Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 02:07

9
تیر
تاثیر داروهای سرطان سینه در بهبود سرطان پروستات مردان

تاثیر داروهای سرطان سینه در بهبود سرطان پروستات مردان

تاموکسیفن در درمان سرطان سینه موفق تر از پرتو درمانی و یا درمان با مهارکننده های آروماتاز است.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس به نقل از پایگاه خبری هلث دی نیوز آمریکا،‌  بر اساس تحقیقات انجام شده، توسط محققان،‌ تاموکسیفن عوارضی دارد که مردان را از دنبال کردن درمان توسط آن دلسرد می‌کند.

آندروژن، دارویی است که برای کاهش سرعت پیشرفت سرطان پروستات استفاده می‌شود اما عوارضی مانند مانع شدن فعالیت تستوسترن و رشد سینه و درد، مانع استفاده اغلب مردان از این دارو می‌شود.

محققان آلمانی به بررسی نتایج حاصل از چهار کارآزمایی بالینی مستقل که به بررسی استفاده از تاموکسیفن برای مدیریت عوارض جانبی در بیماران مبتلا به سرطان پروستات که تحت درمان با آندروژن بودند، پرداختند.

تحقیقات نشان داد که تاموکسیفن خطر بزرگ شدن و درد سینه را در سه، شش، 9 یا 12 ماه نسبت به کسانی که این دارو را مصرف نمی‌کنند، کاهش می‌دهد. به طور کل تاموکسیفن در درمان سرطان سینه موفق تر از پرتو درمانی و یا درمان با مهارکننده های آروماتاز است.

دکتر فرانک کونات گفت: همه مردان از این عوارض در طول درمان رنج نمی‌برند، اگر مردان بدانند که گزینه‌های موفقیت آمیز برای کاهش علائم سینه و درمان سرطان پروستات وجود دارد، برای ملاقات پزشک معالج و کاهش مرگ و میر سعی بیشتری می‌کنند.

 

 

منبع: خبرگزاری فارس

 

برچسب ها: درمان سرطان سینه، سرطان پروستات، پیشگیری از سرطان پروستات، تاموکسیفن، درد سینه، داروی سرطان سینه تعداد بازديد: 916 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز