Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 22:55

2
تیر
فست فود، عامل پوکی استخوان دختران و افزایش وزن

فست فود، عامل پوکی استخوان دختران و افزایش وزن

پوکی استخوان در بین زنان 5 برابر مردان و شکستگی 2 برابر شایع است.

متخصصان توصیه کردند که دختران نوجوان به توجه برای حفظ سلامت استخوان و محافظت از پوکی استخوان بیشتر نیاز دارند و افزایش وزن، مصرف فست فود و استعمال سیگار از عوامل مهم پوکی استخوان دختران در سنین بالاتر است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس به نقل از پایگاه خبری هلث دی نیوز آمریکا، با توجه به دستورالعمل‌های جدید منتشر شده درباره پوکی استخوان، در بین زنان، دخترهای نوجوان بیش از بقیه باید توصیه‌های پزشکی در مورد سلامت استخوانها و شیوه های زندگی که می‌تواند شکستگی و پوکی استخوان را سبب شود، مانند کشیدن سیگار، کاهش بیش از حد وزن بدن و عادات بد غذایی را دریافت کنند.

کارشناسان این تحقیقات گفتند: متخصصان زنان و زایمان با صحبت با بیماران جوان خود به محکم نگه داشتن استخوانها و جلوگیری از پوکی استخوانهایشان در سنین استخوان سازی می‌پردازند.

کارشناسان افزودند که پوکی استخوان در بین زنان 5 برابر مردان و شکستگی 2 برابر شایع است.دانشگاه آمریکایی زنان و زایمان به زنان 65 ساله و بالاتر تست نمایش چگالی مواد معدنی استخوان را پیشنهاد می‌کند. جذب اشعه ایکس با انرژی دوگانه، اغلب برای تشخیص پوکی استخوان ستون فقرات و لگن به کار می‌رود.

متخصصان این تست را فقط در زمان شکستگی استخوان و یا دیده شدن علائم پوکی استخوان از زنان جوان به عمل می‌آورند و در صورتی که در بیماران عوامل خطرناک جدیدی دیده نشود این تست نباید بیش از یکبار در هر 2 سال انجام شود.

بیماران توسط متخصصان باید به نمایش سالانه برای تخمین زدن خطر شکستگی در دهه آینده توصیه شوند.

ابزار این نمایش که فراکس نامیده می شود عوامل خطر مانند: سن بیمار، شاخص حجم بدن و سابقه شکستگی و همچنین اینکه آتها چه مقدار الکل می نوشد، سیگاری بودن و شرایط دیگری که باعث نقض استخوان می شود، مانند آتریت و روماتوریت را در نظر می گیرد.

اخبار منتشر شده از موسسه پزشکی خاص، به زنان با سنین مختلف کلسیم روزانه را پیشنهاد کردند، 1300 دختر بین 9 تا 18 سال،هزار زن بین 19 تا 50 ساله و 1200 زن بالاتر از 50 ساله را مورد آزمایش قرار دادند.

مقدار ویتامین دی توصیه شده برای بیشتر مردم در طول روز 600 آی یو است.

بر پایه این گزارش، افراد بالای 70 سال باید بین 600 تا 800 IU هر روز مصرف کنند. نمایش ویتامین D برای بیماران با خطرات بالا توصیه می شود.

دستورالعمل تجدید نظر شده توسط آمریکا شامل فهرست داروهای تصویب شده است. غذاها و داروهای جدید برای درمان پوکی استخوان در این لیست موجودند.

در حدود 2 میلیون مورد پوکی استخوان در هر سال در آمریکا اتفاق می افتد که اخبار منتشر شده در حدود 17 میلیارد دلار هزینه را برای این موارد برآورد کرده است.

 

 

منبع: خبرگزاری فارس

 

برچسب ها: فست فود، پوکی استخوان، شکستگی استخوان، استعمال سیگار، حفظ سلامت استخوان، محافظت از استخوان، دختران و فست فود، علائم پوکی استخوان درزنان تعداد بازديد: 695 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز