششم زندگی افراد را درگیر می‌کند، گفت: برخی از سرطان‌های استخوان که از نوع بدخیم هستند در سن 10 تا 15 سالگی شیوع پیدا می‌کنند که این سرطان ناشی از سلول‌های اولیه استخوانی در بدن است.

این جراح ارتوپد با اشاره به اینکه سرطان استخوان جزو سرطان‌های شایع در کشور محسوب نمی‌شود، یادآور شد: لمس و احساس توده در نواحی مشکوک توسط بیمار، درد و ورم‌های موضعی، بروز تب، کاهش وزن، بی‌اشتهایی، تعریق در خواب و التهاب در نواحی آسیب دیده از علایم سرطان استخوان است.

سعادت‌جو خاطر نشان کرد: کاهش محدودیت در حرکت بیمار، لاغری عضو آسیب دیده، بروز آسیب‌های عروقی و عصبی و فشارهایی که توده به اعضاهای مجاور بدن وارد می‌کند از عوارض سرطان استخوان است. وی تشخیص صحیح و به موقع را اصلی‌ترین راهکار درمانی سرطان استخوان دانست و بیان کرد: تشخیص سرطان تنها توسط پزشک متخصص و پس از بررسی‌های کامل تصویربرداری، آزمایشگاهی و در بسیاری از موارد نمونه‌برداری از محل ضایعه انجام می‌شود. 

این متخصص ارتوپد با اشاره به اینکه ایمونوتراپی یکی از روش‌های درمانی سرطان استخوان است، افزود: ایمونوتراپی یک روش درمانی امیدوارکننده در درمان انواعی از سرطان‌ها است که از قسمت‌های مختلف سیستم ایمنی بدن برای مقابله با سرطان یا کاهش عوارض جانبی ناشی از درمان استفاده می‌شود. 

این فلوشیپ جراحی ترمیمی و میکروسکوپی اندام‌ها، رادیوتراپی، شیمی درمانی و جراحی را از دیگر روش‌های درمانی این سرطان دانست و اظهار کرد: به طور معمول در جراحی فقط عضو یا قسمت سرطانی شده برداشته می‌شود و به جای آن یک وسیله مصنوعی مانند پروتز قرار می‌گیرد. 

سعادت‌جو در پایان تصریح کرد: برای جلوگیری از بروز انواع سرطان‌ها و به خصوص سرطان استخوان توصیه می‌شود که افراد جامعه با تغییر دادن رژیم غذایی خود و رعایت تغذیه سالم، استفاده از مواد طبیعی، عدم مصرف غذاهای کنسرو شده و کاهش مصرف فست فودها در کاهش بروز سرطان‌ها نقش موثری داشته باشند.

منبع: ایسنا

 

برچسب ها: سرطان، انواع سرطان، سرطان استخوان، مغز استخوان، درمان سرطان استخوان، علائم سرطان استخوان تعداد بازديد: 660 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز