Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 17:40

30
تیر
پوست خود را بشناسید

پوست خود را بشناسید

براي اين‌كه پوست زيبايي داشته باشيد و بتوانيد بهتر از پوست خود مراقبت كنيد، بايد ابتدا نوع پوست خود را تشخيص دهيد. برای اطلاعات بیشتر مقاله زیر را بخوانید.

 

برای این‌كه پوست زیبایی داشته باشید و بتوانید بهتر از پوست خود مراقبت كنید، باید ابتدا نوع پوست خود را تشخیص دهید و متناسب با آن فرآورده‌های بهداشتی آرایشی را تهیه كنید، چراكه استفاده نامناسب و نابجا از این فرآورده‌ها نه‌تنها به سلامت و زیبایی پوست كمك نمی‌كند، بلكه می‌تواند آسیب‌های جدی به همراه داشته باشد.

پوست انسان از نظر میزان چربی به چهار گروه كلی خشك، چرب، طبیعی و مختلط طبقه‌بندی می‌شود.

پوست خشك

این نوع پوست به علت كمبود ترشح چربی و آب، خشك، زبر و نسبتا خشن است و نرمی و لطافت لازم را ندارد. در خشكی‌های ملایم، چین و چروك بسیار ریز و در خشكی‌های حاد، حالت فلسی و پوسته پوسته شدن در پوست ایجاد می‌شود.

پوست‌های چرب

چرب شدن پوست به علت فعالیت بیش از حد غدد چربی‌ساز در تولید و ترشح چربی است كه عوامل مختلفی از جمله عوامل هورمونی، رژیم غذایی یا استرس در آن نقش دارد.

پوست چرب ظاهری براق و چرب و روغن‌دار دارد و اغلب دارای روزنه‌های بزرگ و باز فراوان است كه همین نكته موجب جذب آسان آلودگی هوا و گرد و غبار می‌شود.

پوست‌های معمولی

پوستی كه فعالیت غدد چربی‌ساز متعادل بوده و به طور مشخصی خشك یا چرب نباشد، پوست معمولی است. پوست معمولی بهترین نوع پوست است كه ظاهری صاف، نرم و لطیف دارد. این نوع پوست گرچه زیباست اما مانند سایر انواع پوست نیاز به محافظت دارد.

پوست‌های مختلط یا تركیبی

اغلب افراد، دارای پوست تركیبی هستند. در این نوع، پوست در ناحیهT صورت؛ شامل پیشانی، بینی و چانه چرب و در سایر قسمت‌ها خشك است. نگهداری این نوع پوست‌ها دردسر خاص خودش را دارد، زیرا باید برای نواحی چرب یك نوع محصول و برای نواحی خشك محصول دیگری استفاده شود.

تشخیص نوع پوست

برای تشخیص نوع پوست دستمال خشكی را روی پوست صورت‌تان بكشید. اگر دستمال چرب شد، پوست‌تان چرب است.

اگر چربی فقط در قسمت وسط دستمال جمع شد، پوست‌تان تركیبی است و اگر روی دستمال چربی دیده نشد، پوست‌تان یا خشك است یا معمولی، اگر بعد از كشیدن دستمال بر صورت‌تان احساس كردید پوست‌تان كشیده و خشك شد، پوست‌تان خشك است و اگر پوست صاف است و انعطاف خود را دارد، پوست‌تان از نوع معمولی است.

توجه داشته باشید كه حداقل پنج ساعت پیش از انجام این آزمایش صورت خود را با آب و صابون نشویید و از كرم و لوازم آرایش نیز استفاده نكنید.

 

 

منبع: جام جم آنلاین

 

برچسب ها: پوست خشک، سلامت پوست، انواع پوست، پوست‌های معمولی، پوست زیبا، شناخت پوست، جنس پوست، پوست‌ های چرب، تشخیص نوع پوست تعداد بازديد: 614 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز