Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 09:13

21
دی
مقابله با پیری پوست در یائسگی

مقابله با پیری پوست در یائسگی

جراحی و دیگر روش‌های پزشکی زیبایی می‌توانند برای داشتن پوستی زیبا و کاهش چین و چروک آن به شما کمک کنند.

تحریریه ماهنامه دنیای زنان

 

با توقف تولید هورمون‌ها در یائسگی، پیر شدن پوست سرعت می‌گیرد. از طرفی پوست رطوبت و انعطاف خود را از دست می‌دهد که منجر به شل شدن و چروک‌های عمیق‌تر در آن می‌شود. اما جراحی و دیگر روش‌های پزشکی زیبایی می‌توانند برای داشتن پوستی زیبا و کاهش چین و چروک آن  به شما کمک کنند. پزشکان فرانسوی سعی دارند با بهره گرفتن از ترکیب دو روش درمانی زیبایی "کربوکسی تراپی" و "فرکانس رادیویی"، نتایج بهتری در زیبایی و استحکام پوست زنان یائسه کسب کنند. 

پزشکی زیبایی: گرایش های جدید ضد پیری 

ترکیب دو روش درمانی کربوکسی تراپی و فرکانس رادیویی، به بسیاری از خواسته‌های امروزی پاسخ می‌دهد. روش‌های پرکردن چین و چروک پوست نیز بسیار موثر می‌باشند. پزشکان زیبایی عموماً برای رسیدن به چنین نتیجه‌ای، ترکیب روش‌های مختلفی را توأماً در یک جلسه توصیه می‌کنند.

این ترکیب، بازده معالجه را برای پیدا کردن روش درمانی موثر، افزایش می‌دهد. در عمل، کاربوکسی تراپی، عروق خونی را برای تولید کلاژن تحریک می‌کنند. این عمل از طریق انتقال دی اکسیدکربن به پوست انجام می‌گیرد و معالجات اثر جوان کننده‌ای بر گردی صورت بر جای می‌گذارند.

همین طور در روش فرکانس رادیویی یا تکنولوژی RF با عبور امواج رادیویی از بافت‌های بدن، موجب نوسان مولکول‌ها با فرکانس بالا (چند میلیون در ثانیه)  و چرخش مولکول‌های دو قطبی در بافت می‌گردد. این کار موجب اعمال یک تحریک مکانیکی میکرونی  (سلولی – مولکولی ) و تبدیل انرژی به گرما می‌شود.

این گرما در دو حالت وارد عمل می‌شود: اولین اثر که بلافاصه اتفاق می‌افتد، منجر به تولید کلاژن می‌شود و دومین حالت آن که با تاخیر صورت می‌گیرد، سلول های فیبرو بلاست را که نوعی از سلول‌های بنیادی هستند تحریک می‌کند. در این تکنولوژی کلاژن و الاستین موجود در پوست  تحریک و منقبض می‌شود که در ادامه روند درمان، موجب برگشت استحکام و انعطاف پذیری پوست می‌گردد. 

پوستی زیبا در دوران یائسگی 

با همه اینها، این روش‌های درمانی بسیار پر هزینه هستند؛ بنابراین بهتر است که قبل از یائسگی و از سنین جوانی از پوست خود مراقبت کنیم. در نهایت حتی اگر پیش از این وارد دوران یائسگی شده‌اید، نگران نباشید، داشتن شیوه زندگی سالم همواره می‌تواند اثرات پیری را به تاخیر بیندازد.

 

برچسب ها: زیبایی، مراقبت های پوستی، زیبایی در دوران یائسگی، عوارض یائسگی، مبارزه با پیری تعداد بازديد: 1019 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز