Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 15:20

14
آبان
8 كليد طلايی برای تغییر

8 كليد طلايی برای تغییر

غرق شدن در زندگی روزمره فوق العاده کارساده‌ای است. از مدرسه فارغ التحصیل...

8 كليد طلايی برای تغییر

 

غرق شدن در زندگی روزمره فوق العاده کارساده‌ای است. از مدرسه فارغ التحصیل می‌شویم، ازدواج می‌کنیم، خانواده تشکیل می‌دهیم، و جایی در آن میان، آنقدر سرگرم زندگی که تصادفا روی سرمان خراب شده می‌شویم که، فراموش می‌کنیم می‌توانیم خودمان زندگی مورد دلخواه‌مان را بسازیم. مهم نیست چند سال دارید، شما این قدرت را دارید که زندگیتان را تغییر دهید. ما در اینجا 8 انگیزه ارائه می‌دهیم که به کمک آنها می‌توانید زندگی‌ای که آرزویش را دارید بسازید.  همین امروز شروع کنید. اگر واقعا اراده کنید و بخواهید،کار خیلی سختی نیست.

 

به خاطر بیاورید در کودکی چه کارهایی را دوست داشتید

کودکان به خوبی می‌دانند که در چه کارهایی خوب عمل می‌کنند. آنها در تماس مستقیم با توانمندی‌های ذاتی‌شان هستند و در مورد آنها کوچکترین شکی هم ندارند. کودکان صادقانه چیزهایی را که دوست دارند و آنچه را که دوست ندارند به زبان می‌آورند، و از هیچ چیز و هیچ فردی نمی‌ترسند. جایی در طول مسیر زندگی، تماسمان را با دانسته‌هایمان از دست می‌دهیم و فراموش می‌کنیم به دانسته‌های کودکی‌مان پایبند بمانیم. هیچ وقت دیر نیست. 40 ساله بودم که عکسی از

6 سالگی‌ام، که ماشین تایپی را که هدیه گرفته بودم روی زانوهایم گذاشته بودم، پیدا کردم. چرا یک کودک 6 ساله ماشین تایپ هدیه می‌گیرد؟ من در 6 سالگی می‌دانستم که می‌خواهم یک نویسنده باشم. در حالی که بسیاری از سال‌های عمرم را صرف نوشتن کردم، با این وجود هرگز آنچه را که می‌خواستم بنویسم نمی‌نوشتم  و واقعا باور نداشتم که یک «نویسنده» هستم. بعد از سال‌ها، حالا به هدیه و همچنین استعدادی که در کودکی از آن من بود باور دارم. هدیه شما چیست؟ زمان کودکی عاشق چه بودید؟در عکس‌های کودکی‌تان جستجو کنید.

از مهارت‌هایتان لیستی تهیه کنید

لیستی از همه مهارت‌هایی که در طول زندگیتان فراگرفته‌اید تهیه کنید. هر زمانی که چیز جدیدی را امتحان می‌کنیم، مهارت‌های جدیدی را نیز کسب می‌کنیم. تعدادی از این مهارت‌ها را اگر تمرین نکنیم، در طی زمان از دست می‌دهیم، اما بقیه مهارت‌ها، مانند یاد گرفتن دوچرخه سواری است، همیشه با ما است. زمانی که فهمیدید چگونه آن را انجام بدهید ،توانایی تان به سرعت دوباره باز می‌گردد، معمولا با یک لبخند!  فهرستی از آنچه که می‌دانید، و می‌توانید انجام بدهید تهیه کنید. از این کار شگفت زده خواهید شد، پس امتحان کنید. زمانی که به این لیست شگفت‌انگیز توانایی‌های‌تان نگاه می‌کنید و همه آنها را در کنار هم می‌گذارید، ممکن است آنها به شما این امکان را بدهند، که زندگی مورد دلخواهتان را پایه‌ریزی کنید!

 

آنچه را که نمی دانید یاد بگیرید

اگر شکاف بین دانش و توانایی‌های‌تان، شما را از رسیدن به زندگی مورد دلخواهتان باز می‌دارد، بیرون بروید و آنچه را که لازم است یاد بگیرید. اگر لازم شد حتی به مدرسه باز گردید. اگر امکان دسترسی به مدرسه در صفحه رادارتان نیست، می توانید هر چیزی را در اینترنت نیز یاد بگیرید. این موارد را جستجو کنید:

 مقالات  میزگردها  آزمون ها. دقیقا وسط معرکه بپرید و آن را با آزمون و خطا پیدا کنید. نمی‌توانید خراب کاری کنید. ز گهواره تا گور دانش بجو. تلاش کنید. و مطمئن باشید که به آن دست خواهید یافت.

 

اهداف طلایی را بر گزینید

آیا می‌دانید افرادی که اهدافشان را می‌نویسند، افرادی‌اند که احتمال زیادی دارد که به اهدافشان دست یابند. دقیقا درست است. یک کار ساده، مانند نوشتن آنچه که می‌خواهید، شما را به اهدافتان نزدیکتر می‌کند. بر پایه موارد زیر اهداف طلایی‌تان را بسازید، اهدافی که تعیین می‌کنید باید دارای مشخصه‌های زیر باشند:  مشخص  قابل اندازه‌گیری  در دسترس  کار- محور  نتیجه - محور  زمان‌بندی.

 

روزنامه‌ای درست کنید

اگر نمی‌دانید که چه می‌خواهید بنویسید. سه صفحه کامل، با خط معمولی، اولین چیزهای هر روز صبح را بنویسید. بنویسید، هوشیاری را به جریان وادارید و متوقف نشوید، حتی اگر مجبور شدید بارها و بارها بنویسید «نمی دانم چه بنویسم». ذهن نیمه هوشیارتان به آرامی آنچه را که در اعماق وجودتان انباشته‌اید، آشکار می‌کند. این می‌تواند تا اندازه‌ای یک تمرین چشمگیر باشد. شاید در روزهای نخست چندان رضایت‌بخش نباشد، اما اگر ممارست کنید و زود خسته نشوید، دنیایی را در درونتان کشف می‌کنید که متحیرتان می‌کند. نوشته‌های‌تان را نگه دارید. آن را به کسی نشان ندهید. اینها افکار شماست و به فرد دیگری مربوط نیست. حتی مجبور نیستید به آنها عمل کنید. فقط اگر بدانید که چه می‌خواهید، همان به شما کمک خواهد کرد که زندگی مورد دلخواهتان را بسازید. امتحان کنید ارزشش را دارد.

 

خودتان را باور کنید

خودتان را باور کنید. شما بازتابی از تفکراتتان هستید. ایرل نایتین جل گفت: «شما همان هستید که به آن فکر می‌کنید.» ذهن ما خیلی قدرتمند است. با خودتان تمرین کنید که فقط در مورد چیزهایی فکر کنید که آنها را می‌خواهید و به آنچه که نمی‌خواهید اصلا فکر نکنید.  این قدرت تفکر مثبت است. وین دیر می‌گوید: «هر چه که با آن مخالفید شما را ضعیف می‌کند. و هر چه که با آن موافقید به شما قدرت می‌دهد.» در جستجوی صلح و آرامش باشید، نه مخالف جنگ. همیشه به خاطر داشته باشید، شما بازتاب تفکرتان هستید.

 

برای ادامه راه شجاعت داشته باشید

ما همگی دچار شک و ترس می‌شویم. همه ما در زندگی راهمان را از طریق ستارگان پیدا نمی‌کنیم. در راستای رویاهایتان حرکت کنید، حتی اگر مجبور باشید مانند کودکی نوپا تاتی تاتی کنید. فقط ادامه دهید و ناامید نشوید. موفقیت در گوشه‌ای منتظر شما است. یکی از ضرب‌المثل‌های ژاپنی مورد علاقه من این است: «اگر هفت بار افتادی برای بار هشتم بلند شو». اگر نیفتیم یاد نمی‌گیریم که راه برویم. هر زمانی که می‌افتادیم، دوباره بلند می‌شدیم و باز می‌افتادیم، تا اینکه یک روز بلند شدیم و راه افتادیم. گاهی اوقات کوچکترین‌ها در میان ما امید بخش‌ترین‌ها هستند.

 

بخاطر داشته باشید که هیچ چیز برای ابد نیست

هر چیزی روی زمین موقتی است.  مجبور نیستید در کاری که آرام و تدریجی شما را می‌کشد و از بین می‌برد، بمانید. هر چیزی در زندگیتان موضوعی برای تغییر است، و شما می‌توانید فردی باشید که آن را تغییر می‌دهد، البته اگر خودتان بخواهید. شما می‌توانید زندگی‌ای را که می‌خواهید ایجاد کنید.  در طول زندگیتان همیشه دانش‌آموز باشید و دنبال آموختن بروید. در مورد هر چیزی در هر گوشه و کناری کنجکاو باشید. اینگونه شما احتمالا عمر طولانی‌تر واحساس رضایت بیشتری خواهید داشت. راه ممکن است که اغوا کننده باشد، اما اگر هدفی را بر گزینید، روی آن تمرکز مثبت داشته باشید، باور کنید که محقق می‌شود، و فقط ادامه دهید، روزی زندگی‌ای که آرزویش را دارید می‌سازید، خودتان را باور کنید.

 

 

برچسب ها: اینترنت، دوچرخه سواری، زندگی آنلاین، تغییر تعداد بازديد: 669 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز