Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 04:05

16
مهر
4 گام موثر برای ایجاد سبک زندگی سالم

4 گام موثر برای ایجاد سبک زندگی سالم

نوجوانان امروزی با موانع متفاوت بیشتری نسبت به زمانی که ما هم سن و سال آنها بودیم مواجه‌اند.

سمیرا سرایلو

 

نوجوانان امروزی با موانع متفاوت بیشتری نسبت به زمانی که ما هم سن و سال آنها بودیم مواجه‌اند. اما آنها همچنین به اطلاعات و منابع بیشتری نیز دسترسی دارند. نوجوانان در مورد موارد و موضوعات سلامتی، از مدیریت و نحوه رفتار با استرس گرفته، تا مواد مخدر، و روابط جنسی تا تاثیرات ناشی از مصرف غذاهای ناسالم و هله و هوله‌، همه را در اختیار دارند، علایم هشدار دهنده‌ای که آنها در اختیار دارند بیش از پیش است.  قرعه به نام ما افتاده است، نسلی که این منابع را حقیقتاً در اختیار نداشته‌اند، تا آنچه باید در زندگی خودمان و نوجوانان‌مان پیاده و اجرا کنیم را بیاموزیم. آیا راحت است؟ خیر. ارزش تلاش را دارد؟ بله. در اینجا پنج گام برای نحوه ایجاد سبک زندگی سالم در زندگی تان ارائه شده است:

 

همه آنچه را که می‌توانید بیاموزید. اینترنت منبع عظیمی از اطلاعات را در اختیارتان قرار می‌دهد. شما هرچیزی و حتی بهترین کتاب‌ها را در آن و بصورت آنلاین می‌توانید پیدا کنید. از این منابع استفاده کنید تا دامنه آنچه را که می‌‌توانید در زندگی تان تغییر دهید تا آن را سالمتر بسازید محدود تر کنید. همه چیز را در مورد موضوعات سلامتی خاص پیرامون فرزندان و نوجوانان تان بیاموزید.


با خانواده صحبت کنید و اهداف سبک زندگی سالم را تعیین کنید. این اهداف باید با اتفاق آرای کل خانواده تعیین شوند و نباید فورا انجام شوند. فقط اهدافی را در نظر بگیرید که می‌‌توانید در تاریخ بعدی که جلسه خانوادگی دارید دور هم جمع شوید و خانواده را در مسیر انجام و دستیابی به آن اهداف نگه دارید. اگر این وظیفه به نظر کمی تشویش‌زا و مضطرب کننده می‌‌رسد، این را امتحان کنید:
• دو عادت سالم کوچک را که همه اعضای خانواده می‌‌توانند آن را امتحان کنند انتخاب کنید.
• یکی از آن دو را برای رای‌گیری خانوادگی پیشنهاد کنید.
• سپس، پیشنهادات آنها را برای رای بعدی جویا شوید.


ماهی یک عادت را تغییر یا ایجاد کنیدهر زمان که روی تغییر عادتی بد به عادتی خوب یا ایجاد یک عادت جدید کار می‌‌کنید، حتما باید عبارت «آهسته و پیوسته» را به خاطر داشته باشید. با انتخاب یک عادت در هر بار شما می‌‌توانید به بهترین شکل روی آن متمرکز شوید تا آن عادت را در برنامه زمانبندی اعضای خانواده‌تان بگنجانید. سی روز مدت زمانی است که کارشناسان معتقدند برای شکل‌گیری یک عادت جدید مورد نیاز است. 


هر زمان که اعضای خانواده موفق شدند کاری را به خوبی به سرانجام برسانند با یک فعالیت خانوادگی جالب پاداش دهید. حتی اگر همه اعضای خانواده کاملا آن عادت را نتوانسته‌اند در برنامه زمانی‌شان بگنجانند، اقدام کردن به ایجاد خانواده‌ای سالم خودش 70‌درصد این مبارزه و قابل تقدیر و پاداش است. به خاطر داشته باشید که توافق داشتن در مورد عادات سالمی که خانواده تلاش دارد تا بدان دست یابد خودش مستحق پاداش است.
زندگی سالم و خوب آرزوی تک تک ما و همه خانواده‌ها است‌، با وجود چنین توصیه‌هایی این شما هستید که باید راه‌های مناسب ایجاد عادات خوب را برای خانواده تان بیابید. شما هستید که با آگاهی به نیازهای خانه و خانواده‌تان می‌‌توانید بهترین روش‌ها را پیشنهاد کنید.

 

برچسب ها: خانواده موفق، جوان، نوجوان، خانواده سالم، سبک زندگی تعداد بازديد: 740 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز