Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 05:38

30
آذر
شوهرم از من چه می خواهد؟ - بخش سوم

شوهرم از من چه می خواهد؟ - بخش سوم

شوهر شما می‌خواهد همسرش را در بهترین شكل و شمایل ببیند، ولی نه به این معنا كه هر روز یك سوپراستار فوق‌العاده زیبا و خوش‌‌اندام سینما كنارش باشد.

تحریریه ماهنامه دنیای سلامت

 

 

زنان اشتباه نكنند

شوهر شما می‌خواهد همسرش را در بهترین شكل و شمایل ببیند، ولی نه به این معنا كه هر روز یك سوپراستار فوق‌العاده زیبا و خوش‌‌اندام سینما كنارش باشد. مهم معیار‌های زیبایی در نظر جامعه نیست؛ مهم این است كه شوهر‌ شما وقتی احساس رضایت می‌كند كه ببیند شریك زندگی‌اش با اعتماد به نفس و فارغ از اینكه ممكن است ظاهر و اندامش مانند الگوهای زیبایی در جامعه نباشد، سلیقه شوهرش را خوب می‌شناسد، از ظاهرش راضی است، چهره و وضع بدنش را دوست دارد، متناسب با آن لباس می‌پوشد و با اعتماد به نفس جلوی شوهرش ظاهر می‌شود. شوهران از دست زنانی كه مدام از آنها درباره زیبایی ظاهر‌شان سوال می‌كنند، كلافه می‌شوند.

مردان با روش متفاوتی به حرف‌ها گوش می‌دهند

بیشتر زنان عادت دارند وقتی كسی با آنها حرف می‌زند، با تكان دادن سر، گفتن چیزهایی مثل آهان، هوم، بله یا درسته نشان دهند به حرف‌های طرف مقابل خوب گوش می‌دهند؛ ولی اغلب مردان این طور نیستند. آنها تمام حرف‌ها را در سكوت می‌شوند، ولی برای اینكه نشان دهند به حرف‌های شما توجه دارند، كلمه‌ای یا آوایی به زبان نمی‌آورند. اگر این خصوصیت مهم شوهر‌تان را ندانید، ممكن است وقتی با او حرف می‌زنید، این سكوت او را بی‌توجهی تلقی كرده و اعتراض كنید كه هیچ وقت به حرف‌های شما گوش نمی‌دهد و همین مسأله ساده می‌تواند به بروز یك تنش در خانه منجر شود.

مردان گاهی به تنهایی و سكوت نیاز دارند

وقتی شوهرتان از سر كار به خانه برمی‌گردد، انتظار نداشته باشید كه فورا پیش‌تان بنشیند تا شما وقایع روز و احتمالا مشكلات خود با بچه‌ها یا خرابی اسباب و لوازم خانه را برایش تعریف كنید. در بسیاری اوقات مردان پس از ورود به خانه دوست دارند پس از سلامی كوتاه و شاید به نظر شما سرد و ناامیدكننده به اتاق خود‌شان و حریمی وارد شوند كه همان «غار تنهایی» است. به این نیاز او احترام بگذارید و صبر كنید تا قدری با خودش خلوت كند و به تدریج از لاكش بیرون بیاید.

 گاه مدتی از یكدیگر دور باشید

بسیاری از زن و شوهر‌ها فكر می‌كنند هر قدر بیشتر كنار هم باشند و اصلا از هم دور نشوند، روابط‌شان مستحكم‌تر خواهد شد؛ ولی گاه این حالت باعث می‌شود از دست یكدیگر كلافه و خسته شوند و بی‌جهت بر سر مسائل بی‌اهمیت با هم دعوا كنند. به این ترتیب این نزدیكی دائمی نتیجه عكس می‌دهد و به تیرگی روابط می‌انجامد. گاهی شوهر‌تان نیاز دارد مدتی با دوستانش به سفر یا كوه برود یا هر فعالیت دیگری را در كنار مردان دیگر و دور از شما انجام دهد. او را از این كار محروم نكنید؛ چون اگر حس كند شما دست و پایش را بسته‌اید و او را فقط برای خودتان می‌خواهید، دلخور و عصبی می‌شود و روابط‌تان با او سرد خواهد شد.

این نكته درباره زنان هم صدق می‌كند و شما به عنوان یك شوهر باید این نیاز را درك كرده به آن احترام بگذارید و موجبات برآورده شدن آن را فراهم كنید. این دور بودن موقتی به هر دوی شما امكان می‌دهد مدتی با خود خلوت كنید و بدون اینكه مدام شخص دیگری را در كنار خود ببینید و نگران برآورده كردن نیاز‌هایش باشید، به خود بپردازید. در ضمن، چون به حضور او عادت كرده‌اید، پس از چند روز دل‌تان برایش تنگ خواهد شد.

البته ما در مورد حالت عادی و زن و شوهر‌هایی حرف می‌زنیم كه بین‌شان صلح و صفا برقرار است و همدیگر را دوست دارند و به هم عادت كرده‌اند، نه آنهایی كه مدام با هم می‌جنگند و چه بسا آرزو دارند زودتر از هم جدا شوند ... وقتی زن یا شوهر پس از مدتی تنها بودن به خانه برمی‌گردد، بهتر می‌تواند با همسرش رابطه برقرار كند؛ زیرا حس می‌كند به شریك زندگی‌اش نیاز دارد و بدون او احساس كمبود خواهد كرد. می‌بینید كه در این رابطه انسانی هم ضرب‌المثل «دوری و دوستی» صدق می‌كند! البته درباره زن و شوهر‌ها دوری موقت، دوستی با‌دوام‌تری به ارمغان خواهد آورد.

 

برچسب ها: زندگی مشترک، ازدواج و زناشویی، طلاق و ازدواج، برخورد با همسر، برخورد با مردان تعداد بازديد: 827 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز