Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 03:40

22
دی
دنیاى زنانه؛ جهان مردانه

دنیاى زنانه؛ جهان مردانه

فکر می‌کنیم اگر همسرمان ما را دوست دارد باید به‌گونه‌ای رفتار کند یا واکنش نشان دهد که وقتی ما کسی را دوست داریم با او رفتار می‌کنیم، غافل از اینکه این دو جنس مخالف، متفاوت هستند.

سمیرا مرکدی

 

کم نیستند زن و مردهایی که به دلایلی با هم اختلاف پیدا می‌کنند، تحمل یکدیگر برایشان دشوار است و گاهی به دلایل پیش‌پا افتاده راه‌شان به دادگاه می‌رسد.

اغلب حرف‌شان این است که نگاه و درک مشترکی از زندگی ندارند. مردها انتظار دارند زن‌ها مانند آنها فکر کنند و خانم‌ها هم گمان می‌کنند آقایان باید شبیه آنها احساس کنند و واکنش نشان دهند.

فکر می‌کنیم اگر همسرمان ما را دوست دارد باید به‌گونه‌ای رفتار کند یا واکنش نشان دهد که وقتی ما کسی را دوست داریم با او رفتار می‌کنیم، غافل از اینکه این دو جنس مخالف، متفاوت هستند.

موضوعی که این شماره به آن پرداخته‌ایم مربوط به مهم‌ترین تفاوت‌ها در نوع نگاه زن و مرد است.

اگر از این تفاوت‌ها مطلع باشید بسیاری از تنش‌ها در زندگی مشترک‌تان کم‌می‌شود و متوجه می‌شوید فقط دوست داشتن یکدیگر برای حل مسئله کافی نیست.

راهکارهای دردسرساز

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌هایی که مردان باید بدانند این است که زن وقتی مشکلی را مطرح می‌کند همدلی می‌خواهد نه راه‌حل و علت‌یابی!

اما مردها به‌دلیل تفاوت‌ نوع نگاهشان گمان می‌کنند که زن به‌دنبال راه‌حل از اوست و به همین دلیل در حال طرح مسئله است؛ مرد می‌خواهد با حل مسئله به او کمک کند.

در واقع می‌خواهد احساس مفید بودن داشته باشد و کمک کند اما معمولاً با برخورد متفاوتی از سوی همسرش مواجه می‌شود.

این جنس نمی‌داند که وقتی زن مشغول طرح مسئله‌ای است، مرد فقط با گوش دادن و برخورد همدلانه هم می‌تواند حامی باشد؛ به همین دلیل ممکن است حرف او را قطع و بلافاصله در مقام یک فرد همه‌‌چیزدان راهکار ارائه دهد و وقتی می‌بیند که برخلاف انتظارش زن از گفته‌هایش استقبال نمی‌کند درونش آشفته می‌شود؛ یعنی از یک‌سو زن از اینکه مرد گوش شنوای خوبی نداشته و شروع به ارائه راهکار یا نصیحت کرده ناراحت می‌شود و از سوی دیگر مرد از اینکه برخلاف انتظارش، زن به راهکارهای او روی خوشی نشان نداده احساس ناخوشایندی پیدا می‌کند.

در واقع مرد از نگاه خود قصد کمک داشته اما به‌دلیل اطلاع نداشتن از تفاوت‌های زن و مرد نتیجه عکس گرفته است.

این را به‌خاطر داشته باشید که وقتی زن در حال صحبت درباره مسائل و فشارهای طول روز است فقط به یک گوش شنوای واقعی و همدلی نیاز دارد و در چنین مواقعی دنبال راهکار نیست. 

انتقاد ممنوع

زنان خیلی وقت‌ها دنبال این هستند که همسرشان را تغییر دهند و از نگاه خود باعث رشد او شوند. به همین دلیل گاهی شروع به ارائه پیشنهادهای پشت سر هم می‌کنند.

این موضوع، بسیاری از مردان را عصبی می‌کند، غافل از اینکه زن وقتی مردی را دوست دارد می‌خواهد به رشد او کمک کند.

در واقع او قصد کمک دارد اما مرد به شکل ذاتی، از زاویه دیگری ماجرا را می‌بینید و گمان می‌کند همسرش قصد کنترل او و سلطه‌جویی دارد.

همین تفاوت نگاه باعث عکس‌العمل مرد و اختلاف می‌شود.

زن‌ها باید دقت داشته باشند که تلاش زیادی و توصیه‌های پی‌‌در‌پی برای آنچه شما کمک به رشد می‌دانید ممکن است اسباب سرشکستگی مرد شود.

باید بدانید وقتی بدون درخواست مرد به‌دنبال کمک به مرد باشید او را به‌شدت آزار می‌دهید.

مردها حتی روی مسائل کوچک حساس‌تر هم هستند؛ مثلاً شما اگر برای یک کار ساده بخواهید مدام راهکار بدهید مرد ممکن است پیش خودش فکر کند وقتی شما در یک کار ساده به او اعتماد ندارید یعنی او را فرد ضعیفی می‌دانید. کافی است یک هفته از انتقاد کردن یا نشان دادن راه‌حل خودداری کنید، آن وقت می‌بینید که همسرتان بیش از گذشته رفتارهایی را در راستای حمایت شما نشان می‌دهد و عزت‌نفسش بیشتر می‌شود.

حل مشکلات به‌تنهایی

خانم‌ها دقت داشته باشید که برای یک مرد رسیدن به هدف، آن هم به تنهایی اهمیت زیادی دارد.

ذهن او اینطور طراحی شده که وقتی هدفی را تنهایی به سرانجام می‌رساند یعنی صلاحیت و شایستگی خود را ثابت و در نتیجه نسبت به‌خود احساس رضایت می‌کند؛ به همین دلیل آقایان در برابر راهنمایی و کمک‌های خانم‌ها مقاومت نشان می‌دهند.

مردها دنبال این هستند که مشکلات را به تنهایی حل کنند یا تنهایی به هدف برسند و به همین دلیل هم به ندرت از مشکلات با شما حرف می‌زنند مگر اینکه به راهنمایی‌های تخصصی به‌شدت نیاز پیدا کنند، در غیراین‌صورت تقاضای کمک را نشانه ضعف می‌دانند.

به‌طور کلی در دنیای مردان گفت‌وگو درباره یک مسئله یعنی «درخواست راهنمایی دارد» و به‌دلیل همین نگاه متفاوت نسبت به زن‌ها، وقتی همسرشان درباره مسئله‌ای صحبت می‌کند بلافاصله و به شکل غریزی شروع به ارائه راهکار می‌کنند و این چیزی است که زن در لحظه صحبت کردن نیاز ندارد! 

احساس رضایت متفاوت

در دنیای زنان روابط مهم‌تر از کار است، دقیقاً برخلاف مردان! ابراز احساسات برای آنها بسیار مهم است. در میان گذاشتن احساسات شخصی به‌مراتب از رسیدن به هدف مهم‌تر است.

درددل کردن با مردی که با همدلی شنونده خوبی باشد آنها را به رضایت می‌رساند.

در واقع احساس رضایتی که زن‌ها از این ارتباطات به‌دست می‌آورند مانند همان احساس رضایتی است که مردان از رسیدن به هدف کسب می‌کنند؛ مثلاً آقایان وقتی با هم به یک کافی‌شاپ یا رستوران می‌روند راجع به اهداف خود و راه پیشرفت مالی و امثال آن صحبت می‌کنند.

این کار به شکل غریزی است اما وقتی پای یک زن به میان می‌آید شرایط فرق دارد.

باید بدانید که خانم‌ها نشستن در رستوران را فرصتی برای تقویت روابط می‌دانند.

نکته دیگر اینکه کمک به یک زن بدون درخواست او برایش بسیار ارزشمند و نشانه عشق است.

برای یک زن، اثبات شایستگی‌اش مانند یک مرد اهمیت ندارد و برای همین اگر به او پیشنهاد کمکی بدهید آن را توهین نمی‌داند بلکه احساس می‌کند چقدر دوست داشتنی است.

مردها و غار تنهایی

مردها وقتی دچار استرس می‌شوند در خودشان فرو‌می‌روند تا زمانی که راه‌حلی پیدا کنند.

حتی اگر راه‌حل پیدا نکنند سعی می‌کنند با ورزش یا کارهای هنری، روزنامه خواندن و هر کار دیگری آن را فراموش کنند.

مرد با حل مسئله از غار تنهایی خود بیرون می‌آید پس فرصت تنهایی را از او نگیرید.

او اغلب آنقدر درگیر حل مسئله می‌شود که به‌طور موقت نسبت به هر چیز دیگری بی‌اعتنا می‌شود و حواسش کمتر به شما هست.

در چنین شرایطی او نمی‌تواند آنچه را شما از نظر روحی نیاز دارید تأمین کند.

اما با توجه به اینکه بسیاری از زن‌ها اطلاعی از این تفاوت عملکرد ندارند فکر می‌کنند چه اتفاقی افتاده که مرد نسبت به او بی‌تفاوت شده است و مثل همیشه مورد‌توجه و محبت قرار نمی‌گیرد؟

حتی از اینکه مرد درباره مشکلش صحبتی نمی‌کند یا مشغول روزنامه و تلویزیون می‌شود از او می‌رنجد و با سؤال‌هایی همچون «چیزی شده؟» «می‌دانم چیزی شده به من بگو» و مانند آن مرد را کلافه می‌کند؛ همانطور که گفته شد مرد می‌خواهد به تنهایی راه‌حلی پیدا کند تا احساس قدرت و رضایت از خود داشته باشد.

برای زن گوش‌شنوا باش

مردها باید بدانند که زن‌ها برای خروج از فشار و استرس باید درباره مسئله حرف بزنند.

وقتی یک زن مسائلی که باعث استرس‌اش شده را با مرد قابل اعتمادش در میان می‌گذارد ناگهان احساس خوبی پیدا می‌کند.

دقت داشته باشید که خانم‌ها معمولاً پس از صحبت درباره یک موضوع به سراغ مسئله بعدی می‌روند و قرار هم نیست که این موضوعات از نظم خاصی پیروی کنند.

اما اگر خانم‌ها احساس کنند کسی که با او درد دل می‌کنند حرف‌هایشان را نمی‌فهمد احتمال دارد حتی از قبل هم ناراحت‌تر شوند.

اما موضوع مهم این است که بسیاری از آقایان فکر می‌کنند زن‌ها وقتی درباره مشکلاتشان صحبت می‌کنند قصد دارند مرد را مسئول این همه فشار بدانند.

به همین دلیل مرد که فکر می‌کند مورد تحقیر یا بدرفتاری قرار گرفته یا در خود فرو‌می‌رود و خودش را مورد‌سرزنش قرار‌می‌دهد یا عکس‌العمل نشان داده و یک دعوای خانوادگی شروع می‌شود. 

انگیزه بدهید

خانم‌ها! نگاهی به زندگی مردانی بیندازید که به حاشیه کشیده شده‌اند و جایگاه مرد مقتدر خانه را ندارند!

در این خانه‌ها خیلی چیزها سر جای خودش نیست و گاهی مرد احساس مسئولیت هم نمی‌کند.

اما لازم است بدانید که اغلب این مردها توسط زن خانه انگیزه‌شان را از دست داده‌اند! مردها زمانی انگیزه پیدا می‌کنند که احساس کنند مورد‌نیاز هستند.

در آن سوی ماجرا، اگر مرد احساس کند که همسرش به او اطمینان کرده و برای تلاش‌هایش ارزش قائل است احساس توانمندی و رضایت از خود می‌کند.

آقایان! این موضوع در زن‌ها هم وجود دارد.

اگر زنی تسلی‌خاطر نداشته باشد، حتی اگر به اجبار هم احساس مسئولیت کند اما به مرور دلسرد می‌شود.

زنی که احساس می‌کند همسرش برای او احترام زیادی قائل است، بیشتر برای زندگی مشترک مایه‌می‌گذارد.

 

برچسب ها: زندگی مشترک، روابط همسران، تفاوت زن و مرد، رفتار همسران، زندگی آنلاین، تفاوت نگاه زن و مرد، دیدگاه های زن و مرد، غار تنهایی مردان تعداد بازديد: 457 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز