Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 00:22

20
آبان
سيگار حملات ام‌اس را افزايش مي‌دهد

سيگار حملات ام‌اس را افزايش مي‌دهد

نايب‌رئيس انجمن ام‌اس ايران با بيان اين‌كه پرهيز از مصرف سيگار يكي از مهم‌ترين اقدامات براي كاهش حملات ام‌اس است، گفت: تحقيقات...

نايب‌رئيس انجمن ام‌اس ايران با بيان اين‌كه پرهيز از مصرف سيگار يكي از مهم‌ترين اقدامات براي كاهش حملات ام‌اس است، گفت: تحقيقات نشان داده است كه كشيدن سيگار شانس حمله ام‌اس و ناتواني را افزايش مي‌دهد.

دكتر محمدعلي صحراييان در گفت‌وگو با ايسنا افزود: پرهيز از استرس، اضطراب و تنش يكي از راه‌هاي كاهش حملات ام‌اس است. علاوه بر آن، عفونت‌ها نيز مانند عفونت‌هاي سرماخوردگي و عفونت‌هاي ادراري باعث عود حملات ام‌اس مي‌شوند كه با درمان آنها مي‌توان احتمال آن را كاهش داد.

وي با بيان اين‌كه در استان‌هاي تهران، اصفهان و فارس بيشترين ميزان مبتلايان به ام‌اس وجود دارد، ادامه داد: به طور كلي ميزان ابتلا به ام‌اس در تمام جهان رو به افزايش است، اما در ايران شيوع آن سريع‌تر بوده و نسبت به كشورهاي منطقه شدت بيشتري دارد.

وي با تاكيد بر اين‌كه كمبود ويتامين B، بهداشت نامناسب، تغييرات سبك زندگي به عنوان برخي علل ابتلا به ام‌اس مطرح شده‌ است، اما هنوز به صورت قطعي تائيد نشده است، گفت: بيماري ام‌اس به هيچ عنوان كشنده نيست و تنها مي‌تواند ناتوان‌كننده باشد. از آنجا كه پيشگيري از ابتلا به آن نيز ممكن نيست تنها مي‌توان از ناتواني‌هاي پس از ابتلا به بيماري جلوگيري كرد.

تعداد بازديد: 265 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز