Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 11:15

25
مهر
مصرف مداوم عصاره گوشت، مرغ و سبزیجات

مصرف مداوم عصاره گوشت، مرغ و سبزیجات

لطفا در مورد عصاره فشرده مرغ يا گوشت يا سبزيجات و اينكه از چه موادی تشكيل شده‌اند توضيح دهيد. آيا مصرف مداوم آنها در سوپ و غذاها مضر است؟

پاسخ ارائه شده توسط: دنیای تغذیه

با سلام، البته ادعای اغلب تولید كنندگان این‌گونه عصاره‌ها این است كه ماده اصلی این قرص‌ها همان گوشت، مرغ و سبزیجات هستند. بطور كلی، اگر عمل خشك كردن مواد غذایی در نور بویژه نور مستقیم آفتاب انجام شود، مقدار زیادی از ویتامین‌های باارزش غذاها از بین می‌روند. گاها نور شدید می‌‌تواند تركیبات سالم مواد غذایی را نیز به تركیبات زیان‌بار تغییر دهد. البته عموماً عمل خشك كردن در كارخانه‌های مواد غذایی توسط دستگاه و به دور از نور شدید انجام می‌شود؛ با این‌حال، همین فرآیند خشك‌سازی موجب اتلاف مقداری مواد مغذی باارزش می‌شود.

نكته دیگر این‌كه طبخ غذا با مواد خشك، كیفیت غذا را كاهش می‌دهد؛ به همین دلیل، به منظور بهبود مزه و رنگ و عطر غذای حاصله، از تركیبات و افزودنی‌هایی از قبیل «سدیم منوگلوتامات» استفاده می‌شود. این ماده باعث انقباض عروق می‌شود و بیماری سندرم رستوران چینی نیز در اثر مصرف این ماده در بعضی افراد اتفاق می‌افتد. علائم این بیماری برافروختگی، سردرد، تپش قلب، گرفتگی در ناحیه سینه، احساس سوزش در بازوها و پشت گردن و نیز تورم صورت می‌باشد.كته آخر این كه اگر مواد در حال فساد (از قبیل سبزی لزج شده، گوشت تغییر رنگ و تغییر مزه داده، لوبیای گرم گذاشته و امثال آن)، خشك شوند، ظاهر آنها دیگر نمی‌تواند شروع فساد را افشا كند؛

لذا گاهاً اعتماد كردن به برخی از این محصولات غذایی دشوار است البته كارخانه‌‌های فعال در ایران عموماً مورد بازدید مسئولین مربوطه قرار می‌گیرند؛ ولی مسلماً رعایت تمام جوانب احتیاط شرط خواهد بود. بنابر دلایل ذكر شده، توصیه می‌شود كمتر این‌گونه محصولات غذایی آماده مورد استفاده قرار گیرند و تا حدامكان از مواد تازه طبیعی در طبخ غذاها استفاده شود.

تعداد بازديد: 7735 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سؤالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز