Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 10:32

29
اردیبهشت
تشنج در کودکان

تشنج در کودکان

پدری هستم كه یك فرزند 12 ساله دارم كه از سه ماه پیش صبح‌ها كه از خواب بیدار می‌شود دچار پرش‌هایی در دست می‌شود و تاكنون دو بار در خواب هم دچار تشنج‌هایی شدند و من و مادرش از صدای خرخر و صدای تكان‌‌های تخت، متوجه تشنج ایشان شده‌ایم.  

پاسخ ارائه شده توسط: دكتر عسگر قربانی؛ متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب؛ استادیار علوم پزشكی تهران

صرع را به زبان ساده می‌توان به صورت زیر تعریف كرد:

چنانچه جریان الكتریكی فرد به هم بخورد فرد دچار صرع می‌شود. در صرع، مدارهای كل مغز دچار اتصال شده و در نتیجه هوشیاری به هم می‌خورد صرع فقط افتادن فرد و عدم هوشیاری اجباری نیست و به چندین شكل می‌تواند دیده شود به طور مثال صرع می‌تواند به صورت افت تحصیلی در مدرسه باشد، جا انداختن كلمات در جمله به خصوص در هنگام املا نوشتن اتفاق می‌افتد و متأسفانه معلم‌ها فكر می‌كنند كه این دانش‌آموز دچار حواس‌پرتی می‌باشد. پدر گرامی یكی از شایع‌ترین انواعی كه می‌تواند ارثی هم باشد به نام صرع پرشی جوانان گفته می‌شود كه در واقع صبح‌ها و حتی حین صبحانه خوردن اتفاق می‌افتد.

این نوع تشنج با این كه خوش‌خیم است نیاز به درمان دارد و بیشتر با درمان طولانی مدت درمان می‌شوند باید ذكر شود كه تشنج‌های خوش‌خیم بر روی كارایی فكری و اجتماعی تأثیر ندارد ولی چون به هر حال این بیماری وجود دارد باید درمان شوند.

به طور كلی صرع بیماری است كه درمان‌پذیر بوده و بیماری خوش‌خیم می‌باشد و ترس اجتماعی از این بیماری كاملا نابه‌جا و ناآگاهانه می‌باشد و اكثر بیماران دچار صرع از خیلی از افراد جامعه بالاتر می‌باشند و تا آخر عمر ممكن است هیچ مشكلی نداشته باشند و آقایان و خانم‌های جوان مبتلا به بیماری صرع به هیچ‌وجه نگران ازدواج و عواقب بعدی نباشد.

در مجموع چون یك بیماری خوش‌خیم می‌باشد و بهتر است در صورت ثابت شدن این بیماری توسط پزشك متخصص، اقدامات درمانی انجام گیرد و مطمئن باشند كه درصد بسیار زیادی از این افراد (بالای 95%) به طور كامل درمان خواهند شد.
 

 

تعداد بازديد: 849 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سوالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز