Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 13:47

25
شهریور
چگونه تاريخ احتمالی زايمان خود را تعيين كنيد؟

چگونه تاريخ احتمالی زايمان خود را تعيين كنيد؟

هر مادر بارداري دوست دارد زمان احتمالي زايمان خود را بداند تا براي آن برنامه‌ريزي...

چگونه تاريخ احتمالی زايمان خود را تعيين كنيد؟

 

 

زمان زایمان: هر مادر بارداری دوست دارد زمان احتمالی زایمان خود را بداند تا برای آن برنامه‌ریزی كند.

بارداری طبیعی حدود 42-38 هفته پس از اولین روز آخرین قاعدگی طول می‌كشد كه میانگین آن 40 هفته است. مادر بزرگ‌ها و قدیمی‌ترها معتقدند بارداری حدود 9 ماه و 9 روز طول می‌كشد كه همان 40 هفته می‌شود برای به دست آوردن تاریخ احتمالی زایمان روز اول قاعدگی ماه قبل خود را تعیین كرده 7 تا 10 روز به آن اضافه و سه ماه كم كنید. برای مثال، اگر اولین روز آخرین قاعدگی شما 22 اسفند سال 1385 شروع شده باشد، زمان زایمان شما 27 آذر ماه 1386 خواهد بود (البته اگر دوره‌های قاعدگی 28 روزه و مرتب باشد). در صورتی كه دوره ماهیانه شما بیشتر یا كمتر باشد، زمان زایمان به همان میزان زودتر یا دیرتر تخمین زده می‌شود. فراموش نكنید كه فقط 3 درصد از نوزادان در تاریخ مقرر متولد خواهند شد و 90 درصد تولدها در هفته قبل یا بعد از این تاریخ صورت می‌پذیرند.

ماماها و پزشكان، زمان بارداری را از اولین روز قاعدگی محاسبه می‌كنند نه از زمان لقاح، به طوری كه هفته چهارم بارداری در حقیقت دو هفته پس از لقاح است.

بنابراین، اگر در تاریخ احتمالی زایمان كه برای شما تعیین شده است زایمان نكردید، نگران نباشید. چنانچه حركات جنین طبیعی باشد و مشكل خاصی نداشته باشید، بهتر است تا 42 هفته صبر كنید تا درد و علائم زایمان خودبه‌خود شروع شود؛ زیرا عجله در زایمان و ختم حاملگی صرفا به این دلیل كه زمان تقریبی زایمان فرا رسیده است، مداخلات غیر‌ضروری می‌تواند موجب بروز مشكلاتی برای مادر یا نوزاد شود.

لذا توصیه می‌شود پس از 40 هفته در صورت مشاهده علائمی مانند كاهش حركات جنین، آبریزش، خونریزی یا دردی كه در ده دقیقه سه بار احساس شود و در حین درد، شكم سفت گردد و یا در صورت بروز دردی شدید و ناگهانی زودتر به بیمارستان مراجعه نمایید؛ در غیر این صورت صبر كنید تا خودبخود علائم زایمان شروع شود تا زایمان راحت، آسان و سالم‌تری داشته باشید و نوزاد نیز به دلیل مداخلات غیرضروری و تولد زود‌هنگام دچار آسیب نشود.

اگر نسبت به تاریخ اولین روز قاعدگی خود مطمئن نیستید، انجام یك سونوگرافی زمان زایمان را تا حدودی مشخص خواهد كرد. یادتان باشد كه شما نباید برای تولد نوزاد خود عجله داشته باشید. مهم این است كه نوزاد باید زمانی متولد شود كه كاملا رسیده باشد تا پس از تولد كمتر بیمار شود و وزن بیشتری هم داشته باشد. از دیگر علائم زایمان علاوه بر درد می‌توان از لكه‌بینی‌، آبریزش و احساس فشار زیاد در لگن نام برد.

مادران صبور كه تا زمان زایمان طبیعی صبر كرده و زمانی به بیمارستان مراجعه می‌كنند كه در 10 دقیقه حداقل سه بار درد و انقباض رحمی بیش از 30 ثانیه دارند، زایمان راحت‌تری خواهند داشت و نوزاد سالم‌تری به دنیا می‌آورند؛ ضمن آنكه مداخلات پزشكی و جراحی در آنان كاهش می‌یابد.

 

برچسب ها: زندگی آنلاین، زايمان تعداد بازديد: 905 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز