Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 00:16

10
دی
در روزهای غبارآلود آبمیوه بخورید ‌

در روزهای غبارآلود آبمیوه بخورید ‌

بهترین آبمیوه دفع‌کننده سموم، آب میوه‌های ترش مانند آب پرتقال، آب زرشک و آب گریپ‌فروت است.

 ايسنا

 

 

یک فوق تخصص تغذیه افزایش مصرف آبمیوه را موجب دفع سموم از بدن بویژه در روزهای پر گرد و غبار عنوان کرد. 

دکتر کیومرث دانشور در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه کرمانشاه، با اشاره به مسایل سلامتی مرتبط با گرد و غبار موجود در هوا اظهار کرد: بهترین آبمیوه دفع‌کننده سموم، آب میوه‌های ترش مانند آب پرتقال، آب زرشک و آب گریپ‌فروت است.  

وی همچنین مصرف عسل همراه شیر را بسیار مناسب در دفع سموم بدن عنوان کرد و افزود: بهتر است افراد عسل را به اندازه مصرف کنند، زیرا افزایش مصرف عسل چاقی را به دنبال خواهد داشت.  

دانشور همچنین بر مصرف خشکبارهای نارنجی و قرمز رنگ مانند مغز بادام جهت دفع سموم بدن در روزهای پر گرد و غبار تاکید کرد و افزود: مصرف فیبرهای غذایی نیز در این روزها می‌تواند به راحتی سموم را از بدن دفع کند. در همین راستا مصرف انواع میوه و سبزیجات که سرشار از فیبر بوده توصیه می‌شود.  

دانشور افزایش مصرف سیر را نیز جهت سم‌زدایی بدن مناسب دانست و اظهار کرد: استفاده از سیر در تهیه غذا به دلیل اثر آنتی اکسیدانی که این ماده غذایی دارد می‌تواند در جهت دفع سموم از بدن بسیار موثر باشد. 

 

برچسب ها: آبمیوه، فواید مصرف آبمیوه، آبمیوه های ترش، خواص مصرف آبمیوه، مفیدترین آبمیوه ها تعداد بازديد: 675 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز