Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 10:56

19
بهمن
برنزه كردن پوست

برنزه كردن پوست

دختری 20 ساله هستم كه علاقه زیادی به برنزه كردن پوست خود دارم ولی خانواده شدیدا مخالف است. لطفا مرا راهنمایی كنید كه آیا برنزه كردن مضر است یا نه؟ 

پاسخ ارائه شده توسط: دكتر نگار بهروز     

تب و تاب برنزه شدن یكی از معضلات جامعه امروزی است كه در طی چند سال اخیر میان جوانان متداول شده و افراد برای رسیدن به آن به آفتاب گرفتن طولانی در هوای آزاد، استفاده از محصولات شیمیایی مانند انواع لوسیون و اسپری و سرانجام استفاده از دستگاه‌های برنزه‌كننده موسوم به «سولاریوم» می‌پردازند.

به طور طبیعی پوست نسبت به اشعه‌های نور خورشید از جمله اشعه ماوراءبنفش حساس است بنابراین قرار گرفتن بدون پوشش مناسب و ضدآفتاب در معرض نور خورشید مستقیم خطرناك است. تابش اشعه زیان‌بار نور خورشید یكی از دلایل بروز سرطان‌های پوستی است.

قابل توجه است كه در بروز سرطان‌های پوستی، دوران كودكی بسیار مهم‌تر از دوران نوجوانی و جوانی است در بررسی‌های انجام شده ثابت شده است كه در مبتلایان به سرطان، 50 درصد كل نور آفتابی كه به بدن فرد تابیده و مضر بوده تا سن 18 سالگی بوده است. متاسفانه كودكان امروزه بدون پوشش مناسب از صبح تا شب در كنار دریا و استخرها رها می‌شوند.

بنابراین خوابیدن زیر نور مستقیم و طولانی خورشید و سولاریوم را اصلا به شما و نه به هیچكس دیگری توصیه نمی‌كنم. شما در صورت تمایل به برنزه شدن می‌توانید از كرم‌های اتوبرنزه استفاده كنید. این كرم‌ها مثل كرم پودرهای آرایشی می‌باشند و ضرری ندارند.

 

تعداد بازديد: 451 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سوالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز