Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 11:25

8
اسفند
چگونه جذاب باشيم؟ (2)

چگونه جذاب باشيم؟ (2)

همه دوست دارند نزدیك افراد مثبت باشند، نه كسانی كه مدام در حال نق‌زدن، شكایت كردن و گفتن حرف‌های منفی هستند. اگر در هر موقعیتی بتوانید نكات مثبت را ببینید، همه‌چیز در نظرتان مثبت‌تر می‌شود.

كمتر انتقاد كنید 
همه ما نكات قابل انتقاد داریم و ممكن است كارهایی انجام دهیم كه از نظر همه پسندیده نیست؛ ولی توقع داریم كه دیگران ما را همان‌گونه كه هستیم بپذیرند. با حكمفرمایی روی دیگران و ضعیف كردن آنها، توانایی‌های‌تان را به رخ نكشید. اگر همیشه بخواهید حس برتری‌جویی و سلطه‌طلبی روی دیگران داشته باشید، دیگران را از خود دور خواهید كرد. همه دوست دارند در نظر دیگران مهم و ارزشمند به نظر برسند.

برای مهم‌نشان دادن خود، دیگران را كوچك و مرتبا از آنها در حضور دیگران انتقاد نكنید. بهتر است تلاش كنید مورد علاقه باشید تا مورد تحسین. به گونه‌ای رفتار نكنید كه گویی شما بالاتر و برتر از اطرافیان خود هستید. اگر شما توانایی‌های بیشتری دارید، باید از آنها بهره‌مند شوید، نه اینكه آنها را به رخ دیگران بكشید.

از غیبت و بدگویی دیگران بپرهیزید
وقتی نظر بدی نسبت به دیگران ندارید و در غیاب دوستان‌تان شروع به بدگویی از آنان نمی‌كنید، وقتی در نهایت صداقت از آنها تعریف و تمجید می‌كنید، در نظر دیگران جذاب‌تر می‌شوید.

پرحرف نباشید 
در مورد مسائل مختلف توضیح بیش از اندازه ندهید و با این كار ارزش گفته‌های خود را از بین نبرید. این كار شما نشان می‌دهد كه اعتماد به نفس پایینی دارید و نمی‌توانید باور كنید كه دیگران حرف‌های شما را پذیرفته‌اند. با حذف برخی نكات غیرضروری از حرف‌های‌تان، مردم با اشتیاق بیشتری به شما گوش می‌دهند و اعتماد بیشتری به شما می‌كنند و همین مسأله به جذابیت شما می‌افزاید.

منظور از جذابیت، متكبر بودن نیست. در واقع تكبر نقطه مقابل جذابیت است. مشكل اغلب مردم این است كه نمی‌دانند روابط خود را باید بر چه اساسی بنا كنند تا بیشتر محوبیت به دست آورند. محوبیت خواستن با خجالت كشیدن سازگاری ندارد. تمایل به دست آوردن محبوبیت برای آن است كه می‌خواهید مردم بیشتر شما را بشناسند و قدرتان را بدانند.

برای محبوب شدن نباید دست به هر كاری مثلاً چاپلوسی زد. برخی افراد خود به خود و به طور ذاتی جذابیت دارند و بدون هیچ تلاشی دیگران را جذب می‌كنند؛ اما گاهی اوقات باید تلاش كنید تا به جذابیت برسید. گاه هر چه بیشتر تلاش می‌كنید، كمتر موفق می‌شوید. برای آنكه به طور معجزه‌آسایی در این كار موفق باشید و به هدف‌تان برسید، به این نكات زیر توجه داشته باشید:

1- با خودتان راحت باشید
ما برخی مواقع با خودمان راحت نیستیم؛ به خصوص در موقعیت‌های اجتماعی. ولی می‌توانیم سطح راحتی خود را افزایش دهیم و با استفاده از تكنیك‌هایی مثل یوگا و مدیتیشن اطمینان خاطر بیشتری به دست آوریم. اگر هر روز 20 دقیقه مدیتیشن كنید، تأثیر آن را روی اعتماد به نفس خود و جذابیت ظاهری‌تان خواهید دید. 

2- یاد بگیرید كه خوب گوش بدهید و سنجیده سوال كنید
مردم دوست دارند راجع به خودشان حرف بزنند؛ بنابراین برای آنكه یخ خود را بشكنید و با دیگران راحت‌تر ارتباط برقرار كنید، آنها را در موقعیتی قرار دهید كه با صحبت كردن درباره خودشان احساس راحتی بیشتری كنند و به سوالات‌تان پاسخ دهند. 

3- به سلامت خود بیشتر اهمیت دهید 
وقتی كه شخصی مطمئن و موفق به نظر می‌رسد، دیگران را جذب خودش می‌كند. اگر شكست‌‌خورده و طردشده به نظر برسید و مراقب سلامت خود نباشید و اغلب شل و درهم و آشفته باشید، نخواهید توانست دیگران را به خود جلب كنید. به طور مرتب ورزش كنید، سالم غذا بخورید و مراقب خودتان باشید تا دیگران نیز بیشتر از شما خوش‌شان بیاید. 

4- داستان گفتن را یاد بگیرید 
بسیاری از افراد معروف و مشهور، آنهایی هستند كه در هنگام حرف زدن داستان‌ها، روایات و مثل‌های زیادی می‌دانند. این قصه‌ها و حكایات شاید به خودی خود چندان عالی نباشند، اما وقتی به درستی و در جایگاه مناسب از آنها استفاده می‌شوند، به صحبت‌های شما جذابیت زیادی می‌دهند. اطراف خود را به خوبی مشاهده كنید و با سخنان مناسب و به‌جا و داستان‌هایی كه از قبل می‌دانستید و چیزهایی كه از طریق مطالعه یاد گرفته‌اید، همه را جذب خود كنید. 

5- مثبت باشید
همه دوست دارند نزدیك افراد مثبت باشند، نه كسانی كه مدام در حال نق‌زدن، شكایت كردن و گفتن حرف‌های منفی هستند. اگر در هر موقعیتی بتوانید نكات مثبت را ببینید، همه‌چیز در نظرتان مثبت‌تر می‌شود. به این ترتیب اجتماعی‌تر به نظر خواهید رسید. شاید فكر كنید كه قدرت و نیروی شخصی، چیزی است كه باید از ابتدا در درون شما باشد؛ اما با تغییر تصویری از خودتان كه در ذهن ساخته‌اید، می‌توانید به راحتی قدرت‌های خود را افزایش دهید.

 

 

برای خواندن بخش اول -چگونه جذاب باشيم؟- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: روانشناسی، سلامت روان، مثبت اندیشی، راه های جذاب بودن، مثبت بودن تعداد بازديد: 5367 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز