Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 03:32

25
بهمن
جوش صورت

جوش صورت

پوست صورتم شاداب نیست و به فراوانی جوش می‌زند. باید چه كار كنم؟ 

پاسخ ارائه شده توسط: دكتر نگار بهروز  

برای دریافت پاسخ دقیق شما باید سن خود را حتماً ذكر می‌كردید و اینكه آیا مشكلات هورمونی دارید یا خیر. در هرصورت اگر قبلاً جوش نداشته‌اید و جدیداً دچار آن شده‌اید، باید در ابتدا از نظر هورمونی (البته در خانم‌ها) بررسی شوید.

همچنین از نظر كیست‌های تخمدانی و اگر از این دو نظر مشكل دارید، ابتدا آنها را درمان كنید، زیرا در بیشتر مواقع با درمان این مشكلات، جوش‌ها هم برطرف می‌شوند. همچنین در سنین بلوغ، افزایش چربی پوست و تغییرات هورمونی عامل ایجاد جوش‌های غرور جوانی است كه باید با اقدامات لازم و كم كردن چربی پوست و .... آن را درمان كرد.

در هر صورت دادن اطلاعات كامل‌تر لازم است. مثلاً مصرف داروهای استروئیدی (كورتون‌ها) در هر سنی باعث ایجاد جوش‌های فراوان و ریز در صورت و حتی بدن می‌شود و یا مصرف قرص‌های جلوگیری از حاملگی حاوی پروژسترون مانند «Levonorgestral» آكنه و جوش را تشدید می‌كند.

همچنین مصرف مواد آرایشی و بهداشتی نامناسب و چرب در پوست‌های دارای چربی زیاد می‌تواند باعث تشدید جوش‌ها و حتی بروز آنها شود. با داشتن اطلاعات بیشتر می‌توان به علت ایجاد آكنه یا جوش‌های صورت پی برد و اقدامات لازم درمانی را انجام داد.

 

 

تعداد بازديد: 511 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سوالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز