Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 01:06

18
دی
5 اشتباه بزرگ زنان بعد از 30 سالگی!

5 اشتباه بزرگ زنان بعد از 30 سالگی!

اشتباهات بزرگ زنان بعد از 30 سالگی منجر به آسیب زدن به اندام و زیبایی آن ها در بهترین دوره ی سنی می شود. با این اشتباهات در این مقاله آشنا شوید.

زنان بعد از رسیدن به سن 30 سالگی بخشی از هیجان خود برای روی فرم نگه داشتن اندام و پوست خود را از دست می دهند و کمی نسبت به آن بی تفاوت می شوند. در این مقالهاشتباهات بزرگ زنان بعد از 30 سالگی را بشناسید.

در آرایش غرق می شوید

اگر چه در این سن و سال فکر می کنید که هنوز جوان هستید اما باید مراقب باشید. آرایش بیش از حد و دائمی علاوه بر اینکه می تواند سن شما را بیشتر نشان دهد، پوست تان را هم خراب می کند. بهترین لوازم آرایشی هم می تواند منافذ پوست را بسته، چین و چروک و لطافت پوست تان را دستخوش تغییر کند. پس بیش از هر زمان دیگری به فکر پوست تان باشید.

انگار هنوز نوجوان هستید!

جوش های دوران بزرگسالی یکی از عوارضی است که خانم ها در 30سالگی با آن دست وپنجه نرم می کنند. عواملی مانند وراثت و هورمون ها در این امر دخیل هستند. بزرگ ترین اشتباهی که خانم ها در 30سالگی خود مرتکب می شوند، استفاده از مواد شیمیایی است که برای پوست نوجوانان ساخته شده است. در این سنین، استفاده از پاک کننده های پوست یا روغن های طبیعی توصیه می شود. کرم های رتینوئید یا لوسیون ها گزینه های خوبی هستند. این محصولات به کاهش و درمان جوش ها کمک کرده و باعث کاهش چین و چروک می شوند. اگر از کرم ها نتیجه نگرفتید، به متخصص پوست مراجعه کنید تا یک برنامه درمانی برای تان تنظیم کند.

نزدیک دود هستید

سیگار کشیدن در بسیاری از جوامع امر قابل‌قبولی نیست و رابطه مستقیم با کاهش سلامت و ابتلا به برخی بیماری‌های مزمن مثل سرطان دارد. براساس آمار انجمن سرطان آمریکا، حدود ۱۸درصد از خانم‌های ۲۵تا ۴۴ساله، از دخانیات استفاده می‌کنند. استعمال دخانیات تاثیرات مخربی بر سلامت جنین دارد، حتی اگر فعلا قصد باردار شدن نداشته باشید. مطالعات منتشر شده در مجله‌ «لانست» که روی یک میلیون خانم انجام شده است، نشان می‌دهد که ترک سیگار قبل از ۴۰ سالگی از ۹۰ درصد از موارد مرگ‌ومیر ناشی از استعمال دخانیات جلوگیری می‌کند. پس اگر هنوز سیگار می‌کشید، از همین الان آن را ترک کنید. برنامه‌ها و داروهای فراوانی برای ترک سیگار وجود دارد که باید آنها را تحت‌نظر پزشک مصرف کنید.

اهمیت ندادن به سوخت و ساز بدن

به نظر می‌رسد با بالارفتن سن، سوخت و ساز بدن کاهش می‌یابد و آنهم به دلایل مختلف از جمله ژنتیک، هورمون‌ها، رژیم غذایی، وغیره در این میان چربی بدن بعد از سن ۳۰ سالگی رو به افزایش می‌رود به خصوص چربی اطراف شکم و کمر. با این حال انجام تمرینات قدرتی علاوه بر حفظ توده عضلانی، منجر به افزایش متابولیسم بدن می‌شود. پرهیز از غذاهای فراوری شده و اتکا بر رژیم‌های مبتنی بر پروتئین‌های بدون چربی، امگا ۳ موجود در ماهی و آجیل و همچنین تمرکز بر میزان زیادی از میوه‌ها و سبزیجات، بر افزایش متابولیسم بدن تاثیر دارد.

ورزش، ورزش، ورزش

با رسیدن به دهه چهارم زندگی تان شاید وقت یا حوصله کمتری برای ورزش کردن داشته باشید. اما باید بدانید ورزش مهم ترین عنصر یک زندگی سالم و جوان ماندن است. پس سعی کنید ورزش را مهم بدانید و با مربی ورزش تان مشورت کنید تا بدانید با توجه به وضعیت سلامت و وزن تان کدام ورزش برای تان مناسب تر است.

 

منبع : borna.news

بیشتر بخوانید:

راز زیبا و جذاب بودن بدون آرایش

از بین بردن خال با روشهای طبیعی و موثر!

فرمول ترکیب رنگ موهای پرطرفدار

رازهای جوانی و زیبایی برای 40 ساله ها!

برچسب ها: تناسب اندام، سلامت پوست، سوخت و ساز بدن، زندگی آنلاین، تاثیر ورزش در زیبایی پوست، راز زیبایی در 30 سالگی تعداد بازديد: 600 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز