Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 12:58

29
دی
چرا مردها کمتر سبزیجات می خورند؟

چرا مردها کمتر سبزیجات می خورند؟

مردها به طور کلی کمتر از زن‌ها نسبت به ارزش‌های غذایی میوه‌ها و سبزی‌ها، دید مثبتی دارند و به علاوه مردها خیلی کمتر به میزان مصرف روزانه میوه‌ها و سبزی‌ها اهمیت می‌دهند و این فاکتور مهم تغذیه‌ای را چندان در کنترل ندارند.

روانشناسان در یک مطالعه جدید دریافته‌اند که چرا مردان در مقایسه با زنان، تمایل خیلی کمتری به خوردن سبزی‌جات دارند و کمتر از این مواد غذایی سالم و حیاتی مصرف می‌کنند؟ 

به گزارش ایسنا، در این مطالعه معلوم شد مردها به طور کلی کمتر از زن‌ها نسبت به ارزش‌های غذایی میوه‌ها و سبزی‌ها، دید مثبتی دارند و به علاوه مردها خیلی کمتر به میزان مصرف روزانه میوه‌ها و سبزی‌ها اهمیت می‌دهند و این فاکتور مهم تغذیه‌ای را چندان در کنترل ندارند. 

به گزارش هلت دی نیوز، دکتر جان ای. اپدگراف، استادیار روانشناسی سلامت و جامعه در دانشگاه ایالتی کنت واقع در ایالت اوهایو، متذکر شد: این بررسی تایید می‌کند که مردان به اندازه‌ زنان به اهمیت مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها در حفظ سلامت بدن، اعتقاد ندارند. 

وی تاکید کرد: از این رو کمک به مردان در درک بهتر و قوی‌تر از اهمیت برخورداری از رژیم غذایی سالم شامل رژیم سرشار از میوه و سبزی، بسیار حائز اهمیت است.‌

بی‌توجهی به رژیم غذایی مناسب و سالم، بی‌تردید از عوامل مهم و موثر در افزایش بیماری در مردها و کاهش طول عمر آنها است.

 

 

همشهری آنلاين

برچسب ها: رژیم غذایی سالم، ارزش غذایی میوه ها، تمایل مردها به سبزیجات، ارزش غذایی سبزیجات، مصرف میوه و سبزیجات تعداد بازديد: 519 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز