Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 13:30

30
آذر
دانسنتی های مردان نسبت به زنان

دانسنتی های مردان نسبت به زنان

حتما لازم نیست همسرتان كار خیلی خاصی انجام دهد تا از او تشكر كنید. برای انجام كارهای ساده‌ای كه در خانه یا بیرون از خانه انجام می‌دهد هم از او تشكر كنید

تحریریه ماهنامه دنیای سلامت

 

آیا برای دوست داشتن همسر حد و مرزی وجود دارد؟

شوهران عاقل می‌دانند كه پاسخ این سوال منفی است. برخی از مردان می‌گویند: «همین دیروز بود كه به او گفتم دوستش دارم» یا «ماه پیش بود كه در سالگرد ازدواج‌مان برایش هدیه خریدم و او را برای شام بیرون بردم ...». شما باید همسرتان را بی‌حد و اندازه و بدون قید و شرط دوست بدارید و كاری كنید كه او این موضوع را بفهمد. ولی چه باید كرد كه او این را درك كند.

راه‌هایی برای رسیدن به این هدف وجود دارند كه به قرار زیر می‌باشند:

قدرشناس باشید

حتما لازم نیست همسرتان كار خیلی خاصی انجام دهد تا از او تشكر كنید. برای انجام كارهای ساده‌ای كه در خانه یا بیرون از خانه انجام می‌دهد هم از او تشكر كنید: «از شام خوشمزه‌ات ممنون»، «متشكرم كه مراقب بچه‌ها بودی»، «از اینكه قبض‌ها را پرداخت كردی خیلی ممنونم.»

او را تحسین كنید

كارهایی را كه انجام می‌دهد، تحسین كنید. مثلا: «شامت واقعا عالی بود»، «دكور اتاق خیلی قشنگ است» یا «مشكلی را كه سر كار برایت پیش آمده بود، با سیاست و درایت حل كردی.»

از او مراقبت كنید

زنان هر قدر هم كه در جامعه موفق بوده یا مقام بالایی داشته باشند، دوست دارند كه شوهر‌شان از آنها دفاع كند و در مقابل خطرات مراقب آنها باشد. آنها می‌خواهند كسی باشد كه در مواقع خاص به او تكیه كنند و بدانند تنها نیستند. همچنین، دوست دارند با كسی درباره ترس‌ها و اضطراب‌های‌شان حرف بزنند و او آرام‌شان كند و اطمینان دهد كه كنار‌شان خواهد بود.

به حرف‌هایش گوش كنید

منظور از این گوش دادن، گوش دادن موثر است. هیچ چیز بدتر از این نیست كه زنی با شوهرش حرف بزند و احساس كند كه او انگار در این دنیا نیست و به حرف‌های او بی‌توجه است. مردها باید یاد بگیرند وقتی همسرشان با آنها صحبت می‌كند، به او گوش دهند و همه حواس‌شان را متوجه حرف‌های او كنند. اگر شما هزاران ارتباط شغلی داشته باشید و هر لحظه ذهن‌تان مشغول یكی باشد، بازهم رابطه با همسرتان در زندگی مشترك مهم‌ترین این رابطه‌هاست. دقت كنید كه وقتی او حرف می‌زند، به چشم‌هایش نگاه كنید. نباید مدام سر‌تان را این‌ور و آن‌ور بچرخانید یا كمی حواس‌تان به تلویزیون باشد و كمی حرف‌های او را گوش كنید. وقتی او می‌‌‌‌خواهد با شما حرف بزند، تلویزیون را خاموش كنید و روزنامه و حساب و كتاب‌های كاری را كنار بگذارید.

ظاهرش را تحسین كنید

اگر همسر‌تان از شما پرسید: «به نظر تو من چاق شده‌ام؟» همیشه پاسخ دهید: «البته كه نه.» حتی اگر او سه قلو هم باردار باشد، باز هم همین جواب را بدهید! به جای اینكه بگویید: «بهتر است چند كیلو لاغر كنی...»، به او بگویید: «تو همیشه برای من جذاب بوده‌ای» یا: «تو هر طور كه باشی زیبایی» و به همین بسنده نكنید، بلكه  ادامه دهید: «این لباس خیلی به تو می‌آید. انگار كه فقط برای تو دوخته‌اند» یا: «رنگ‌های این لباس خیلی با پوست تو تناسب دارند.»

 

برچسب ها: زندگی مشترک، زناشویی، برخورد با همسر، دانستنی زنان، دانستنی مردان تعداد بازديد: 733 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز