Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 20:31

1
آذر
دوربین عکاسی NEX-7

دوربین عکاسی NEX-7

کیفیت عالی عکس و تصویر دلیل اصلی فروش بالای دوربین عکاسی NEX-7 است.

ماندانا خدابخشی 

 

دوربین عکاسی NEX-7 یکی از بهترین دوربین‌های کامپکت و پنجمین دوربین از سری دوربین‌های میکروچهار سوم شرکت ژاپنی سونی است. دوربین‌های میکروچهار سوم را کامپکت‌سیستم هم می‌گویند و در واقع دوربین‌های کامپکتی با قابلیت تعویض لنز هستند. روی بیشتر این دوربین‌ها حسگرهای سیموس‌‌ APS-C نصب می‌شود تا عملکردی مشابه ‌DSLRها داشته باشند. NEX-7، یکی از دو دوربین کامپکتی است که منظره یاب داخلی دارد.

طراحی دوربین عکاسی NEX-7

همان طور که در مدل‌های پیشین سری NEX دوربین‌های سونی نیز شاهد بودیم، این دوربین طراحی مینیمالیستی آشنایی دارد. به این معنا که در سمت چپ کفشک تجهیزات اکسترنال دیده می‌شود که برای اتصال فلاش‌ها و نمایشگرهای اکسترنال است. در سمت راست آن یک فلاش Pop-up وجود دارد تا کمتر به فلاش‌های اکسترنال احتیاج داشته باشید.

در کنار آن، دو پیچ تنظیم بدون نام و نشان عجیب هم وجود دارند. کلید شاتر و اهرم پاور هم در جلو هستند. در کنار کلید شاتر، کلید دیگری هم وجود دارد که به دلخواه می‌توانید آن را برنامه‌ریزی کنید. دو پیچ تنظیم قسمت بالا دسترسی سریع‌تری به تنظیمات سرعت شاتر، حساسیت نوری و میزان نوردهی دوربین را برای کاربر مهیا می‌کنند.  

دیگر کلیدهای تنظیمات در پشت بدنه دوربین و در کنار ال‌سی‌دی بزرگ تر کار گذاشته شده‌اند که کاربر می‌تواند با انگشت شست و اشاره دست راست خود از آنها استفاده کند. کلید قرمز رنگ ضبط ویدئو نیز در گوشی سمت راست بالای بدنه دوربین تعبیه شده است. فلاش داخلی دوربین نیز به صورت جهنده از بالای دوربین باز می‌شود. 

در قسمت بالای دوربین یک پورت تجهیزات برای اتصال فلاش‌های اکسترنال و نمایشگرهای  LCDکار گذاشته شده است. کاربر می‌تواند از طریق پایه‌های لنز، لنزهای موردنظر خود را روی دوربین سوار کند.  

کیفیت عکس دوربین عکاسی NEX-7

کیفیت عالی عکس و تصویر دلیل اصلی فروش بالای دوربین عکاسی NEX-7 است. با این دوربین می‌توانید در فرمت‌های خام (Raw) و JPEG یا ترکیبی ا ز هر دو آنها عکس بگیرید. کیفیت عکس‌ها حتی در حالت بزرگ نمایی نیز خوب هستند. اما در تنظیمات بالای حساسیت نوری (ISO) کیفیت عکس تا حد کمی کاهش پیدا می‌کند و شاید نویزدار دیده شوند.

باتری دوربین عکاسی NEX-7

دوربین عکاسی NEX-7 سونی با یک باتری لیتیوم NP-FW50 که قابل شارژ است عرضه می‌شود. این باتری در هر بار شارژ کامل تا 335 عکس را پشتیبانی می‌کند. این باتری به نسبت باتری دیگر دوربین‌های کامپکت عملکرد و میزان شارژدهی بسیار بهتری دارد. 

صفحه‌نمایش دوربین عکاسی NEX-7

همان طور که در ابتدای این بررسی نیز اشاره کردیم، داشتن دو صفحه‌نمایش در یک دوربین کامپکت به هیچ عنوان معمول و رایج نیست. NEX-7 سونی یک ال‌سی‌دی 3 اینچ با وضوح 921 هزار نقطه‌ای در پشت بدنه دارد که تقریبا دو‌سوم فضای عقب دوربین را به خود اختصاص داده است. نمایشگری نیز در بالای سمت چپ دارد که در واقع منظره‌یاب (چشمی) الکترونیک و داخلی دوربین به شمار می‌رود.

این نمایشگر از نوع OLED است و وضوح دو هزار و 359 نقطه‌ای دارد.  ال‌سی‌دی بزرگ‌تر لمسی نیست اما در عوض قابلیت چرخش دارد. بنابراین می‌توانید آن را از بدنه جدا و به سمت بالا یا پایین ‌بچرخانید.  نمایشگر دیگر نیز پنجره منظره‌یاب کوچک‌تر است که سونی آن را Tru-Finder نامیده است. این منظره‌یاب، اپتیکال نیست و الکترونیک است. به این معنا که فقط با روشن بودن دوربین می‌توانید از آن استفاده کنید. 

دیدگاه ما
حسگر 3/24 مگاپیسکل APS-C و فیلم‌برداری با کیفیت 1080×1920 پیکسل، دوربین NEX-7 سونی را به یکی از بهترین دوربین‌های کامپکت موجود بدل کرده‌اند. این دوربین همچنین لنز قابل تعویض دارد که در نوع خود بسیار عالی است.

ویژگی‌های این دوربین از نظر مشتاقان عکاسی نیمه حرفه‌ای بسیار عالی به نظر می‌رسند. NEX-7 با اندازه کوچک خود که به راحتی در جیب جا می‌شود به خوبی نقش یک حرفه‌ای دوست داشتنی را برای کاربر بازی می‌کند. همان طور که گفتیم صفحه‌نمایش LCD این دوربین نیز قابل تنظیم است و منظره‌یاب الکترونیک جدا از نمایشگر دارد که همه اینها جزو برتری‌ها و ویژگی‌های مثبت این دوربین به شمار می‌روند. 

متاسفانه دوربین سایبرشات NEX-7 سونی، لرزش‌گیر داخلی ندارد. این قابلیت را تقریبا در همه دوربین‌های عکاسی کامپکت می‌توان پیدا کرد اما در این دوربین حذف شده است. اما از دیگر ویژگی‌های این دوربین باید به کیفیت عالی عکس و فیلم، حسگر بزرگ، فلاش داخلی دارد و عکس‌های با کیفیت در محیط‌های کم نور اشاره کرد. رقبای دوربین NEX-7 سونی را می‌توان NX200 سامسونگ و V1 نیکون دانست. ژ

فیلمبرداری دوربین عکاسی NEX-7

دوربین NEX7 توانایی ضبط ویدیویی Full HD با سرعت 50 و 25 فریم بر ثانیه و صدای استریو را نیز دارد. همچنین در حال فیلمبرداری می‌توانید سرعت شاتر، گشودگی دیافراگم و میزان نوردهی دوربین را نیز تنظیم کنید. حتی می‌توانید از میان فوکوس خودکار یا فوکوس دستی یکی را انتخاب کنید. در قسمت پشت دوربین نیز کلید قرمز رنگ Record وجود دارد که با فشردن آن می‌توانید ضبط ویدیویی را شروع کنید یا به آن خاتمه دهید. 

مزایای دوربین عکاسی NEX-7

دوربین بسیار زیبای NEX-7، در واقع مجموعه‌ای از ویژگی‌های عالی و کاربردی است. صفحه نمایش این دوربین قابل تنظیم است و از همه مهم‌تر اینکه منظره‌یاب OLED الکترونیک داخلی دارد که در دیگر دوربین‌ها آن را نمی‌بینیم.

معایب دوربین عکاسی NEX-7

متاسفانه قیمت این دوربین بسیار گران است. با اینکه به خانواده دوربین‌های کامپکت و جمع و جور تعلق دارد اما بدنه‌اش از دیگر دوربین‌های این سری چاق‌تر است. خیلی جالب است که این دوربین زیبا با این همه ویژگی عالی، لرزش‌گیر تصویر داخلی ندارد.

 

برچسب ها: کیفیت عکس دوربین عکاسی NEX-7، باتری دوربین عکاسی NEX-7، صفحه‌نمایش NEX-7، فیلمبرداری NEX-7، مزایای NEX-7، معایب NEX-7، دوربین عکاسی NEX-7 تعداد بازديد: 994 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز