Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 04:53

16
مرداد
زنان باردار و خانه تكانی (1)

زنان باردار و خانه تكانی (1)

بخش اول- حتی زنان باردار نیز می‌توانند در آغاز سال جدید، به بهترین وجه خانه خود را تمیز كنند. اگر انرژی لازم برای خانه تكانی و تمیز كردن خانه دارید.

آمنه چوپانی

 

 

حتی زنان باردار نیز می‌توانند در آغاز سال جدید، به بهترین وجه خانه خود را تمیز كنند. اگر انرژی لازم برای خانه تكانی و تمیز كردن خانه دارید، مطمئن باشید كه با رعایت نكات زیر می‌توانید با خیال راحت و بدون كوچك‌ترین نگرانی خانه خود را تمیز و مرتب كنید؛ زیرا بسیاری از مواد شوینده و پاك‌كننده‌ها برای مصرف در دوران بارداری امن نیستند.

 آنچه باید قبل از شروع به خانه تكانی باید بدانید

به تمامی زنان باردار توصیه می‌‌شود كه قبل از تمیز كردن منزل دستورالعمل‌ها و نكات زیر را در نظر بگیرند:

1- اطمینان حاصل كنید قسمتی از منزل را كه قصد تمیز كردن آن‌را دارید، از تهویه مناسبی برخوردار باشد.

2- برای محافظت از پوست خود، حتما از لباس محافظ و دستكش استفاده كنید.

3- برچسب‌های هشدار دهنده و شیوه‌های مصرف روی مواد شوینده را به دقت مطالعه كنید.

4- از تركیب مواد شیمیایی و پاك‌كننده‌های مختلف با یكدیگر پرهیز كنید، زیرا بخارات آنها بسیار سمی و خطرناك است

(مثل آمونیاك و سفیدكننده‌ها).

5- از تمیز كردن اجاق و فر، در شرایطی كه درون آشپزخانه شما فضا كوچك است و تهویه مناسب نیز ندارد، خودداری كنید.

حال كه با قوانین و اصول كلی ایمنی آشنا شدید، شیوه‌های خانه تكانی ایمن برای زنان باردار را یاد خواهید گرفت:

 برچسب‌ محصولات شیمیایی را به دقت بخوانید

بی‌دلیل نیست كه روی بیشتر مواد شیمیایی پاك‌كننده، یك تصویر جمجمه به معنی خطر مرگ درج شده است، زیرا قرار گرفتن بیش از حد در معرض هر نوع ماده پاك‌كننده‌ای (حتی سالم‌ترین آنها) می‌تواند فوق‌العاده خطرناك باشد. از این‌رو تمامی كارخانه‌های تولیدكننده مواد شوینده به مصرف‌كنندگان توصیه می‌كنند، هشدارهای ایمنی درج شده روی مواد را جدی بگیرند (حتی پاك‌كننده‌های گاز نیز از مواد سمی تشكیل شده‌اند).

بعد از تمیز كردن محل مورد نظر، تا زمانی كه بوی مواد شیمیایی به طور كامل از بین نرفته است، در آن محل نمانید. وقتی درج كلمه سمی بر روی ماده شیمیایی شما را در استفاده از آن دچار تردید می‌كند، آن‌را كنار بگذارید و از مخلوط آب و صابون و جوش شیرین برای تمیز كردن گاز استفاده كنید. برای ایجاد سایندگی بیشتر، می‌توانید به آن نمك بیفزایید.

 از هیچ نوع ماده سُرب‌داری استفاده نكنید

قرار گرفتن در معرض سرب در دوران بارداری ممكن است موجب تولد نوزاد نارس و كوتاهی قد و اختلال در رشد او شود. بهتر است لوازم كهنه منزل را خودتان رنگ نكنید و انجام این كار را به عهده شخص دیگری بگذارید. اگر چه حداكثر رنگ‌هایی كه امروزه تولید می‌شوند، فاقد سرب هستند، ولی پژوهشگران بر این باورند كه برخی مواد شیمیایی داخل رنگ‌ها، برای جنین مضرند. احتیاط را فراموش نكنید.

 هر چیز خوب نیز می‌تواند خطرناك باشد

تولید و مصرف مواد و محصولات آنتی باكتریال، در چند سال گذشته افزایش یافته است. حتی امروزه تشك‌های پوشش داده شده با مواد ضد باكتری و تخته‌های برش ضد باكتری و ... نیز تولید شده‌اند كه بسیاری افراد از آنها استفاده می‌كنند. با این وجود، مركز كنترل بیماری‌های آمریكا (CDC) اعلام می‌كند كه این وسواس و دقت زیاد، ابتلا به بیماری را كاهش نمی‌دهد و فقط مقاومت در برابر آنتی‌بیوتیك، مانند استافیلوكوك اورئوس، ایجاد می‌كند.

حتی مطالعات اخیر نشان می‌دهد كودكانی كه در اروپا و امریكا در محیط‌های بیش از حد تمیز زندگی می‌كنند، بیشتر احتمال ابتلا به آسم، آلرژی‌ها، اگزما و سایر اختلالات خود ایمنی در آنجا وجود دارد. برخی از پزشكان معتقدند یك سیستم ایمنی جوان با قرار گرفتن در معرض برخی میكروب‌ها و چالش با آنها، قدرتمند می‌شود و در غیر این صورت، با وجود هر نوع ماده خارجی، سیستم ایمنی به سرعت واكنش نشان خواهد داد و دچار مشكل خواهد شد.

بنابراین بهتر است به جای مواد ضدعفونی كننده، برای شستن دست‌های‌تان از آب و صابون استفاده كنید و در صورت تمایل به استفاده از مواد ضدعفونی كننده، یك لیوان از آنها را با یك گالن آب مخلوط كنید و توجه داشته باشید كه هرگز این محلول را با محلول ضد عفونی‌كننده و یا شوینده دیگری تركیب نكنید...

 

 

برای خواندن بخش دوم- زنان باردار و خانه تكانی- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: بارداری، دوران بارداری، اختلالات گوارشی، خانه تکانی، خانه داری و بارداری، شیوه‌های خانه تكانی، آلرژی ها تعداد بازديد: 854 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز