Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 19:34

20
آبان
بزرگ شدن کبد در نوزاد

بزرگ شدن کبد در نوزاد

با سلام. بچه برادرم 4 ماهه است. شکمش ورم کرده و سفت شده. می‌گويند کبدش خیلی بزرگ شده و توده هم دارد. آیا درمان دارد؟ آيا راست است که می‌گويند احتمالش زیاد است از دستمان برود؟

پاسخ ارائه شده توسط: دكتر ريحانه بركتين؛ متخصص اطفال

بزرگی کبد و یا در اصطلاح هپاتومگالی علل بسیار زیاد و گاها خطرناکی دارد. برای تعیین وخامت بیماری، شانس بهبودی و یا احتمال بروز عوارض آن باید علت دقیق آن را دانست. برای پاسخ سوالات خود بهتر است با پزشک کودکتان مشورت نمایید.

تعداد بازديد: 10856 تعداد نظرات: 13

نظرات

  • سلام دختر 1ماه دارم که طحال وکبد بزرگ داره . زردی دایرکت 7 پزشکها تشخیص ندادن که بیماریش چیست . اگه اطلاعاتی دارید لطفا کمکم. کنید . هپاتیت ویروس وباکتری هم در ازمایشاتش دیده نشده. بیوپسی از غدد بزاقی برای رسوب اهن منفی بیماری ژنتیکی تشخیص داده نشده.
    • دکتر برکتین؛‌ متخصص نوزادان و کودکان: مشکل این کودک کمی پیچیده‌تر از آن است که بتوان در حد یک جمله راهنمایی کرد. با توجه به سن کودک و بزرگی احشا شکمی و زردی طول کشیده و بعدم مستقیم لازم است این شیرخوار در یک مرکز درمانی بستری شده و جهت وی تشخیص و درمان دقیق صورت بگیرد.
  • سلام خسته نباشین .
    بچم 4 ماهشه. یک هفته تب داشت و سرماخوردگی، بردیم بیمارستان بستری کردیم داخل بیمارستان تشنج گرفتش . الان دو هفتس داخل ای سیو هستش . میگن کبدش بزرگه و تا الان دو بار دیگه هم تشنج گرفتش . اکسیژن هم کم میاره .گاهیی مواقع شیر که می خوره بالا میاره و همچنین اینکه سر و گردنش رو خیلی به پشت خم می کنه .
    میخاستم بدونم مشکلش چیه . تا الان که دکترا جواب دقیقی به ما ندادن
    • پاسخ دکتر شادی نعیمی؛ متخصص نوزادان و کودکان: با سلام. مشكل این بچه از قبل وجود داشته و مزمن بوده و بیماری فعلی فقط باعث نمایان شدن مشكل شده. برای تشخیص قطعی نیاز به آزمایش‌های تكمیلی است.
  • باسلام.پسر خواهر من 4ماهشه و دکتر با بررسی بالینی متوجه شد که کبدش بزرگه.آزمایشات آنزیمای بالای کبد رو نشون داد.ولی بقیه آزمایشات همه نرمال بود و سونوگرافی هم اندازه ی کبد رو طبیعی اعلام کرد.الان دکتر بهش چنتا دارو داده که همش ویتامینه و یکی از داروها هم برای پاکسازی مجازی صفرا.میخواستم اگه اطلاعاتی دارید بهم بدید.و اینکه آیا نیازی به نمونه برداری از کبد هست یاخیر.با تشکر.
    • پاسخ دکتر شادی نعیمی؛ متخصص نوزادان و کودکان: اگر داروهای داده شده تا يك ماه باعث پايين آمدن آنزيم‌های كبدی شود، نيازی به نمونه برداری از كبد نیست.
  • با عرض سلام دختر برادر من 16 ماهه است سرماخورده بود بردیم دکتر عمومی و دکتر به او شربت ایبوپروفین داد و آمپول پنیسیلین تزریق کرد بعد از آن او حساسیت کرد و همه جای بدنش به جز پاها قرمز شد بردیم بیمارستان و بستری کردند طبق آزمایش های گرفته شده دکتر گفت که آنزیم های کبدش بالاست و همچنین مایع نخاعی نیز گرفتند و بعد از چهار روز بستری مرخصش کردند و یک هفته بعد همراه جواب آزمایش جدید و نمونه برداری( مایع نخاعی )را پیش دکتر افشین فتحی بردند که ایشان گفته در خونش عفونت بوده که الان از بین رفته و به کبدش چسبیده و کبدش بزرگ شده
    آنزیم او 150 است و داروهایی داده و بعد از یک ماه گفته بیاورین تا ببینم رفع شده یا نه
    آیا خطری دارد ؟
    ممنون
    • دکتر شادی نعیمی؛ متخصص نوزادان و کودکان: با سلام. هم عفونت و هم آلرژی می‌تواند باعث بالا بردن آنزیم کبدی شود. به هر حال مهم این جا است که درمان‌پذیر می‌باشد.
  • با عرض سلام خسته نباشید بچه ۷ماهه دارم چد روزه شکمش بزرگ شده ودست روی شکمش میزنیم خیلی سفت شده پیش چند تا دکتر اطفال بردبم سونوگرافی هم انجام دادند و گفتند با علایم وسونوگرافی تشخیص داده شده که طحال وکبد بچه بزرگ شده ووگفتند که باید بچه رو ببریم مشهد بیمارستان رضوی بستری بشه لطفا راهنمایی کنید که چیکار کنیم آیا این بیماری خطرناکه وخطری برای بچه داره یا نه
    • پاسخ دکتر شادی نعیمی؛ متخصص نوزادان و کودکان: سلام. دلایل متعددی می‌تواند باعث بزرگی کبد و طحال شود که اکثر آنها درمان قطعی دارند. پس به جای نگرانی و اتلاف وقت پیشنهاد می‌کنم به نزدیک‌ترین مرکز مجهز اطفال مراجعه فرمایید تا همکاران به تشخیص برسند و درمان با لطف خدا شروع شود.
  • باسلام. من در هفته ۳۵ بارداری قرار دارم که دکتر سنوگرافی کردند و گفتند کبد جنین بزرگ شده و باید تا زمان تولد صبر کنیم و مشکل و با آزمایش پیدا کنیم. خیلی نگرانم و با توجه به اینکه بارداری دوم است و فرزند اولم هیچگونه مریضی و زردی بعد از تولد نداشت. میشه لطفا بگید که چکار کنم تا مشکلش برطرف بشه آیا ممکنه بعد از تولد نوزادم زردی داشته باشه؟ گروه خونی خودم oمثبت هستش.
    • دکتر مریم خادم؛ متخصص زنان، زایمان و نازایی: با سلام. افزايش سايز كبد جنين در باردارى علل مختلف دارد؛ از انواع كم‌خونى‌ها گرفته تا امراض خودايمنى و عفونت‌ها. بايد صبر كرد و پس از تولد نوزاد عملكرد كبدى او را ارزيابى كرد. صبور باشيد. زردى بعد از تولد قابل پيشگيرى نيست و از دست شما كارى بر نمى‌آيد و بر خلاف تصور عامه، خوردن خنكى در جلوگيرى از آن بى‌اثر است. شدت زردى بر اساس شدت درگيرى كبد و مجارى صفراوى خواهد بود. اميدوارم وضعيت جنين‌تان رو به بهبود برود.
    • سلام عزيزم. شما كه تو بارداري با بزرگي كبد مواجه شديد بعد از بارداري چي شد؟ منم دقيقا همين مشكل براي جنينم به وجود اومده. ممنون ميشم راهنماييم كنيد و بگيد مشكل چي بوده.

شما هم می توانید سؤالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز