Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 11:02

7
اردیبهشت
برخی مشکلات رایج پس از زایمان

برخی مشکلات رایج پس از زایمان

علیرغم همه خوبی‌هایی که در تولد کودکان وجود دارد، اما مادران باید برای بعد از زایمان اطلاعاتی را بدست بیاورند. گاهی مادران بعد از زایمان به افسردگی مبتلا می‌شوند.

بروز افسردگی در مادران

غالبا تغییرات هورمونی ایجاد شده در بدن پس از زایمان، دلیل افسردگی مادر در هفته‌های اول بعد از تولد نوزاد می‌باشد.

در این زمان، بیدار شدن مادر در طول شب برای شیر دادن به نوزاد می‌تواند سبب ایجاد احساس خستگی در وی گردد.

این امر می‌تواند در كاهش اشتها نقش داشته باشد. اما هیچگاه نباید هیچ یك از وعده‌های غذایی حذف گردند!

وعده های غذایی و میان‌وعده‌های منظم، از تغییرات سطح قند خون جلوگیری نموده و در نتیجه احتمال تحریك‌پذیری، از دست دادن اعتماد به نفس و بروز افسردگی در مادر را كاهش می‌دهند.

ممكن است برخی از مادران، مراقبت از خود و كودك‌شان را امری دشوار تلقی كرده، احساس ناامیدی، نگرانی یا ترس نمایند. در این صورت، به توصیه‌های پزشك خود عمل كنید.

آلرژی و اگزما در کودکان

در صورتی كه به آلرژی یا اگزما مبتلا هستید، از مصرف بادام زمینی و روغن آن بپرهیزید. این امر می‌تواند از گسترش آلرژی شدید و بالقوه به این ماده غذایی در كودك جلوگیری نماید.

الكل و كافئین می‌توانند به شیر مادر منتقل شوند، بنابراین مصرف نوشیدنی‌های الكلی، چای، قهوه، كولاها، نوشیدنی‌های انرژی‌زا و شكلات را محدود نمایید.

دمكرده‌های گیاهی (مانند چای نعناع و گل گاوزبان) كه اغلب جایگزین نوشیدنی‌های كافئین‌دار می‌شوند، گاهی اثرات جانبی دارند (مانند حالت تهوع و استفراغ)، بنابراین باید در دوران شیردهی با احتیاط مصرف شوند. این مواد میتوانند وارد شیر مادر شده، اثرات جانبی مشابهی در نوزادان به وجود آورند.

از آنجا كه تاثیر جانشین‌های قند (شیرین‌كننده‌های مصنوعی) بر شیر مادر و سلامت نوزادان نامشخص است، باید در رژیم دوران شیردهی در حد اعتدال مصرف شوند.

در مصرف مواد غذایی حاوی این‌گونه قندها، مانند نوشابه رژیمی یا محصولات مشابه نیز باید حد اعتدال رعایت شود.

مقادیر زیاد ادویه و چاشنی‌های غذایی (مانند فلفل، سیر، پیاز و زیره) ممكن است طعم شیر مادر را تغییر دهند.

گاهی در شیرخواران حساس، واكنش‌هایی در برابر غذایی كه مادر مصرف كرده مشاهده می‌شود.

 

برچسب ها: افسردگی پس از زایمان، بارداری و زایمان، مراقبت های بعد از زایمان، آلرژی کودک، مشکلات بعد از زایمان، اگزمای کودک، مشکلات رایج پس از زایمان تعداد بازديد: 904 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز