Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 11:38

30
دی
ورم معده و اضافه وزن

ورم معده و اضافه وزن

دختری هستم 27 ساله قدم 152 وزنم 58 هست مبتلا به ورم معده هستم طبق نظر متخصص گوارش داروهای معده مصرف میکردم و ونوستات روزی یک عدد و متفورمین برای لاغری در کنارش من داروهای اعصاب هم طبق نظر روانپزشک مصرف میکنم مثل کلونازپام-سرترالین-تری فلوئوپرازید باتوجه به مصرف داروهای مذکور و اینکه من یک گرم هم وزن کم نکردم در طول مدت یک ماه و نیم آیا مشکل بخاطر داروهایم هست که وزنم کم نمی شود؟ 

 پاسخ ارائه شده توسط:  دنیای تغذیه

با سلام. با توجه به معیار شاخص توده بدنی شما دارای اضافه وزن جزیی هستید و با کاهش 1 تا 2 کیلو گرم از وزنتان وارد محدوده نرمال وزنی خواهید شد، لذا شما به هیچ عنوان چاقی مفرط ندارید و از این بابت دلواپس نباشید.

ضمنا در محدوده وزنی شما تجویز داروهایی مانند متفورمین و ونوستات جهت کاهش وزن گزینه خوبی به شمار نمی‌آید. بنابراین بهتر است با رعایت یک رژیم غذایی صحیح بر اساس هرم غذایی و اندازه سهم های کوچک اضافه وزن خود را برطرف نمایید .

استفاده از داروهای اعصاب در صورتیکه با نظر روانپزشک بوده است را ادامه دهید ولی از ایشان بخواهید داروهایی برای شما نسخه کنند که منجر به اضافه وزن شما نگردد.

 

تعداد بازديد: 1403 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سوالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز