Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 22:24

30
دی
عوارض مصرف طولانی مدت ویتامین c

عوارض مصرف طولانی مدت ویتامین c

عوارض مصرف طولانی مدت ویتامین C و مولتی ویتامین چیست؟

 پاسخ ارائه شده توسط:  دنیای تغذیه

مصرف ویتامین C چه از راه دهانی و چه به صورت تزریقی در اغلب افراد ایمن است ولی در صورتیکه با دوز بالای 2 هزار میلی‌گرم در روز مصرف شود با عوارضی مانند تهوع و استفراغ، سوزش سر دل، دل‌پیچه، اسهال، سردرد، خستگی، گرگرفتگی، قرمزی پوست و سنگ کلیه می‌‌تواند همراه باشد.

در بیماران دیابتی مصرف بی رویه این ویتامین به افزایش قندخون منجر می‌‌شود. در بیماران تالاسمی و هموکروماتوز مصرف خودسرانه ویتامین C می‌‌تواند جذب آهن را افزایش داده و وضعیت بیمار را وخیم‌تر نماید.

همچنین در بیماران فاویسم و کم خونی داسی شکل ممکن است شکسته شدن گلبولهای قرمز افزایش پیدا کند. مصرف طولانی مدت این ویتامین باعث بالا رفتن سطح خونی آن می‌‌گردد و با قطع ویتامین علایم کمبود ویتامین در بدن دیده می‌‌شود.

مطالعات اخیر نشان داده‌اند که مصرف بیش از سه سال مکمل مولتی ویتامین مینرال در زنان به کاهش حوادث قلبی – عروقی کمک می‌‌کند ولی در این زمینه برای مردان  ارتباطی مشاهده نشده است.

تعداد بازديد: 1164 تعداد نظرات: 2

نظرات

شما هم می توانید سوالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز