Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 18:18

29
آذر
نكات طلايی پيرامون پوشاك

نكات طلايی پيرامون پوشاك

درست است كه كمد لباس در معرص دید نیست، اما این دلیل نمی‌شود كه نامرتب باشد.

فروغ تحصیلی

 

لباسی متناسب با وضعیت خود بپوشید 

لباسی كه می‌پوشید در درجه اول باید برای خود شما خوش‌آیند باشد و در آن احساس آرامش و اعتماد به نفس كنید. آنچه می‌پوشید باید با شخصیت شما متناسب باشد. هرگز نگذارید دوستان و نزدیكان، شما را تحت‌ تأثیر قرار دهند. لباسی باید بپوشید كه به آن نیاز دارید، لباسی كه با بودجه شما مطابقت كند. هیچ‌گاه چشم‌بسته دنبال مد نباشید. لباس باید با اندام شما سازگار باشد. شیك‌پوشی به معنای برده مد بودن نیست. 

كمد خوب لباس

یك كمد خوب لباس، كمد مرتبی است كه لباس‌های كهنه و نو با توجه به رنگ، جنس و فرم در كنار هم جای گرفته‌اند. نگاهی به كمد لباس‌های خود بیندازید! ببینید لباس‌هائی را كه تنها به خاطر پیروی از مد خریده‌اید چند بار پوشیده‌اید. معمولاً این‌گونه لباس‌ها خیلی زود از مد می‌افتند و غیرقابل استفاده می‌شوند. 

سادگی كلید خوش‌پوشی است

مدل‌های ساده همیشه قابل استفاده هستند. سعی كنید لباس‌های‌تان را از جنس‌های خوب و بادوام و طرح‌های ساده و كلاسیك انتخاب كنید. مدل‌های فانتزی و چشمگیر خیلی زود از مد می‌افتند. 

طراح لباس خود باشید!

مد با طراحان لباس آغاز نشده است و به آنها نیز ختم نمی‌شود. لزومی ندارد دنباله‌رو آنها باشید. برای خود لباس‌های مناسبی طرح كنید. بعضی‌ها تصور می‌كنند كه باید هر روز به رنگی و شكلی درآیند تا شیك‌پوش شمرده شوند. این اشتباه بزرگی است. معنی شیك‌پوشی داشتن لباس‌های متعدد نیست، طرز پوشیدن و جور كردن لباس‌هاست.

خوش‌سلیقه و خوش‌پوش  كسی است كه از كمترین امكانات بهترین سود را می‌برد. چنین كسی با خرید یك لباس تازه لباس‌های قدیمی را كنار نمی‌گذارد. سعی می‌كند با تغییراتی كوچك آنها را نیز مورد استفاده قرار دهد. مثلاً یك كت قدیمی خوش‌دوخت با یك دامن جدید می‌تواند جور شود و یك دست لباس شیك بسازد و یا یك بلوز قدیمی با یك كمربند، شكل تازه‌ای به خود می‌گیرد. 

كیفیت مهم‌تر از كمیت

هرگز اجناس ارزان و به اصطلاح بنجل نخرید. فكر نكنید با خرید ارزان به اقتصاد خانواده كمكی كرده‌اید. یك لباس خوب بارها پوشیده می‌شود، بی آنكه از شكل بیفتد. به‌خصوص برای بچه‌ها اجناس خوب و بادوام بخرید، زیرا لباس بچه‌ها زود به زود باید شسته شود. اجناسی بخرید كه قابل شست‌‌و شو و بادوام باشد. یك لباس خوب می‌تواند بیش از چند لباس بد و ارزان به شما خدمت كند.

مرتب كردن كمد لباس 

لباس‌ها را طوری در كمد قرار دهید كه لباس‌های پر مصرف در دسترس باشند. كف كمد را می‌توانید به كفش‌ها و پوتین‌ها اختصاص دهید. آنها را تمیز و مرتب بچینید. بهتر است چكمه‌ها و پوتین‌ها را روی یك میله چوبی وارونه قرار دهید تا خشك نشوند. برای جوراب‌ها و جوراب شلواری‌ها می‌توانید از یك كیسه یا جاجورابی استفاده كنید و آن را به داخل در كمد بیاویزید.

درست است كه كمد لباس در معرص دید نیست، اما این دلیل نمی‌شود كه نامرتب باشد. كمد لباس را با بوگیرهای خوشبوئی كه به همین منظور به فروش می‌رسد خوشبو كنید و هرگز لباسی را كه تازه از تن بیرون آورده‌اید فوراً در كمد نگذارید. یكی دو ساعت صبر كنید و بعد آن را در كمد قرار دهید.

كفش‌ها را نیز پس از دو ساعت در جای خود بگذارید. لباس‌ها را پیش از آویزان كردن اطو بزنید. اگر دكمه‌ای افتاده است آن را بدوزید. اگر نیاز به ترمیم دارد، لباس را داخل كمد نگذارید. اول اشكال آن را رفع كنید.  هرگز لباس‌های بافتنی را آویزان نكنید. آنها را تا كنید و در كشو لباس بگذارید و لابلای آنها كاغذهای نازكی قرار دهید. 

چون مد لباس چرخشی دورانی دارد، ممكن است لباس چند سال پیش دوباره مد روز شود. پس لباس‌های خود را خوب نگهدارید تا به موقع بتوانید مورد استفاده قرار دهید.  بعضی لباس‌ها در تمام فصول قابل استفاده هستند مثلاً یك بلوز سفید نخی یا ابریشمی در تابستان به تنهائی و در زمستان با ژاكت و كت پوشیده می‌شود. این قبیل لباس‌ها را طوری قرار دهید كه همیشه در دسترستان باشند. 

نرم و خشن 

تضاد همیشه جذاب است. دلیلی ندارد كه اجناس نرم و لطیف با جنس‌های زبر و خشن هماهنگ نشوند. مثلاً یك بلوز ابریشمی را می‌توانید با یك كت چرم یا مخمل و یا پشمی ظریف بپوشید.

 

برچسب ها: انتخاب لباس مناسب، کمد لباس مرتب، مرتب کردن کمد لباس، خوش پوشی، کیفیت لباس تعداد بازديد: 1277 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز