Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 18:06

29
بهمن
تشخیص عطر اصلی از تقلبی

تشخیص عطر اصلی از تقلبی

گاهی ممکن است یک عطر تقلبی مشابه اصل را با قیمت مناسب به شما عرضه کنند و ادعا شود که همان عطر اصلی است.

چگونه عطر تقلبی را تشخیص دهید؟ عطرهای تقلبی معمولا شیشه‌های نامرغوب و کدری دارند. چاپ روی شیشه و جعبه معمولا کمرنگ و با نمونه اصل آن متفاوت است و محتویات شیشه به طرز عجیبی غیرعادی به‌نظر می‌آید(مثلا خیلی پر رنگ هستند). اگر در اینترنت عکس نمونه‌های اصل را ببینید به راحتی می‌توانید با نمونه‌هایی که فروشنده‌ها به شما نشان می‌دهند مقایسه کنید و انتخاب درستی داشته باشید. اگر عطر شما تقلبی باشد می‌تواند علاوه بر پوست به ریه‌ها نیز آسیب بزند. علائمی مثل خارش گلو و بینی، عطسه، آبریزش بینی و سرفه می‌تواند نشان‌دهنده مشکل‌دار بودن عطرتان باشد. از طرف دیگر افرادی که آلرژی دارند یا به بیماری‌ها و مشکلات تنفسی مثل آسم دچار هستند باید بسیار مراقب خودشان باشند.

۱- عطر را در نقاط نبض دار بدن استفاده کنید نقاطی که جریان خون قوی و پوست گـرم تر از دیگر نقاط می‌بـاشد مانند مچ دست، پشت گوش، قـفسه سیـنـه، گـردن، پـشـت زانوها و داخل آرنجها.۲- عطر را بصورت چند لایه استفاده کنید تا ماندگاری آن افزایش یابد.۳- پس از ۴-۳ ساعت معمولا باید مجددا به خودتان عطر بزنید.۴- عطر را در هوای روبروی خود اسپری کرده و از آن عبـور کـنـید. بـا ایـن کـار عـطـر بطور یکنواخت روی بدن شما می‌نشیند. ۵- هیچگاه عطر را مستقیما روی لباس خود بکار نبرید زیرا ممکن است ایجاد لک کند. ۶- هنگام خرید اجازه دهید حداقل عـطر بـمدت ۱۰ دقیقه روی پوست شما باقی بماند و زمانی که بوی عطر با بوی طبیعی بدن شما آمیخته مـی‌گردد ایجاد بوی متفاوتی خواهد کرد. با این کار انتخاب بهتری خواهید کرد همـچنین بیش از ۳ عطر را همزمان امتحان نکنید چون بینی شما دیگر قدرت تشخیص نخواهد داشت. 

گاهی ممکن است یک عطر تقلبی مشابه اصل را با قیمت مناسب به شما عرضه کنند و ادعا شود که همان عطر اصلی است. مثلا طرف می‌گوید این را خودم وارد کرده‌ام و با قیمت مناسب‌تر می‌دهم ولی یادتان باشد نمی‌شود چک پول ۵۰ تومانی را ۲۵ تومان خرید. شما یک محصول دربسته می‌خرید و داخل آن را نمی‌بینید. تستر هم هست ولی گاهی ممکن است تستر اصل را به شما نشان بدهند و کالایی که می‌خرید تقلبی باشد. در کل بهترین روش برای تشخیص عطر تقلبی و اصل این است که از کنار خیابان یا فروشگاه‌هایی که نمی‌شناسید خرید نکنید. وقتی شما فروشگاه را بشناسید با خیال راحت خرید می‌کنید و نیاز به تشخیص نیست.  باید مغازه را بشناسید و مطمئن باشید فروشگاه معتبری است. نمی‌توانیم بگوییم از کجا می‌توانید بفهمید عطری که می‌خرید اصل است ولی می‌گوییم از کجا می‌توانید بخرید؛ فروشگاه‌های معتبر و قدیمی که سال‌ها در این کار بوده‌اند.

عطر اصل
نسبت به خرید عطر اصل، حساس باشید. عطرها مستقیما با سیستم تنفسی شما سروکار دارند. اگر عطر شما نامرغوب باشد احتمال این‌که به بدن‌تان و حتی به محیط‌زیست صدمه بزند زیاد است. این روزها زیاد دیده می‌شود که دستفروش‌ها عطرهایی را با شکلی شبیه عطرهای اصل می‌فروشند و متاسفانه عده‌ای هم این عطرها را می‌خرند. سری به سایت‌های فروش عطر مورد نظرتان بزنید. با یک جست‌وجوی ساده متوجه خواهید شد که قیمت آن عطر حدود چقدر است. چطور ممکن است همان عطر را با یک دهم قیمت بفروشند و بگویند اصل هم هست؟ حتی اگر گفتند به خاطر نداشتن جعبه به قیمت پایین فروخته می‌شوند باور نکنید؛ این عطرها تقلبی هستند.

 

برچسب ها: عطر اصل، عطر تقلبی، تشخیص عطر اصل و تقلبی، ویژگی های عطر نامرغوب، ویژگی های عطر مرغوب تعداد بازديد: 1675 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز