Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 11:02

سلامت زنان

بازدید: 68981

  • چاقی در افسردگی زنان نقش دارد

    چاقی در افسردگی زنان نقش دارد

    به گفته محققان رابطه بین چاقی و افسردگی در زنان به طور قابل توجهی بیشتر از مردان است.

  • پوکی استخوان زنان؛ چگونه می‌توان آن را به تاخیر انداخت؟

    پوکی استخوان زنان؛ چگونه می‌توان آن را به تاخیر انداخت؟

    جمعیت جهان در حال تغییری عظیم است و زندگی انسان نسبت به گذشته طولانی‌تر شده است. بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، در سال ۲۰۲۰ میلادی تعداد افراد ۶۰ سال و بالاتر در سراسر جهان، از تعداد کودکان کمتر از پنج سال، بیشتر بوده است.

  • آلودگی هوا خطر بیشتری برای زنان دارد

    آلودگی هوا خطر بیشتری برای زنان دارد

    کارشناس دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: آلودگی هوا از طریق سه روش، خطر ابتلا به پوکی استخوان را در افراد تسریع می کند بنابراین لازم است هر روز شیر و لبنیات مصرف شود. به گزارش از وزارت بهداشت

  • تاثیر شدید افسردگی بر سلامت قلب زنان

    تاثیر شدید افسردگی بر سلامت قلب زنان

    محققان دریافتند زنان مبتلا به افسردگی بیشتر از مردان به یکی از مشکلات قلبی مورد بررسی مانند حمله قلبی، سکته مغزی، آنژین صدری، نارسایی قلبی و فیبریلاسیون دهلیزی مبتلا هستند.

  • چرا نباید هرگز با موهای خیس بخوابیم؟

    چرا نباید هرگز با موهای خیس بخوابیم؟

    باکتری‌ها و میکروب‌ها در محیط‌های گرم و مرطوب رشد می‌کنند. به همین خاطر، این باکتری‌ها هنگام خواب روی سر شما رشد کرده و باعث ایجاد مشکلات زیادی می‌شوند.

  • 9 روش از بین بردن منگوله های پوستی

    9 روش از بین بردن منگوله های پوستی

    از بین بردن منگوله‌های پوستی یکی از دغدغه‌هایی است که ممکن است با انتخاب اشتباه دچار مشکلاتی شوید. توصیه ما این است که قبل از امتحان کردن هر روش خانگی و یا هر روش دیگری که به شما پیشنهاد می‌شود.

  • ۲۰ میلیون بانوی ایرانی می‌توانند اهدا کننده خون باشند

    ۲۰ میلیون بانوی ایرانی می‌توانند اهدا کننده خون باشند

    سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه ۲۰ میلیون بانوی ایرانی شرایط بالقوه اهدای خون را دارند، افزود: از ابتدای امسال تنها ۶۸ هزار واحد خون از سوی جامعه بانوان به کودکان، زنان نیازمند به خون در حین زایمان

  • کمبود این ویتامین سبب پیری سریع‌تر می‌شود

    کمبود این ویتامین سبب پیری سریع‌تر می‌شود

    کمبود ویتامین D می‌تواند از نظر بیولوژیکی باعث پیری سریع‌تر شود. به گفته پاتریک چگونگی تاثیر این ویتامین بر ژن‌ها به کروموزوم‌های مربوط می‌شود. کروموزوم‌ها توسط عنصری به نام تلومر‌ها از آسیب DNA محافظت می‌شوند.

  • سرطان دهانه رحم در دختران

    سرطان دهانه رحم در دختران

    در بسیاری از مراکز انجام تست پاپ اسمیر معمولا از سن بیست و یکسالگی توصیه میشود، در دخترهایی که سکس واژینال ندارند احتمال سرطان دهانه رحم کم است .

  • خطر آلزایمر در کمین اضافه وزن و گرگرفتگی  دوران یائسگی

    خطر آلزایمر در کمین اضافه وزن و گرگرفتگی دوران یائسگی

    یائسگی منجر به تغییراتی در هورمون های زنان می شود که اثرات زیادی روی بدن از جمله توزیع چربی دارد.در حالی که انواع مختلف توزیع چربی اثرات متفاوتی بر سلامت کلی فرد دارد.

  • خانم‌ها برای جلوگیری از این سرطان پیاز بخورند!

    خانم‌ها برای جلوگیری از این سرطان پیاز بخورند!

    مطالعات جدید درباره ترکیبات پیاز نشان داده که می‌تواند مانع از تکثیر سلول‌های سرطانی شود و محققان توصیه کرده‌اند این ترکیبات بویژه برای زن‌ها مفید است، زیرا از بروز سرطان تخمدان در آن‌ها جلوگیری می‌کند.

  • چهار دوره تاثیرگذار زندگی بانوان کدام است؟

    چهار دوره تاثیرگذار زندگی بانوان کدام است؟

    سلامت زنان به عنوان نیمی از جامعه و نیروی مولدی که نسل آینده را از نظر جسمانی و روحی پرورش می دهند، بر هیچ کس پوشیده نیست؛ آنان در طول زندگی خود چهار دوره حیاتی را پشت سر می گذارند که تامین سلامت

فیلم روز
تصویر روز