Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 11:43

30
تیر
کنترل شدید قند خون بعد از عمل جراحی قلب نوزادان ضرورت ندارد

کنترل شدید قند خون بعد از عمل جراحی قلب نوزادان ضرورت ندارد

کنترل شدید قند خون پس از عمل جراحی قلب در کودکان خردسال خطر عفونت، طول دوره بستری یا میزان مرگ و میر را کاهش نمی‌دهد.

 

کنترل شدید قند خون پس از عمل جراحی قلب در کودکان خردسال خطر عفونت، طول دوره بستری یا میزان مرگ و میر را کاهش نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس به نقل از پایگاه خبری هلث دی نیوز،‌ محققان در تحقیقات خود سعی داشتند تا به حفظ میزان نرمال قندخون با استفاده از تزریق انسولین پس از عمل جراحی، میزان عفونتها و سایر عوارض را کاهش دهند اما در عوض متوجه خطرات افزون کاهش مضر قندخون شدند.

نتایج این تحقیقات به صورت آن لاین در روز هفتم سپتامبر در New EnglandJournal of Medicine به چاپ رسید.

در طی یک عملهای جراحی یا در طول یک بیماری سخت، میزان قند خون معمولاً به شدت بالا می‌رود. مدتها تصور بر این بود که این پدیده یک عکس العمل طبیعی نسبت به استرس بیماری یا جراحی است.

اما آنچه که مشخص نبود این بود که آیا این میزان بالای قند خون منفعتی هم دارد مثلاً انرژی اضافی برای مبارزه با عفونتها را فراهم می‌کند یا اینکه فقط مشکل ساز است.

آنچه که مشخص بود، این بود که افراد مبتلا به میزان بالای قند خون اغلب به عفونتهای زیادی دچار می‌شوند که به مرگشان منجر می‌شود.

تحقیقات اخیر نشان داد: کاهش میزان قند خون تا جایی که به حد نرمال برسد در بزرگسالان هیچ سودی ندارد. تحقیقات دیگر نشان دادند که حفظ میزان قند خون در حد نرمال برای یک گروه – بیماران بزرگسالی که عمل جراحی قلب داشته اند- سودمند بوده است.

اما سوال اینجا بود که آیا حفظ میزان قند خون در حد نرمال در کودکانی که عمل جراحی قلب داشته اند نیز سودمند است یا خیر؟

تحقیقات اخیر روی 980 کودک تازه متولد شده تا 36 ماهه انجام شد که از دو مرکز پزشکی انتخاب شده بودند.

تمام این کودکان عملهای جراحی داشتند که مستلزم باز کردن مجرای جدید در قلب یا شش بودند بدین معنا که عملکرد قلب و ریه های آنها به طور موقت توسط یک دستگاه کنترل می شد.

نیمی از این کودکان که به طور تصادفی انتخاب شدند؛ پس از عمل جراحی تحت کنترل شدید قند خون قرارگرفتند و گروه دوم تحت مراقبتهای استاندارد قرار گرفت.

میزان قند خون در کودکانی که تحت کنترل شدید قند خون قرار داشتند به میزان 80 تا 110 میلی گرم به ازاء هر دسی لیتر کاهش یافت. این میزان سطح مورد هدف بود.

محققان از سیستم کنترل مداوم گلوکز و همچنین الگوریتم تعیین کننده در انسولین برای کاهش خطر قند خون کم که به شدت خطرناک است استفاده کردند.

اما در پایان هیچ نتیجه مثبتی نسبت به گروهی که از مراقبتهای استاندارد برخوردار بودند، در آنها دیده نشد.

 

 

منبع: خبرگزاری فارس

 

برچسب ها: قند خون بالا، تزریق انسولین، کنترل قند خون، میزان قند خون، قند خون نرمال، استرس بیماری، کاهش میزان قند خون تعداد بازديد: 573 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز