Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 00:36

19
تیر
لباس‌های مناسب تابستان

لباس‌های مناسب تابستان

در فصل تابستان همواره به سراغ پارچه‌های سبك‌تر بروید تا گرما شما را كمتر اذیت كند.

تحریریه زندگی آنلاین- گروه دنیای زنان

 


امسال تابستان نیز همانند سال گذشته شلوارك‌های كوتاه طرفداران بسیار دارند. شلوارك‌های جین، شكل‌های مختلفی دارند، برخی بسیار پر رنگ و شاد هستند و تعدادی نیز رنگ‌های خنثی دارند معمولاً خانم‌ها این شلوارك‌ها را با تی‌شرت مورد علاقه‌شان ست می‌كنند. تاپ‌های زنانه و دخترانه مناسبی هم با این شلوارك‌ها استفاده می‌شوند معمولاً تابستان فصل تاپ‌هایی با رنگ‌های بسیار روشن است و توصیه ما برای تابستان امسال رنگ آبی روشن است.

در كنار این لباس‌های شاد و خنك تابستانی می‌توانید به جای صندل‌های چرم و تیره از كفش‌های پارچه‌ای روشن با رنگ‌های شاد استفاده كنید. صندل‌های آبی و صورتی روشن گلادیاتوری فوق‌العاده هستند. در ماه‌های گرم تابستان چندان به فكر كامل به نظر رسیدن نباشید، چرا كه در این حالت احساس گرمای بیشتری خواهید كرد، فقط كافی است كه در كنار لباس تابستانی‌‌تان از عینك آفتابی و صندل مناسب استفاده كنید. بهتر است كه از لباس‌های مشكی رنگ كمتر استفاده كنید و اگر به این رنگ علاقه دارید سعی كنید روزها از آن استفاده نكنید. 

در فصل تابستان علاوه بر گرمای هوا، تردد مردم و اتومبیل‌ها در خیابان‌ها نیز بسیار بیشتر می‌شود و گویی همه مردم فشار بیشتری را متحمل می‌شوند. بنابراین باید لباس‌های خود را با زیركی و درایت انتخاب كنید تا با كمك آنها قدری از این فشارها كاسته شود.  

لباس‌های چرم

امسال از این نوع پارچه‌ها نیز برای تهیه لباس‌ها استفاده شده است. پیراهن‌های كوتاه، تاپ‌های زیبا با پارچه‌های چرم سبك در كنار برخی زیورآلات مثل گردنبند، كمربند و ... بسیار شیك می‌شود.  

شلوارك‌های برمودا

این شلوارك خیلی دخترانه هستند و تقریبا هر سال طرفداران زیادی دارند و بسیار هم شیك به نظر می‌رسند.  

لباس‌های سفید و سیاه

فصل گرم سال همواره در ذهن ما رنگ‌های روشن و سفید را تداعی می‌كند و معمولاً هر سال تابستان بازار لباس‌های روشن با پارچه‌های گلدار داغ داغ است، اما امسال طراحان روی پارچه سیاه و سفید بیشتر تأكید دارند و البته از پارچه‌های گلدار نیز استفاده كرده‌اند این نوع پارچه‌ها معمولاً ارزان قیمت هستند و اغلب از عهده خرید آنها برمی‌آیند.  

لباس‌های مدرن با طرح نظامی

به نظر می‌رسد كه این سبك از لباس‌ها تابستان امسال در میان آقایان بیشترین طرفدارها را دارد و احتمالاً تولید انواع مختلف این طرح‌ها با پارچه‌های متفاوت برای فصل پاییز نیز ادامه خواهد داشت.  

لباس‌های خاكستری و آبی ملایم

لباس‌های خاكستری ملایم و آبی كمرنگ (از تاپ و تی‌شرت گرفته تا دامن، پیراهن و شلوار) همواره در فصل تابستان بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند این رنگ‌ها به راحتی هر چیزی ست می‌شوند. بنابراین هم آقایان از این لباس‌ها استفاده می‌كنند و هم انتخاب خوبی برای خانم‌هاست.  

چه پارچه‌هایی برای تابستان بهتر است؟ 

در فصل تابستان همواره به سراغ پارچه‌های سبك‌تر بروید تا گرما شما را كمتر اذیت كند. لباس‌های تابستانی باید قابلیت جذب عرق بدن، نازك و بافت نرمی هم داشته باشند. لباس‌های نخی از بهترین و مناسب‌ترین پارچه‌های مختص فصل گرما هستند. فیبر طبیعی  و بافت نرمی دارند. در عین حال نیز شیك و جذاب به نظر می‌رسند. این پارچه‌ها در فصل تابستان با طرح‌ها و مدل‌های مختلف تولید می‌شوند. 

لباس‌های نخی و پلی‌استر كه البته مقدار پنبه بیشتری دارند نیز در فصل تابستان مصرف زیادی دارند. از آنجا كه لباس‌های صددرصد نخ خیلی زیاد چروك می‌شوند و باید مرتب اتو شوند، این شكل تركیبی از لباس‌ها نیز بسیار ایده‌آل است. پنبه این لباس‌ها باعث خنك شدن شما می‌شود و پلی‌استر آن باعث می‌شود كه لباس‌تان كمتر چروك شود.  

پارچه‌های كتانی

این پارچه‌ نیز در تابستان بسیار استفاده می‌شوند و از پنبه سفت درست می‌شوند. این لباس‌ها می‌توانند عرق بدن را جذب كنند و در آنها به راحتی پوست‌تان نفس می‌كشد. البته پارچه‌های كتانی سبك برای فصل تابستان مناسب‌تر از انواع سنگین‌تر و زبرترشان است.  

اندام‌های مستطیلی

این اندام بسیار پسرانه هستند، چرا كه صاف و بدون پستی و بلندی هستند. افرادی كه اندام مستطیلی دارند باید از لباس‌هایی استفاده كنند كه كمی به آنها حجم بدهد، مخصوصاً به سینه‌ها و شانه‌ها از كمربند روی پیراهن استفاده كنند و بیشتر سراغ پارچه‌هایی بروید كه تزئینات بیشتری دارند.  

لباس‌های لنین 

بسیار خنك هستند و از بهترین پارچه‌های فصل تابستان به شمار می‌روند. مردم نواحی بسیار گرم كره زمین لباس‌هایی با پارچه‌های صددرصد لنین را ترجیح می‌دهند.  

چند نكته بیشتر
در فصل تابستان از لباس‌های سفید بیشتر استفاده كنید تا احساس راحتی و خنكی بیشتر كنید. 

سعی كنید بیشتر از لباس‌های گشاد در این فصل استفاده كنید. 

علاوه بر مدل لباس به جنس پارچه، اندازه و رنگ آن نیز اهمیت دهید. 

استفاده از زیورآلات و وسایل جانبی لباس‌ها را به حداقل برسانید تا احساس راحتی بیشتری كنید.

اندام‌های گلابی شكل از لباس‌هایی كه پایین تنه جذب دارند استفاده نكنند، چرا كه با وجود بالاتنه كوچك و پایین‌تنه بزرگ، بیشتر به این بخش از بدن‌شان توجه می‌شود. از لباس‌های یقه هفت استفاده كنید و یك گردنبند نیز روی گردن داشته باشند. 

اندام‌هایی كه بالاتنه درشت و پایین تنه و دور كمر بسیار كوچك دارند كه به آنها اندام‌های ساعت شنی می‌گویند. بهتر است كه از دامن‌های چین‌دار و پلیسه‌ای استفاده كنند. برای این افراد، دامن‌های كوتاه و پیراهن‌های بالای زانو مناسب‌تر است. 

 

برچسب ها: لباس تابستانی، راهنمای خرید لباس، انتخاب لباس، لباس‌های چرم، شلوارك‌ برمودا، لباس‌های خاكستری تعداد بازديد: 1088 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز