Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 19:17

15
اردیبهشت
۴ روش جذاب شدن بدون عمل زیبایی!

۴ روش جذاب شدن بدون عمل زیبایی!

در مطلب زیر چند نکته درباره اهمیت جذابیت ظاهری زوج‌ها برای یکدیگر در خانه و راه‌های افزایش آن آشنا خواهید شد.

 وضعیت ظاهری افراد می‌تواند از چند نظر اهمیت داشته باشد. اول این که همان طور که همه ما به تجربه دریافته‌ایم، وضعیت ظاهری ما می‌تواند روی اطرافیان تاثیر بگذارد.

در کنار این موضوع برخی مطالعات نشان از تاثیر لباس‌هایی که می‌پوشیم بر خود ما دارد؛ این که برخی سبک‌های پوشش می‌تواند نه تنها بر خلق و خوی ما که حتی بر توانایی‌های شناختی ما نیز تاثیر بگذارند. اما این تمام داستان نیست. نحوه پوشش و وضعیت ظاهری ما می‌تواند روی روابط ما با همسرمان نیز تاثیرات خاصی گذاشته و حتی اثری تعیین‌کننده بر میزان رضایت از زندگی مشترک در ما و همسرمان داشته باشد. در این مطلب می‌خواهیم در رابطه با اهمیت داشتن جذابیت ظاهری برای همسر، صحبت کنیم و این که در این زمینه لازم است به چه نکاتی توجه داشته باشیم.

تاثیر جذابیت ظاهری در رابطه همسران

مطالعات در رابطه با تاثیر جذابیت ظاهری بر روابط همسران، چندان زیاد نیست. اما همین چند مطالعه محدود نتایج قابل تاملی دارند. به عنوان مثال یک پژوهش چند ساله نشان می‌دهد جذابیت خانم‌ها نه فقط باعث می‌شود همسرانشان احساس رضایت بالاتری در زندگی مشترک داشته باشند که خود آن خانم‌ها نیز احساس رضایت بالاتری درباره زندگی مشترک خود دارند. یکی از توجیهات پژوهشگران در رابطه با این یافته، موضوع سبک رفتاری همسران است.

آن‌ها این طور نتیجه‌گیری کرده‌اند که شوهران خانم‌های جذاب به واسطه رضایت بالاتر، به احتمال زیاد رفتار بهتری نیز با همسران خود داشته و به واسطه این برخورد‌های بهتر، همسران‌شان نیز احساس رضایت بیشتری از زندگی مشترک خود گزارش می‌کنند. ارتباط بین جذابیت ظاهری در ماندگاری رابطه نیز موضوع دیگری است که هم در این مطالعه و هم در مطالعات دیگر مورد تایید قرار گرفته است.

در واقع جذاب بودن همسران برای همدیگر می‌تواند به تقویت رابطه آن‌ها کمک کند و به نوعی به موفقیت ازدواج کمک کند. شاید با خواندن این چند خط به فکر عمل جراحی زیبایی یا وقت گرفتن از آرایشگاه افتاده باشید! اما آیا واقعا منظور از جذابیت ظاهری توجه به چنین مواردی است؟

۴ بُعد جذابیت

تا صحبت از جذابیت ظاهری می‌شود بسیاری از افراد یاد عمل‌های جراحی زیبایی، آرایشگاه رفتن، لیزر، کاشت مو و مواردی از این دست می‌افتند. در حالی‌که در واقعیت ایجاد جذابیت و حفظ آن، می‌تواند بسیار کم‌هزینه‌تر و البته آسان‌تر از این حرف‌ها باشد. توجه به اصول و ابعاد مختلف جذابیت ظاهری شاید بتواند به شما ایده‌های بهتری در این زمینه بدهد.

۱-مرتب بودن ظاهر و لباس‌ها: پوشیدن لباس‌هایی تمیز و مرتب در درجه اول و بعد از آن ست کردن لباس یا اضافه کردن مواردی، چون زیورآلات متناسب در این گروه قرار می‌گیرند. درست است که همه ما در خانه دوست داریم راحت‌تر لباس بپوشیم، اما در کنار فاکتور راحتی، زیبایی و تمیزی را هم حتما در نظر بگیرید.

۲-رسیدگی به سلامت جسمی و تناسب اندام: اگر دچار اضافه وزن زیادی هستید، زیاد جوش می‌زنید یا دچار ریزش مو هستید این موارد را جدی بگیرید. این موارد نه فقط نشانه وجود مشکلاتی در سلامت جسمی شماست که می‌تواند باعث احساس ناخوشایند در نزدیکان و به ویژه همسرتان شود.

۳-رسیدگی به زیبایی چهره: برای زیباتر شدن چهره کار‌های زیادی می‌توان انجام داد. از داشتن ریش و سبیلی منظم برای آقایان بگیرید تا آرایش برای خانم‌ها. اما شاید ساده‌ترین و بی‌هزینه‌ترین این روش‌ها که بسیاری از مواقع نیز دست کم گرفته می‌شود، لبخند زدن باشد. همه افراد در زمانی که می‌خندند جذاب‌تر و خوشایندتر می‌شوند. پس این روش ساده را دست کم نگیرید. در عین حال که آرایش چهره و مرتب بودن ریش و مو را در خانه را نیز فراموش نکنید.

۴-رسیدگی به بهداشت فردی: شاید به نظر خیلی پیش پا افتاده بیاید، اما بوی بد بدن یا بوی بد دهان از عواملی است که در روابط اجتماعی می‌تواند افراد را از هم دور کند. این موضوع به ویژه در روابط بین همسران که نزدیک‌ترین شکل روابط در آن جریان دارد، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. متاسفانه در بسیاری از مواقع ممکن است خود ما متوجه بوی ناخوشایند بدن یا دهان‌مان نشویم، پس نظافت را جدی بگیرید و منتظر هشدار بینی خود نمانید.

 

منبع: روزنامه خراسان

برچسب ها: زندگی مشترک، روابط زناشویی، لیزر، تناسب اندام، عمل زیبایی، سبک لباس پوشیدن، کاشت مو، جذابیت زنانه تعداد بازديد: 551 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز