Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 12:05

4
بهمن
پوست های مختلف ضد آفتاب متفاوت

پوست های مختلف ضد آفتاب متفاوت

معمولا آفتاب شدید از ساعت 10 صبح تا 16 بعدازظهر می‌تواند آسیب‌های جدی به پوست وارد كند، بنابراین بهتر است از پوشش‌های مناسب و كلاه كه به اندازه 7.5 سانت لبه داشته باشد و تمام صورت را بپوشاند، استفاده كنیم.

امروز دكتر نیلفروش‌زاده، متخصص پوست و مو و زیبایی و رییس مركز تحقیقات پوست و سلول‌های بنیادین به پرسش ما پاسخ می‌دهد. 

ضدآفتاب فرآورده‌ای است كه پوست را در برابر اثر‌های مضر نور خورشید آفتاب حفظ می‌كند، در سال‌های اخیر آگاهی در مورد اثرات زیانبار اشعه ماورای بنفش خورشید روی پوست و ایجاد آسیب‌های پوستی از قبیل پیری زودرس و سرطان‌های پوستی به شکلی رو به گسترش بوده و به همین علت استفاده از فرآورده‌های محافظت‌كننده پوست در برابر این اشعه نیز افزایش یافته است. 

معمولا آفتاب شدید از ساعت 10 صبح تا 16 بعدازظهر می‌تواند آسیب‌های جدی به پوست وارد كند، بنابراین بهتر است از پوشش‌های مناسب (لباس‌های روشن كه گردن و دست را بپوشاند) و كلاه كه به اندازه 7.5 سانت لبه داشته باشد و تمام صورت را بپوشاند، استفاده كنیم. 

موارد استفاده از ضدآفتاب اهمیت زیادی دارد؛ گاهی بین خانواده‌ها، همه اعضا از یك نوع ضدآفتاب استفاده می‌كنند، در حالی كه این مساله اشتباه است، چرا كه افراد با پوست‌های مختلف باید از ضدآفتاب مختلف استفاده کنند، همچنین فرآورده‌های ضدآفتاب بین خانم‌ها و آقایان متفاوت است. افرادی كه پوست خشك و چرب دارند باید از ضدآفتاب مخصوص استفاده كنند. 

پوست خارجی‌ترین قسمت بدن بوده كه نور آفتاب با وجود مزایای مناسبی كه دارد باعث آفتاب سوختگی ، تیرگی،‌ پیری زودرس پوست،‌ ایجاد سرطان‌های پوستی و لك‌ها و خال‌ها روی آن می‌شود. استفاده از كرم‌های ضدآفتاب برای همه سنین ضروری است.

 

 

جام جم آنلاين

 

برچسب ها: پوست و مو، انواع ضد آفتاب، اثرات زیانبار اشعه ماورای بنفش خورشید، آسیب‌های پوستی، موارد استفاده از ضدآفتاب تعداد بازديد: 562 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز