Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 03:05

19
دی
10 اشتباه مهم زنان

10 اشتباه مهم زنان

هنگام استفاده از كرم ضد آفتاب آن را به خوبی روی نواحی اطراف لب‌ها، شقیقه‌ها و روی بینی بمالید.

تحریریه ماهنامه دنیای سلامت

 

انتخاب‌های نامناسب

شما همیشه در رستوران‌ها و جشن‌ها سالاد می‌خورید؛ به این خیال كه برنامه غذایی كاملاً سالمی دارید. باور كنید یك ظرف پر از سالاد همیشه نمی‌تواند یك غذای كاملاً سالم باشد؛ به‌خصوص سالاد رستوران‌ها كه پُر از انواع كالباس، سس و مواد دیگر است.

البته منظور ما این نیست كه سالا خوردن را از برنامه غذایی‌تان حذف كنید؛ اما استفاده از چربی‌های بسیار در سالاد، ژامبون ریزشده، كروتُن (تكه‌های ریز نان) و انواع خامه‌ها همراه با نمك فراوان به شما اجازه نخواهد داد از یك برنامه غذایی كاملاً سالم و بی‌ضرر بهره‌مند شوید. مقداری كاهو را خُرد كرده با كمی هویج، گوجه، خیار و فلفل ریزشده مخلوط  و میل نمایید. مطمئناً سالاد دوم شما را بسیار بیشتر به هدف‌تان می‌رساند.

عدم استفاده از نخ دندان 
نخ كشیدن دندان‌ها بسیار ضروری است؛ زیرا تغییرات هورمونی در خانم‌ها در دوران بلوغ، بارداری و یائسگی موجب می‌شود كه باكتری‌ها موجب بیماری‌های دهان و دندان شده و خیلی سریع هم رشد كنند. بنابراین برای پیشگیری از ایجاد چنین حالتی دست‌كم روزی یك بار دندان‌های خود را نخ بكشید و این كار را به یك عادت همیشگی تبدیل كنید. هنگام استفاده از نخ دندان با ملایمت این كار را انجام دهید تا به لثه‌تان آسیب نرسد.

اجتناب از وزن كردن
در برخی افراد وزن كردن بعد از گذشت مدتی كارساز می‌شود و به محض آنكه متوجه افزایش وزن خود می‌شوند، اقدام به كاهش آن می‌كنند. چه قبول كنید و چه نكنید، وزن كردن عامل محرك شماست و اگر می‌خواهید وزن كم كنید و بعد نتیجه دلخواه خود را حفظ كنید، لازم است یك ترازو داشته باشید و دست‌كم ماهی یك بار خودتان را وزن كنید.

صبح‌ها بعد از دوش كوتاهی كه می‌گیرید، بهترین زمان وزن كردن است. اگر به تازگی وزن كم كرده‌‌اید، ولی این روزها احساس می‌كنید دارید دوباره چاق می‌شوید، سعی كنید دست‌كم هفته‌ای یك یا دو بار خود را وزن كنید. طبق تحقیقات افرادی كه موفق می‌شوند برای طولانی‌مدت تناسب اندام خود را حفظ كنند، عادت به استفاده از ترازو برای وزن كردن خودشان دارند.

استفاده نامناسب از كرم‌های ضدآفتاب
هنگام استفاده از كرم ضد آفتاب آن را به خوبی روی نواحی اطراف لب‌ها، شقیقه‌ها و روی بینی بمالید. به‌طور كلی سطح پوست‌تان باید با كرم پوشانده شود.

بی‌توجهی به ورزش وزنه‌برداری 
برخی زنان از بلند كردن وزنه خودداری كرده و فكر می‌كنند با این كار ظرافت زنانه خود را از دست می‌دهند. این طرز فكر اشتباه است؛ زیرا اغلب خانم‌ها به‌طور ژنتیكی نمی‌توانند ماهیچه‌های بزرگ و بادكرده داشته باشند. در بدن اغلب خانم‌ها به‌طور طبیعی تستسترون كافی تولید نمی‌شود تا ماهیچه‌هایشان را حجیم كند؛ بنابراین می‌توانید به وزنه‌برداری به‌طور جدی‌تر فكر كنید تا اندام‌تان تراشیده‌تر شود.

هدف از این كار كاهش وزن نیست؛ ولی در ابتدای كار شاید مقداری هم وزن كم كنید ولی در عوض ماهیچه‌های‌تان بیشتر و چربی‌های بیشتری از بدنتان حذف می‌شود و از آنجایی كه چگالی ماهیچه از چربی بیشتر است، فضای كمتری اشغال می‌كند و لباس‌ها بهتر روی اندام شما می‌نشینند. نیازی نیست كه برای این كار زمان زیادی صرف كنید؛ هفته‌ای 2-3 بار و هر بار به مدت حدوداً 30 دقیقه برای این منظور كافی است.

بی‌توجهی به دردها و ناراحتی‌های خود

مراقبت از كودكان، انجام كارهای مربوط به خانه و شغل، دردهایی به همراه دارند و شاید شما فكر كنید كه خستگی و درد بخشی از طبیعت شماست؛ ولی هرگز نباید به علائم و نشانه‌های دردها بی‌اهمیت شد. افزایش میزان مسؤولیت‌ها باتوجه به تمام عوارضی كه دارد؛ می‌تواند روی هضم غذا نیز اثر منفی بگذارد و با گذشت زمان هضم نامناسب غذا منجر به حملات قلبی می‌شود.

برخی از خانم‌ها به تمام دردها، خستگی و كوفتگی‌های خود بی‌اهمیت هستند. در این حالت باید این نشانه‌ها (نشانه‌های درد) را جدی بگیرید زیرا امكان دارد خطری شما را تهدید كند. گاهی اوقات بیماری‌های مختلف در مراحل اولیه بسیار راحت‌تر درمان می‌شوند.

اهمیت ندادن به خواب كافی
محرومیت از خواب كافی، موجب برهم خوردن تعادل هورمون‌های بدن می‌شود و به هم خوردن تعادل هورمون‌ها، سلول‌ها را تحریك می‌كند تا چربی بیشتری ذخیره كنند و فرد چاق‌تر شود. در ضمن، نداشتن خواب كافی می‌تواند ایجاد دلهره و تشویش و افسردگی نیز بكند. در میان رانندگان، كم‌خوابی سالانه افراد زیادی را به كام مرگ می‌كشاند. بنابراین سعی كنید به خواب بیشتر اهمیت دهید. از بعدازظهر به بعد دیگر كافئین مصرف نكنید.

اعتقاد به اینكه غذاهای خانگی همیشه سالم‌ترند

هیچ‌گاه برای اینكه غذا اضافه نیاید، سعی نكنید حجم بیشتری بخورید. شما می‌توانید به راحتی غذای اضافه را فریز كنید و به این صورت هم سالم‌تر بمانید و هم كالری زیادی از طریق خوردن غذای اضافی دریافت نكنید.

بی‌دقتی در انتخاب پزشك جراح
آیا قرار است به زودی یك عمل جراحی داشته باشید؟ بر اساس تحقیقات، بیشتر بیماران دریافته‌اند كه تجربه پزشك جراح یكی از عوامل اصلی در نجات جانشان است. یك پزشك مجرب و متخصص، عامل بسیار مهمی در حفظ سلامت شماست (بسیار مهم‌تر از بیمارستان).

مثلاً در بیماران مبتلا به سرطان پانكراس، احتمال مرگ بعد از عمل جراحی، چهار برابر بیشتر از سایر بیماران است و در بیماران قلبی، وقتی كه پزشك جراح چندان باتجربه نباشد و عملكرد ضعیفی داشته باشد، احتمال مرگ بیمار تا 44 درصد افزایش می‌یابد.

عادت‌های ناخوشایند دوستان
لازم است همیشه عقاید خود راجع به سلامتی را حفظ كنید و دوستان سنگین‌وزن اغفال‌تان نكنند. همیشه اطرافیان و نزدیكان ما به‌گونه‌ای كه اصلاً فكرش را هم نمی‌كنیم روی ما اثر می‌گذارند. اگر آنها عادت‌های ناسالم درمورد غذا خوردن دارند، شما انتخاب‌های درست خود را داشته باشید.

 

 

برچسب ها: سلامت زنان، تغذیه زنان، ورزش زنان، خواب زنان، اشتباه زنان، وزن زنان تعداد بازديد: 3517 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز