Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 17:11

29
آذر
راهنمای خرید کفش

راهنمای خرید کفش

موقع خرید هر دو لنگه كفش را بپوشید و امتحان كنید.

فروغ تحصیلی

 

مچ پای كلفت

اگر مچ پای متناسبی ندارید از پوشیدن كفش‌هائی كه روی پا بند دارد خودداری كنید. مناسب‌ترین مدل كفش برای شما كفش‌هائی با رویه كوتاه است كه تمام پنجه را نمی‌پوشاند. 

پاهای بزرگ

كفش‌های نوك‌تیز پاها را كشیده‌تر و بزرگ‌تر نشان می‌دهند. كفش‌های نرم و بادامی شكل كه قسمت جلو آنها قدری بالاتر قرار می‌گیرد برای پاهای بزرگ مناسب‌تر هستند. 

ساق پای چاق

اگر ساق پای چاقی دارید موقع خرید پوتین بیشتر دقت كنید. چكمه‌هائی كه ساق تنگی دارند و با زیپ بسته می‌شوند، پای‌تان را می‌آزارند و فشار می‌دهند. بهتر است از پوتین و چكمه‌هائی كه ساق گشاد و آزادی دارند استفاده كنید. 

پاهای صاف

كسانی كه قوس كف پایشان خیلی كم است و یا اصولاً كف پای صافی دارند باید كفش‌های پاشنه كوتاه بپوشند. كفش‌های صاف و بدون پاشنه برای آنها مناسب نیست. 

اندازه چكمه

معمولاً چكمه را با جوراب‌های ضخیم‌تر می‌پوشید. به همین دلیل باید آن را یك شماره بزرگ‌تر از كفش‌های خود بخرید تا در آن احساس آسودگی كنید. هیچ‌چیز بدتر از كفش تنگ نیست! 

پیش از خرید، امتحان كنید

این را به خاطر داشته باشید كه همیشه دو لنگه كفش، یك جفت كفش نمی‌شود! موقع خرید هر دو لنگه كفش را بپوشید و امتحان كنید. معمولاً یك لنگه راحت‌تر از لنگه دیگر است و فروشنده سعی می‌كند به شما بقبولاند كه با چندبار پوشیدن هر دو راحت خواهید بود، اما شما بشنوید و باور نكنید! كفش باید از اول به پا راحت باشد. 

زمان درست خرید كفش 

هیچ‌گاه پس از پیاده روی زیاد یا خستگی شدید پاها كفش نخرید. اگر احساس گرما می‌كنید نیز از خرید كفش چشم بپوشید، زیرا در چنین مواقعی پاها ورم دارد و نمی‌توانید كفش مناسبی انتخاب كنید. 

گذاشتن قالب

وقتی از كفشی استفاده نمی‌كنید درون آن قالب بگذارید تا فرمش حفظ شود. كفش‌ها و چكمه‌ها را از حرارت مستقیم دور نگهدارید. اگر قالب مخصوص كفش ندارید با كمی روزنامه مرطوب قسمت انگشتان كفش و چكمه را پر كنید. 

كفش یكبار مصرف!

از خرید كفشی كه یك بار مورد استفاده قرار می‌گیرد اجتناب كنید. معمولاً كفش‌های زرق‌و برق‌دار شب به ندرت پوشیده می‌شوند. به جای آنها از كفش‌های مناسب معمولی می‌توانید استفاده كنید. كفش‌های جیر و ورنی هم برای روز مناسب هستند و هم با لباس عصر و شب تناسب دارند. 

واكس زدن

پیش از واكس زدن، كفش را با اسفنج آغشته به آب و صابون تمیز كنید و پس از خشك كردن مطابق معمول واكس را بزنید و برق بیندازید. این طریقه پاك كردن خاص چرم است. 

جیر  

برای تمیز كردن و محافظت جیر از نوعی اسپری خاص كه در بازار موجود است می‌توانید استفاده كنید. این اسپری، جیر را در مقابل باران نیز محافظت می‌كند و مانع از لك‌شدن آن می‌شود. از برس‌های خاصی هم برای گرفتن گرد و خاك و نرم ماندن جیر می‌توانید كمك بگیرید. برای محافظت جیر در جاكفشی، می‌توانید آن را در پارچه‌ای بپیچید. بین دو لنگه نیز پارچه بگذارید.

 

برچسب ها: کفش مناسب، راهنمای خرید کفش، انتخاب کفش، چکمه مناسب، انتخاب چکمه تعداد بازديد: 1187 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز