Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 13:55

30
دی
توصیه غذایی برای کم کاری تیروئید

توصیه غذایی برای کم کاری تیروئید

چه توصیه‌های غذایی را در «کم‌کاری تیروئید یا هیپو‌تیروئیدیسم»باید رعایت كنیم؟

پاسخ ارائه شده توسط: ناهید زندی؛ مشاور تغذیه

به منظور جلوگیری از یبوست،مصرف فیبر و غذاهای ملین را افزایش دهید. مواد گواترزای طبیعی با توجه به ارزش غذایی بسیار زیاد آنها باید در محدود تعیین شده مصرف شود و البته در صورت پختن این مواد تاتیرات گواترزای آنها کاهش می‌یابد.

مواد گواترزا شامل کلم برگ، شلغم، مغزها، گل‌کلم، کلم بروکلی، سویا هستند که مانع از مصرف ید توسط سلولهای بدن می‌شوند. بهتر است از نمک‌های ید دار استفاده نمایید . بهتر است سبزیجات به صورت پخته مصرف شود.

قرصهای آهن: بین مصرف قرص لووتیروکسین و آهن شش ساعت فاصله بگذارید. باید توجه داشت که برخی از مولتی‌ویتامین‌ها نیز حاوی آهن هستند.‌

کلسیم: برخی از غذاها و مکمل‌های حاوی کلسیم در جذب لووتیروکسین تداخل می‌کنند بنابراین یک فاصله 4 ساعته باید بین مصرف لووتیروکسین با آنهابگذارید تا مطمئن شوید هیچ تاثیری روی سطح تیروکسین خون نداشته باشد .

اگر شما تلاش می‌کنید تا وزن بدنتان را کم کنید و از شیر کم چرب استفاده می‌نمایید، باید توجه نمایید که لبنیات کم چرب جذب کلسیم بیشتری دارند .

سویا:  سویا در جذب تیروکسین تداخل می‌کند و بنابراین اگر شما تیروکسین مصرف می‌نمایید از مصرف سویا اجتناب کنید و اگر به مصرف سویا علاقه دارید باید فاصله زمانی زیادی بین مصرف سویا و تیروکسین وجود داشته باشد.

تعداد بازديد: 916 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سوالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز