Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 01:52

30
آذر
شوهرم از من چه می خواهد؟ - بخش دوم

شوهرم  از من چه می خواهد؟ - بخش دوم

شوهر شما از غذا خوردن با همسرش- بخصوص دستپخت خودتان- لذت می‌برد و اگر وقتی از سر كار برمی‌گردد به او بگویید: «غذا در یخچال هست؛ گرمش كن و بخور» احساس خوبی به او دست نمی‌دهد.

 تحریریه ماهنامه دنیای سلامت

 

 

مردان هم باید بدانند

روی سخن ما در اینجا تنها با زنان نیست، بلكه گاهی اوقات خیلی از مردان هم به درستی خود را نمی‌شناسند و نمی‌دانند واقعا از شریك زندگی‌شان چه می‌خواهند. با مطالعه نكات زیر هر دوی شما می‌توانید رابطه بهتری با هم برقرار كنید. شما به عنوان یك زن از رازهایی باخبر می‌شوید كه پیش از این نمی‌دانستید و همسر‌تان هم با شناخت هرچه بهتر خودش می‌تواند شما را از نیاز‌هایش آگاه كند. به این ترتیب هر دو در جهت ارتقای كیفیت زندگی مشترك‌تان در جهت درست حركت خواهید كرد. در ادامه برخی از انتظارات یك مرد از همسر یا نامزدش را خواهید خواند:

 مردان دوست دارند از صحبت با همسر‌‌شان لذت ببرند

مطالبی هستند كه مردان دوست دارند درباره آنها با همسرشان دوستانه گفتگو كنند. حتما لازم نیست این موضوع یك مشكل یا تعارض باشد، بلكه می‌تواند موضوع مورد علاقه هر دو باشد. شاید بپرسید من از كجا بدانم شوهرم دوست دارد درباره چه چیزهایی حرف بزند یا اینكه دانسته‌های او در سطح معلومات من نیست و موضوع مشتركی نداریم كه با هم درباره‌اش حرف بزنیم. اینجاست كه شما به عنوان یك زن باید به نیاز‌ها، علایق و عواملی كه همسرتان را خوشحال می‌كنند احترام بگذارید و او را همراهی كنید. ممكن است از این كار لذت نبرید، ولی همراهی و شریك شدن در شادی‌های او اثرات مثبت و بادوامی در زندگی‌تان می‌گذارد كه در طولانی‌مدت از آنها سود خواهید برد. اگر هم هر دو علایق مشترك دارید كه چه بهتر! می‌توانید كارهای مورد علاقه‌تان را با هم انجام دهید. ممكن است هر دو شطرنج را دوست داشته باشید. پس وقتی او صفحه شطرنج را باز می‌كند و از شما می‌خواهد حریف او باشید، خواسته‌اش را اجابت كنید. البته این به آن معنا نیست كه شما تحت هر شرایط جسمی یا روحی كاری كنید كه او خوشحال شود؛ ولی سعی كنید تا حد امكان با او همراهی كنید. اگر مدت زمان بیشتری را با شوهر‌تان بگذرانید و او را در انجام فعالیت‌های مورد علاقه‌اش همراهی كنید، هم او را بهتر می‌شناسید و هم در رابطه‌تان تاثیر مثبت خواهد داشت.

 با هم غذا بخورید

شوهر شما از غذا خوردن با همسرش- بخصوص دستپخت خودتان- لذت می‌برد و اگر وقتی از سر كار برمی‌گردد به او بگویید: «غذا در یخچال هست؛ گرمش كن و بخور» احساس خوبی به او دست نمی‌دهد. البته گاهی اوقات این حالت اجتناب ناپذیر است؛ مثلا ممكن است شما بسیار  خسته یا بیمار باشید و یا اتفاق غیرمنتظره‌ای روند همیشگی را كه غذا خوردن در كنار هم بوده بر هم زده باشد؛ اما در حالت عادی سعی كنید با این كار شوهر‌تان را خوشحال كنید. مطمئن باشید این هم‌سفره شدن با شریك زندگی، در روحیه خودتان هم تاثیر خوبی خواهد گذاشت.

 توصیه‌ای هم به شوهران 

این علاقه فقط منحصر به مردان نیست، بلكه زنان هم چنین علاقه‌ای دارند. پس هر از چندگاه اگر وقتی او خسته از سر كار می‌آید یا بعد از یك روز انجام كار‌های تمام‌نشدنی و تكراری خانه خسته و كوفته در را به روی شما باز می‌كند، می‌توانید با بردن او به یك  رستوران، حسابی خوشحالش كنید. اگر انتظار دارید كه هر روز ناهار و شام دستپخت او را بخورید، بدانید كه او در درازمدت حس می‌كند كه به جای همسر فقط یك آشپز است كه هر چه شما دستور می‌دهید باید بپزد و سر سفره بگذارد. شما به عنوان یك شوهر می‌‌توانید به او در شستن ظرف‌ها یا مرتب كردن آشپزخانه كمك كنید تا این احساس منفی در او شكل نگیرد. در ضمن، اگر گاهی خودتان آشپزی كنید، حس می‌كند شریك زندگی‌اش با او همدل و همراه است و نیاز‌های او را خوب می‌شناسد.  واقعیت این است كه مردان دوست دارند «به آنها غذا بدهید» و حتما این ضرب المثل را شنیده‌اید كه: «اگر می‌خواهی دل مردی را به دست بیاوری، اول دل شكمش را به دست بیاور!» باید بپذیرید یكی از چیزهایی كه شوهرتان‌ را خوش‌اخلاق می‌كند، یك غذای خوشمزه است.

 به او اعتماد به نفس دهید

وقتی شوهرتان درباره مشكلی، مثلاً یك مشكل كاری و تنشی كه در محیط كار برایش پیش آمده حرف می‌زند، حتی اگر به موضوع علاقه‌ای ندارید یا اصلا از آن سر در نمی‌آورید، خوب به حرف‌هایش گوش دهید. بیشتر اوقات شوهران انتظار ندارند همسر‌شان كه اصلا چیزی درباره كار آنها نمی‌داند، راه حل ارائه دهد؛ ولی شنیدن جملاتی چون «من مطمئنم كه تو از پس حل این مشكل بر می‌آیی» یا « تو مشكلات سخت‌تر از این را حل كرده‌ای. من به توان تو ایمان دارم...» به او قوت قلب می‌دهد و اعتماد به نفسش را بالا خواهد برد. همسر‌تان عقیده دارد كه شما به عنوان شریك زندگی‌اش او را خوب می‌شناسید و حالا كه می‌گویید او از پس حل این مشكل كاری برمی‌آید، پس حتما همین طور است.

 شوهر‌تان دوست دارد شما را با بهترین سر و وضع ببیند

شوهرتان می‌خواهد شما «فوق العاده» باشید. اشتباه نكنید، منظور ما این نیست كه او فقط زمانی شما را دوست دارد كه بسیار زیبا آرایش كرده باشید و هر شب مانند دختر شاه پریان جلویش ظاهر شوید؛ بلكه دوست دارد ظاهر همسرش به بهترین وجه و با هرگونه شرایط فیزیكی او هماهنگ باشد. اینكه شما لاغر یا چاق باشید، موهای‌تان بلند و درست‌كرده یا كوتاه و ساده باشد یا آرایش‌كرده یا نكرده باشید، فرقی نمی‌كند. در واقع مرد خانه از اینكه همسرش با ذوق و سلیقه‌ای كه دارد، طوری لباس پوشیده كه با خصوصیات طبیعی بدنش همخوانی دارد، لذت می‌برد. در ضمن، فراموش نكنید پس از رعایت این نكته، با اعتماد به نفس پیش شوهرتان بیایید و نشان دهید از ظاهر خودتان راضی هستید و لذت می‌‌برید. 

ادامه مطلب

برچسب ها: زندگی مشترک، انتخاب همسر، ازدواج و زناشویی، شام خوردن با همسر، برخورد با همسر تعداد بازديد: 877 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز