Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 05:45

1
فروردین
پیام مهر و پیمان نوروزی

پیام مهر و پیمان نوروزی

در اینجا پیام تبریک تعدادی از متخصصان برجسته در زمینه‌های مختلف پزشکی را می‌خوانید.

یک دنیا محبت  تقدیم به خوانندگان

 

دکتر بیژن صدری زاده؛ متخصص بیماری‌های عفونی و بهداشت عمومی

افتخار دارم در آستانه سال ۱۳۸۹ شمسی، عید سعید ملی و نوروز باستانی را به کلیه هم میهنان عزیزم صمیمانه تبریک بگویم و برای همه آنها سلامتی روزافزون همراه با طول عمر با عزت و برخورداری کامل از سلامت و رفاه جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی آرزو نمایم.

 

دکتر منوچهر قارونی؛ متخصص قلب و عروق

سال نو می‌شود، زمین نفسی دوباره می‌کشد، برگها به رنگ در می‌آیند و گلها لبخند می‌زنند و پرنده‌های خسته برمی‌گردند و در این رویش سبز دوباره..... من ...... ما........ کجا ایستاده‌ایم؟ سهم ما چیست؟.......... نقش ما چیست؟...... پیوندها در دوباره شدن با کیست؟...........

زمین، سلامت می‌کنیم و ابرها درودتان باد و چون همیشه امیدوار....... سال نو مبارک/

 

دکتر حمیدرضا اکبری گیلانی؛ جراح و ارولوژیست 

با سلام و عرض شادباش

آغاز سال نو در بسیاری از جوامع با جشن و سرور همراه است و دراغلب فرهنگ‌ها آرزوی سال نو هم مرسوم است.

آرزویی می کنیم و برای تحقق آن تلاش می‌کنیم.مثلا در سال جدید سعی می کنم بهتر رانندگی کنم.

بهتر درس بخوانم. بیشتر کار کنم. گذشت بیشتری در ارتباطات روزمره با دیگران داشته باشم.

شکرانه سلامتم را باکمک به هم نوعان به جا آورم و هزاران آرزوی دست یافتنی دیگر. برای تمامی هم میهنان عزیزم سلامتی و خوش عاقبتی را آرزومندم.

 

دکتر ایرج فاضل؛ رئیس انجمن علمی پیوند اعضاء ایران

سال 1397 با تمام فراز و نشیبهای خود گذشت.

دغدغه های مختلفی در نظام بهداشتی کشور مطرح است که هر یک نیازمند تلاش روز افزون و برنامه ریزی های کلان است تا رفع شده و مدیریت گردد.

متاسفانه حوادث و سوانح ترافیکی همچنان در صدر علل مرگ و معلولیت در کشور است.

کاهش آمار تلفات جاده ای نیازمند همت ملی و مردمی است.

امید می‌رود در سال جدید با همکاری و تلاش یکدیگر به اهداف اثر بخشی دست یابیم. از سوی دیگر خوشبختانه پیوند اعضاء در ایران روند نسبتاً خوبی داشته است.

در شرایط حاضر می توان گفت که از نظر پیوند اعضاء خودکفا هستیم و تقریباً پیوند همه اعضایی که در دنیا انجام می شود در مملکت ما نیز انجام می شود و هیچ بیماری مجبور نیست برای این عمل جراحی به کشور دیگری برود.

این وضعیت مایه سربلندی است اما بدان معنی نیست که مشکلی وجود ندارد.

متأسفانه مشکلاتی وجود دارد ولی پیوسته جامعه پزشکی و جراحان کشور با مجاهدت ها و تلاش‌های خود در حال رفع آن بوده اند.

همیشه تقاضا خیلی بیشتر از عرضه است. بر این اساس بسیاری از بیماران نیازمند پیوند باید در لیست انتظار بمانند و گاهی در برخی موارد در این صف انتظار از بین می روند.

بر اساس آمار تخمین زده می شود که حدود 5 هزار بیمار نیازمند پیوند کبد در کشور داریم.

ظرفیت انجام پیوند تکاپوی این افراد را نمی دهد در نتیجه تعدادی از این بیماران قبل از رسیدن به پیوند جان خود را از دست می دهند که این مسأله نیازمند راه اندازی مراکز بیشتر و یا گسترش امکانات پیوند اعضاء است.

در خصوص پیوند کلیه تأمین کلیه از دهنده غیرفامیل دغدغه مهمی محسوب می شود.

این که فردی به دلیل تنگدستی و فقر کلیه خود را در اختیار فرد دیگری قرار دهد مسأله ای نپذیرفتنی در سراسر جهان و حتی ایران است.

راه حل این است که اهداء عضو و پیوند اعضاء از افراد مرگ مغزی را گسترش دهیم تا هموطنان به تهیه کلیه از افرادی که به خاطر پول کلیه خود را می‌فروشند، نیازی پیدا نکنند.

امیدواریم در سال جدید به اهداف مهمی در خصوص موضوعات مطرح شده دست یابیم.

 

دکتر محمدحسین صالحی سورمقی؛ متخصص فارماکوگنوزی 

نفس باد صبا مشک فشان خواهد شد

عالم پیر دگر باره جوان خواهد شد

نوروز باستانی و سال جدید که با شروع بهار زیبا همراه است را به تمام هوطنان عزیز بخصوص خوانندگان محترم دنیای سلامت تبریک گفته از خداوند بزرگ و مهربان سلامتی سعادت و موفقیت همگان را آررو می کنم .

انشاالله سال جدید سالی مملو از نعمتها و برکات برای کشور عزیز ایرانی و ایرانیان باشد.

شکی نیست که بزرگترین نعمت خداوند کریم سلامتی است که در سایه آن می‌توان به موفقیت‌ها، پیشرفت‌ها، گشایش زندگی و زندگی با نشاط و آرام دست یافت.

دست یابی به سلامتی قطعا ارتباط به نحوه زندگی جامعه  خانوادگی و فردی داشته که مهمترین عوامل آن تحرک، تغذیه و شرایط روحی روانی افراد است.

متاسفانه در سال‌های اخیر تحرک بسیار کاهش یافته و نوع تغذیه اکثرا نامطلوب گشته و همین عوامل باعث تاثیر منفی بر سلامتی و گسترش و افزایش بیماری‌های مختلف شده است.

داشتن اطلاعات علمی و صحیح می‌تواند کمک موثری در کاهش جلوگیری و یا رفع این مشکلات گردد.

خوشبختانه موسسه دنیای تغذیه  سالهاست که با انتشار مجلات و کتب علمی در جهت ارتقا سلامتی جامعه فعالیت نموده که باید به دست اندکاران آن خسته نباشید گفت.

اینجانب ضمن تبریک نوروز و سال جدید به مدیریت محترم و پر توان جناب آقای دکتر نعمتی و همکاران محترمشان آرزو می‌کنم این سال موفق تر از گذشته به هموطنان گرامی خدمت نمایند.

به امید بهاری زیبا مبارک و پر برکت.

ایام بکام

 

دکتر رضا ملک‌زاده؛ فوق تخصص گوارش و کبد

امیدوارم سال جدید سالی پر از سلامت و بهروزی برای هموطنان و ایرانیان عزیز باشد.

همه باید بدانیم که ریشه بسیاری از بیماریهای مزمن یا غیر واگیر که امروزه علت 80 درصد مرگ ومیر و ناتوانی در ایران است، شیوه‌های غلط زندگی محسوب می‌گردد.

پرخوری، کم تحرکی، استرس و فشارهای روحی که در جامعه ما افزایش یافته است نقش مهمی در شیوع این عارضه دارند.

یکی ازشایعترین بیماری ها کبد چرب است؛ که عمده علت آن پر خوری و چاقی است.

حدود70 درصد ایرانیان چاق هستند. همچنین 90 درصد ایرانیان ورزش نمی‌کنند و عامل دیگر موثر در شیوع این بیماری عوامل ژنتیکی است.

این چند علت مهمترین عوامل بیماری کبد چرب است.فشار خون هم بیماری مهم دیگراست که نزدیک به نیمی از ایرانیان حدود سن 55 سالگی به آن مبتلا می‌شوند.

این عارضه موجب میگردد که افراد زودتر دچار سکته قلبی و مغزی، نارسایی های کلیوی و... شده و نیازمند به دیالیز... شوند.

فراموش نکنیم که سبزی‌ها و میوه ها برای سلامتی مفید است. بهتر است میوه‌ها به صورت مکرر و در حجم کم استفاده شود و سبزی‌ها نیز در طول روز مصرف شود.

این شیوه زندگی از بروز سرطان و بیماریهای مزمن و امراض قلبی و عروقی کاهش می‌دهد. آجیل چهار مغز بدون نمک ثابت شده از سرطان‌ها و سکته‌های قلبی و مغزی جلوگیری می‌کند.

همچنین اشتها را کم میکند مردم باید روزی دو بار به مقدار کم (کمتر از یک مشت)از آجیل 4 مغز استفاده کنند. غذاهایی که مصرفشان مضر محسوب می‌شود، گوشت قرمز وکباب شده است.

مطالعات نشان داده است گوشت قرمزی که کباب بشود شانس سرطان معده، مری، لوزالمعده،سرطان سینه، سرطان پروستات و... را افزایش می‌دهد.

همچنین موجب بیماری‌های قلب و عروقی نیز می‌شود. مشکل دیگر ایرانیان مصرف کربوهیدرات‌ها و شیرینی‌ها، قندها، برنج و نان است.

75حدود درصد از کالریهایی که مصرف می‌کنیم از خانواده قندها هستند که این موضوع باعث شیوع دیابت در ایران شده است.

متاسفانه حدود 10 درصد ایرانیان دیابت دارند و دارو و انسولین مصرف می‌کنند؛ حدود 30 درصد از ایرانیان شرایط قبل از دیابت را دارند.

بدین ترتیب توصیه می‌شود قند، شکر، برنج زیاد استفاده نگردد و در سال جدید با اصلاح نحوه تغذیه و افزایش تحرک در زندگی، گامی بلند به سوی ارتقائ سلامت برداریم.

با رعایت این چند نکته سلامت را به خود و خانواده هدیه کنیم. معاون وزیر بهداشت، رییس پژوهشکده گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران

 

دکتر ناصر ابراهیمی دریانی؛ فوق تخصص گوارش و کبد 

در شکفتن جشن نوروز برای همه ایرانیان در همه سال، سرسبزی جاودان، شادی، سلامتی همراه با برخورداری از همه نعمت‌های بزرگ خدادادی آرزومندم.

بی‌تردید سلامتی نعمت ارزنده و بزرگی است که از سوی خداوند به ما عطا شده و برماست که در حفظ این نعمت ارزشمند کوشا باشیم.

به سهم خودم به همه هموطنان توصیه می‌کنم با جدی گرفتن سلامت که در فقدان آن همه لذت‌ها و خوشی‌ها رنگ می‌بازد، در داشتن یک زندگی سالم و با نشاط کوشا باشند.

از اینرو انجام چکاپ‌های دوره‌ای بویژه چکاپ‌های مربوط به دستگاه گوارش که امروزه بیماری‌های مرتبط با آن از جمله انواع سرطان‌ها رو به فزونی است، می‌تواند تضمین کننده طول عمر همراه با سلامتی و نشاط باشد.

سال نو بر شما هموطنانم مبارک‌باد/

 

دکتر ایرج خسرونیا؛ رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران 

ضمن آرزوی سالی خوب و سرشار از شادکامی، امیدوارم با رعایت نکات مختلف تغذیه‌ای و سلامت نقش اثر گذاری در زندگی فردی و اجتماعی داشته باشیم.

در سال جدید به هموطنانم توصیه می‌کنم که مصرف داروها بطور سرخود پرهیز کنند، آنتی‌بیوتیک را بی‌موقع مصرف نکنند، مسکن‌ها را بدون تجویز پزشک مصرف نکنند، همکاران جوان ما زیاد آنتی‌بیوتیک تجویز نکنند کورتون زیاد مصرف نشود.

متاسفانه در تمام دنیا معروف شده که ایران داروهای مسکن، کورتون و آنتی‌بیوتیک بیش از آمار دنیا مصرف می‌کنند که این مضر است.

علت اصلی کبد چرب که سرتاسر ایران دچارش هستند استفاده از غذاهای چرب و فست‌فودها و داروهای فراوان و رژیم غذایی غلط است.

ما هم فرهنگ خودمان و هم فرهنگ غرب را گم کردیم. غذاهای نامناسب و ناسالم استفاده می‌کنیم و نمی‌دانیم چه پیامدی دارد.

خانم‌های ما بیشتر به خاطر مشغله زیاد و کارهای اقتصادی وقت برای غذا درست کردن ندارند و رو به غذاهای فست فود می‌آورند.

متأسفانه می‌بینیم غذاهای سنتی فراموش می‌شود.

استفاده از لبنیات، سبزی‌ها و میوه‌های تازه کم‌کم فراموش می‌شود و بیماری‌های گوناگون که نام می‌بریم و بیماری‌های غیرعفونی که منجر به مرگ می‌شود رواج پیدا می‌کند.

اکثر بیماری‌های امروزی که به علت سوء تغذیه است مثل کبد چرب و ترش کردن معده را دچار هستند و ناراحتی‌های روده بزرگ که شایع شده ... .

توصیه می‌کنم رژیم غذایی مناسب، ورزش و حرکت داشته باشیم تا خیلی از بیماری‌ها دور شویم.

 

دکتر میرغضنفری؛ پزشک، دکتری تخصصی (PhD)، فیزیولوژی پزشکی، پژوهشگر طب سنتی ایرانی

امیدوارم همچون بهار که دارای متعادل ترین مزاج ها در بین فصول می باشد، مزاج شما همواره در متعادل ترین حالت ممکن باشد."

 

دکتر محسن نراقی؛ متخصص گوش، حلق و بینی

عطر نرگس رقص باد / نغمه شوق پرستوهای شاد/ خلوت گرم کبوترهای مست/ نرم نرمک می‌رسد اینک بهار / خوش به حال روزگار....

با آرزوی سالی سرشار از سلامتی و موفقیت پیشاپیش نوروز باستانی را به همه هموطنان عزیز تبریک می‌گویم.

 

دکتر فاطمه قائم مقامی؛ فوق تخصص سرطان های زنان

به نام ایزد منان

حلول سال نو و بهار پرطراوت را که نشانه قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت می باشند به تمامی خوانندگان مجله دنیای سلامت تبریک و تهنیت عرض نموده و سالی سرشار از برکت و معنویت از درگاه خداوند متعال و سبحان برای تمامی هموطنان ارجمند مسئلت می نمایم.

جا دارد به این مناسبت با توجه به رشته تخصصی ام در سال جدید توصیه های پزشکی جهت ارتقاء سلامتی هرچه بیشتر بانوان کشورم داشته باشم:

1- با استفاده از رژیم مناسب سرشار از سبزی‌ها و میوه‌ها و پرهیز از رژیم‌های حاوی چربی و نشاسته و مناسب نگهداشتن وزن از بروز سرطان پیشگیری کنییم.

2- با در نظر گرفتن برنامه ورزشی منظم و مرتب در طول هفته و افزایش تحرک بدنی علاوه بر پیشگیری از سرطان از یک زندگی سرشار از شادی و نشاط برخوردارباشیم.

3- با تزریق واکسن ضدسرطان گردن رحم در دختران و پسران جوان پرهیز از رفتار جنسی پرخطر و مراجعات منظم جهت معاینات تخصصی و تشخیص از مراحل زودرس بیماری ها از بروز سرطان پیشگیری کنیم.

 

برچسب ها: پیام تبریک، زندگی آنلاین، پیام تبریک نوروز، پیام تبریک نوروزی، پیام تبریک عید، پیام تبریک عید نوروز، پیام تبریک پزشکان تعداد بازديد: 370 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز