Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 12:16

22
اردیبهشت
روش داشتن موی سالم و پرپشت

روش داشتن موی سالم و پرپشت

موهایم بسیار کم پشت و نازک است. برای داشتن موهای سالم و پر پشت چه کاری انجام دهم؟ آیا شستن مو با تخم‌مرغ تاثیری در پر پشت شدن مو دارد یا خیر؟ 

پاسخ ارائه شده توسط: دكتر نگار بهروز 

 

سرعت رشد موهای سر حدود 25/0 میلی‌متر در روز (به طور متوسط یك سانتیمتر در ماه) است و در هر فرد حداكثر 100 عدد موی سر می‌تواند بریزد. به طوركلی هر عاملی كه موجب اختلال فعالیت سلول‌های استروما و فولیكول مو شود می‌تواند به ریزش مو بیانجامد.

علت ریزش مو و كم‌پشتی مو زیاد است گروهی از بیماری‌ها مانند مشكلات تیروئید می‌تواند باعث كم‌پشتی و نازكی موها شود. گروهی از داروها هم همین اثر را دارند. كمبود املاح و ویتامین‌های لازم خصوصاً در افرادی كه در رژیم‌های غذایی طولانی هستند و یا بد غذایی دارند یا در خوابگاه‌‌ها و سایر مراكززندگی می‌كنند كه به تغذیه خود توجه ندارند می‌تواند منجر به ریزش و كم‌پشتی موها شود.

بنابراین در ابتدا اگر هر كدام از عوامل زمینه‌ای مانند مشكلات تیروئید یا مصرف دارو و ... را دارید باید برطرف شود. در صورتی كه از سبزیجات، میوه‌جات و لبنیات به مقدار كافی استفاده نمی‌كنید آنها را در برنامه غذایی بگنجانید. كم‌خونی در خانم‌ها یكی از مهم‌ترین علل كم‌پشتی و ریزش موها می‌تواند باشد.

بنابراین اگر سابقه كم‌خونی داشته و یا پریودهای زیاد و با حجم خون‌ریزی بالا دارید و یا از افرادی هستید كه سطح جذب ویتامین‌های گروه B و خصوصا فولیك اسید پائین است با مكمل‌های لازم Fe و آهن و فولیك اسید در جهت درمان آن اقدام كنید.

از نظر طب نوین درمان‌های موضعی قدیمی مانند شستن با تخم‌مرغ و استفاده از حنا و سدر و ... جایگاهی ندارد، ولی بسیاری از بیماران اظهار می‌كنند كه استفاده از حنا و زرده تخم‌مرغ هفته‌ای 2 تا 3 بار و به مدت طولانی كمك فراوانی به حجیم شدن موهای آنها كرده است.

 

تعداد بازديد: 883 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سوالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز