Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 08:12

16
آبان
مواد غذایی مفید برای چشم

مواد غذایی مفید برای چشم

با سلام، چه ميوه‌هایی برای چشم مفيد است؟

پاسخ ارائه شده توسط: دنیای تغذیه

با سلام ، بطور كلی آن دسته از مواد غذایی كه حاوی ویتامین A هستند در قدرت بینایی در روز و شب مؤثرند. ویتامین A حاوی دو دسته منبع است: 1- منابع حیوانی 2- منابع گیاهی منابع حیوانی ویتامین A بطور معمول كاربرد بهتری در مقایسه با منابع گیاهی این ویتامین، در بدن دارد. لازم است این خواننده محترم مجله توجه داشته باشد كه صرفاً برخی میوه‌ها نیستند كه در بینایی تأثیر دارند. بهتر است ایشان منابع ویتامین A را بشناسند تا بتوانند این منابع را جانشین یكدیگر كنند تا علاوه بر تأمین ویتامین A مورد نیاز خود، در برنامه غذایی‌شان تنوع ایجاد نمایند.

منابع حیوانی ویتامین A عبارتند از جگر، زرده تخم‌مرغ، كره و شیر پرچرب، البته مصرف شیر پرچربی به علت آنكه موجب افزایش چربی‌های نامطلوب خون و لطمه زدن به سلامت قلب و عروق می‌گردد، توصیه نمی‌شود. منابع گیاهی این ویتامین كه پیش‌ساز ویتامین یا كاروتنوئید نامیده می‌شوند عبارتند از: میوه‌هایی مانند طالبی، زردآلو،‌ هلو، آلو و سبزی‌هایی از قبیل سبزی‌های دارای برگ تیره و سبزی‌های زرد و نارنجی مانند هویج و گوجه‌فرنگی.

تعداد بازديد: 476 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سؤالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز