Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 16:49

19
تیر
راهنمای انتخاب طلا و جواهر مناسب (1)

راهنمای انتخاب طلا و جواهر مناسب (1)

رنگ پوست شما در انتخاب فلز و جواهری كه می‌‌خواهید داشته باشید، نقش مهمی دارد.

محمد كشتی آرای

 

 

چطور باید جواهر مناسب رنگ پوست و حالت صورت خود را انتخاب كنید؟ بهترین رنگ سنگ‌های قیمتی و جواهرات برای پوست شما كدام است؟ جواهرات در واقع كامل‌كننده شكل و مدل شما می‌باشند اما آیا شما از استفاده از جواهرات خود قصد دارید كه همه توجهات را به خود جلب كنید و یا اینكه فقط شیك و جذاب باشید.

حتماً نباید از جواهرات بسیار گران قیمت و شناسنامه‌دار استفاده كنید. برخی جواهرات محلی نیز هم شما را به خواسته‌‌های‌تان می‌رسانند و هم مقرون به صرفه‌تر هستند. با استفاده از جواهرات محلی خودتان را به خانم‌های دهه1920 شبیه‌تر می‌كنید. و هر وقت كه از استفاده از آنها خسته شدید می‌توانید كنارشان بگذارید.

بزرگ‌تر و درشت‌تر بودن جواهر به معنای شیك‌تر بودن آن نیست. اگر صورت كوچك و ریز نقشی دارید و قصد استفاده از جواهرات درشت و سنگین را دارید، باید بدانید كه به جای جذب كردن، مردم را از خودتان دفع خواهید كرد. جواهرات تنوع بسیار گوناگونی دارند از جواهرات زنانه و مردانه گرفته تا جواهرات فشن، طرح حیوانات، اسب، دلفین، پرندگان و ... و چیزی كه اهمیت دارد تطابق داشتن آنها با ظاهر شماست.

برای آنكه بدانید كدام جواهر مناسب رنگ پوست شماست، قسمتی از پوست خود را كه رگ‌های آن دیده می‌شود انتخاب كنید. مچ دست بهترین بخش است. به رنگ رگ‌هایی كه زیر پوست دست‌تان پیداست توجه كنید، یا رنگ آنها گرم است و یا سرد.

پوست‌های كه رنگ سرد دارند (رگ‌های آبی زیر پوست‌شان پیداست)، خیلی زود دچار آفتاب سوختگی می‌شوند. پوستشان تن صورتی، قرمز دارد و رنگ چشم‌هایشان معمولاً آبی روشن، سبزآبی، سبز خاكستری، خاكستری آبی است. 

افرادی كه رنگ‌ رگ‌های زیرپوستشان به سبزی می‌زند، پوست‌هایی با تن رنگ‌های گرم‌‌تر دارند، سخت‌تر دچار آفتاب سوختگی می‌شوند و معمولاً پوستشان به زردی و طلایی رنگ نزدیك‌تر است و تن زیتونی و قهوه‌ای كمرنگ دارد. 

افرادی كه رنگ پوست‌شان، رنگ سرد است باید از نقره، پلاتینیوم و طلای سفید استفاده كنند و افرادی كه رنگ پوست‌شان، گرم است باید از طلای زرد، طلا و جواهرات سربی، مسی و برنجی استفاده كنند. 

پوست‌های سرد باید از مرواریدهای سفید و الماس استفاده كنند و اگر از جواهرات سنگ‌دار استفاده می‌كنند، جواهراتی كه سنگ‌های صورتی، بنفش، آبی، سبز و یاسی دارند، مناسب‌تر هستند.

پوست‌های گرم نیز از جواهراتی با مرواریدهای طلایی و سنگ‌های قهوه‌ای، نارنجی، قهوه‌ای، سبز، زرد و سبز- زرد، استفاده كنند. گوشواره‌های آویزان و قطره‌ای شكل به شما كمك می‌‌كند تا صورت‌تان كشیده‌تر به نظر برسد. افرادی كه صورت‌شان مثلثی شكل و یا گرد است از گوشواره‌های بیضی شكل و گوشواره‌های گوشه‌دار استفاده كنند.

افرادی كه صورت مستطیلی شكل دارند از گوشواره‌های كوتاه و گرد استفاده كنند كه متضاد شكل كشیده صورت‌شان است. افرادی كه صورت تخم‌مرغی شكل دارند از گوشواره‌های آویزان و گوشه‌دار استفاده كنند. 

 صورت‌های بیضی شكل، كه معمولاً آن را ایده‌آل‌ترین حالت و فرم چهره می‌دانند معمولاً محدودیتی برای انتخاب شكل جواهرات ندارند «گوشواره‌های گرد و نگینی كه به لاله گوش می‌چسبند برای آنها مناسب‌اند اما گوشواره‌های سه گوش برای این افراد بهترین انتخاب است.

چهره‌های گرد: چهره‌های همیشه جوان هستند. این افراد باید از گردن‌بندهایی استفاده كنند كه شكل صورت‌شان را كمی كشیده‌تر نشان دهد. از گوشواره‌های آویزان استفاده كنند گوشواره‌های مستطیل شكل نیز با چهره آنها هماهنگ است. برای این افراد گردن‌بندهای بلند كه به صورت‌شان نزدیك نیست، ایده‌آل‌ترین گردن‌بندها هستند. 

چهره‌های مستطیلی: چهره‌های دراماتیك هستند و بهتر است كه از جواهرات گرد استفاده كنند. گوشواره‌های كوتاه برای آنها بهترین انتخاب است و باید از گردن‌بندهایی استفاده كنند كه از قاب چهره‌شان فاصله چندانی ندارد و در واقع به صورت‌شان نزدیك‌تر است. 

چهره‌های قلب شكل: این نوع از چهره‌ها بسیار زیبا به نظر می‌رسند چانه‌ایی كوچك و ظریف كه با گردن‌بندهای كوتاه تناسب دارد. گوشواره‌های آویزان مخصوصاً به شكل مثلث برای آنها بهترین انتخاب است.

رنگ پوست و جواهری كه انتخاب می‌كنید

رنگ پوست شما در انتخاب فلز و جواهری كه می‌‌خواهید داشته باشید، نقش مهمی دارد. حتماً می‌دانید كه همه رنگ‌ها مناسب‌ همه افراد نیستند، انتخاب رنگ مناسب چهره، شما را زیباتر از آن چیزی كه هست نشان می‌دهد و برعكس. بهتر است در فصل‌های تابستان و زمستان از جواهراتی با رنگ های سرد و در فصل‌های بهار و پائیز از جواهراتی با رنگ‌های گرم استفاده كنید.

برخی افراد نسبت به برخی انواع جواهرات واكنش‌های حساسیتی نشان می‌دهند این افراد باید به هنگام انتخاب طلا و جواهر مورد علاقه‌شان، این نكته را نیز مورد توجه قرار دهند. بی‌شك همه خانم‌ها جواهرات خود را دوست دارند...

 

 

 

برای خواندن بخش دوم- راهنمای انتخاب طلا و جواهر مناسب- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: طلا و جواهرات، جواهرات مناسب رنگ پوست، شناخت طلا و جواهر، سنگ های قیمتی، جواهرات زینتی، جواهر، طلا تعداد بازديد: 1253 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز