Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 21 آذر 1397 - 21:57

16
فروردین
توصیه های تغذیه ای مناسب برای ویار دوران بارداری

توصیه های تغذیه ای مناسب برای ویار دوران بارداری

یکی از شکایت‌های رایج هانم‌ها به ویژه در ماه‌های اول حاملگی، ویار و تهوع بارداری است. با رعایت یک سری نکات تغذیه‌ای می‌توان این مشکل را به حداقل رساند.

در اوایل بارداری بدلیل اسیدی تر شدن بزاق ممکن است حالت تهوع به فرد دست بدهد که در حدود هفته 13 الی 14 بارداری خودبخود برطرف می شود.

به نظر می رسد این حالت به تغییر سطوح هورمون‌ها در اوایل بارداری مربوط است.

- خالی بودن معده می تواند سبب تشدید حالت تهوع در فرد گردد.

پس سعی کنید در دفعات بیشتر (هر 2 تا 3 ساعت) غذا بخورید.

در هنگام عدم تمایل به مصرف غذا از میان وعده های مغذی بجای غذاهای فرآیند شده پرچرب یا شیرین استفاده نمایید.

مثلا كیك جو، كراكر (بیسكویت ترد)، موز، كلوچه‌های میوه‌ای، ماست، غلات صبحانه با شیر كم چرب، نان تست، نان‌های خشك یا میوه‌های تازه میل كنید.

- صبح قبل از بلند شدن از رختخواب، مواد غذایی كوچك خشك مانند بیسكویت و چند تكه نان خشك بخورید.

- دمكرده‌های گیاهانی مانند بابونه و رازیانه، به كاهش حالت تهوع كمك می‌نمایند.

همچنین زنجبیل، چای آن و بیسكویت‌های با طعم زنجبیل نیز میتوانند در رفع این حالت مفید باشند.

- از مصرف غذاهای سرخ شده، چرب، پر ادویه و تند اجتناب نمایید، زیرا این غذاها می‌توانند منجر به افزایش حالت تهوع در زن باردار گردند.

- از مصرف آشامیدنی‌ها به همراه غذا خودداری كنید. بهتر است آشامیدنیها در فواصل وعدههای غذایی مصرف شوند.

 

برچسب ها: تغذیه و بارداری، مشکلات بارداری، بارداری سالم، مراقبت های بارداری، ویار حاملگی، تهوع بارداری، تغذیه و ویار تعداد بازديد: 641 تعداد نظرات: 4

نظرات

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز