Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 21:41

6
مرداد
مشاغل سخت به قلب آسیب می‌رسانند

مشاغل سخت به قلب آسیب می‌رسانند

محققان بر اساس نتایج تازه ترین تحقیقات خود هشدار دادند که مشاغل سخت و دارای استرس به سلامت قلب آسیب می‌رسانند.

 

محققان بر اساس نتایج تازه ترین تحقیقات خود هشدار دادند که مشاغل سخت و دارای استرس به سلامت قلب آسیب می‌رسانند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی فارس به نقل از پایگاه خبری هلث دی نیوز آمریکا، تحقیقات جدید حاکی است: افرادی که دارای مشاغل سخت هستند و قدرت کمی در انتخاب محل کار خود دارند، بیشتر در معرض مشکلات قلبی هستند.

محققان اروپایی پس از بررسی سبک زندگی، سن، جنسیت و وضعیت اجتماعی و اقتصادی کارمندانی که دارای چنین مشاغلی بودند؛ متوجه شدند آنها 23 درصد بیشتر از افرادی که دارای مشاغلی با استرس کم هستند، دچار حملات قلبی می‌شوند.

نتایج این تحقیقات به صورت آن لاین در روز 13 سپتامبر در مجله The Lancet به چاپ رسید.

محققان در تحقیقات خود فشار کاری تقریباً 200 هزار کارمند را که پیشینه بیماریهای قلبی نداشتند؛ بررسی کردند.

این کارمندان که اهل کشورهای بلژیک، دانمارک، فنلاند، فرانسه، هلند، سوئد و انگلیس بودند؛ بین سالهای 1985 تا 2006 تحت نظر قرار گرفتند.

این کارمندان در آغاز تحقیقات نظرسنجی‌هایی را در مورد مطالبات شغل خود، حجم کاری و فشار زمانی برای انجام کار و همچنین میزان آزادی در تصمیم گیریها، پر کردند.

تحقیقات نشان داد : تقریباً 2400 نفر از این افراد شرکت کننده، اولین حمله قلبی خود را در 5 تا 7 سال پس از شروع بررسی‌ها داشتند.

میکا کیوی ماکی، عضو دانشگاه کالج لندن گفت: خطر در خصوص کل جمعیت برای ابتلا به بیماریهای قلبی حدود 3.4 درصد بود که نشان دهنده این است که اگر این رابطه سببی باشد، فشار شغلی، مسئول مشکلات قلبی در درصد بالایی از کارمندان است. بنابراین کاهش فشار کاری می تواند به کاهش مشکلات قلبی کمک کند.

دکتر کنث اونگ، رئیس موقت دپارتمان دارو و رئیس موقت بخش قلب شناسی در بیمارستان بروکلین در نیویورک گفت: اگر چه که این نتایج به نظر نشان دهنده تاثیر مستقیم این دو عامل (کار پر از استرس و مشکلات قلبی) است اما قاطع نیستند.

اونگ گفت: تاثیر فشار شغلی بر قلب در مقایسه با عواملی مثل دود سیگار، چاقی و عدم فعالیت جسمانی، کم است.

دکتر گرین، عضو دپارتمان قلب شناسی بیمارستان دانشگاه نورس شور در مانهاست نیویورک نیز گفت: این تحقیقات یک رابطه را بین دو عامل نشان می‌دهد اما بدین معنا نیست که فشار شغلی عامل ایجاد مشکلات قلبی است بلکه می‌تواند مرتبط با آن باشد مثلاً کارمندی که دارای فشار شغلی بسیار است؛ احتمالاً دچار اضافه وزن می‌شود یا اینکه بیشتر از قهوه یا سیگار استفاده می‌کند یا ممکن است کاری انجام دهد که موجب افزایش خطر بیماریهای قلبی در خود شود

 

منبع: خبرگزاری فارس

 

برچسب ها: بیماری های قلبی، مشکلات قلبی، حملات قلبی، سلامت قلب، فشار کاری، مشاغل سخت، فشار شغلی تعداد بازديد: 572 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز