Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 09:25

12
اسفند
کتک زدن و بد گمانی همسر

کتک زدن و بد گمانی همسر

7 سال قبل ازدواج كردم. حاصل این وصلت فرزندی 4 ساله است. متاسفانه همسرم بسیار بدگمان است. حتی چندین بار مرا كتك زده كه شكایت كرده‌ام و چند روزی به زندان افتاده است. با این وجود، هنوز این وضعیت در زندگی ما ادامه دارد. لطفا بگویید برای رهایی از این مشكل چه باید كرد؟ در ضمن او هرگز راضی به جدایی نیست؟ 

پاسخ ارائه شده توسط: ناصر مهران‌فرد؛ روانشناس بالينی؛ عضو هيات علمی دانشگاه؛ عضو رسمی انجمن بين‌المللی روانشناسی كاربردی

باید ریشه بدگمانی و سوءظن و شك و تردید همسرتان پیدا و آن‌گاه توسط یك فرد صاحبنظر و كارشناس و متخصص مسائل روحی و روانی به مرور زمان مرتفع شود. گمان‌های بد گاهی ناشی از سوء تفاهم است كه با صبحت و مشاوره رفع می‌شود.

گاهی ریشه آن در مسائل گذشته و محیط خانه و زندگی فرد است كه آن هم چاره دارد و برخی مواقع هم ناشی از بیماری‌های روحی است كه در آن صورت باید معالجات را جدی‌تر دنبال كرد و به این گونه افراد نباید بهانه داد.

سعی كنید با مراعات حال او زمینه‌ای را فراهم آورید كه نزدیك روانشناس یا روانپزشك برود. وقتی درمان او شروع شود، كتك زدن و سوء رفتار آرام آرام از بین خواهد رفت.

 

تعداد بازديد: 625 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سوالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز