Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 16:34

21
اسفند
كارهايی كه بايد با هم انجام دهيم!

كارهايی كه بايد با هم انجام دهيم!

همسرتان را به كمك كردن تشويق كنيد. شوهرها جز عده انگشت‌شماری ...

كارهايی كه بايد با هم انجام دهيم!

 

 

همسرتان را به كمك كردن تشویق كنید. شوهرها جز عده انگشت‌شماری هر كاری كه دلشان بخواهد می‌كنند و فكر می‌كنند هر كاری كه بخواهند باید بكنند و به سادگی هم عوض نمی‌شوند. در ضمن، اغلب غیر منطقی هم هستند. یعنی تابع منطق مردانه‌اند كه با منطق ما اصلاً جور در‌نمی‌آید. آنها بیرون از خانه هر كاری ممكن است بكنند، اما اگر كوچكترین كاری  در خانه انجام بدهند، انتظار دارند خیلی بزرگ و بااهمیت تلقی شود و این در حالی است كه شما در خیلی موارد مجبورید علاوه بر انجام دوباره همان كار، خرابكاری‌های ایشان را هم رفع و رجوع كنید، با این حال هیچ‌وقت دلسردشان نكنید. یادتان باشد كه تشویق و تعریف كلید پیشرفت است و باعث می‌شود دفعه بعد كارشان را بهتر انجام بدهند، در حالی كه اگر خرده بگیرید و زخم زبان بزنید، دیگر نباید انتظار هیچ كمكی داشته باشید. مثلا اگر شوهر شما آشپزی را دوست دارد، هر چند كه شما مجبورید در تمام مدت به عنوان  دستیار خدمت كنید مواد و وسایل لازم را به دست مبارك‌شان بدهید و تازه آخر كار هم هزار و یك كاسه و بشقاب و تابه و....  را كه بیخودی و بی‌جهت كثیف كرده و به هم ریخته است تمیز و جابه‌جا كنید اما مبادا حرفی بزنید و اخمی بكنید، چون خیلی زود پشیمان می‌شوید. اگر صبور و زرنگ باشید كم‌كم طوری راهكار را یاد می‌گیرد كه خودتان حظ كنید! در این زمینه مطالب دیگری خواهیم داشت.

 

 

به كودك‌تان یاد دهید

بچه‌ها را هم از اول وادار كنید كار خودشان را انجام بدهند. فكر نكنید كه چون سن‌شان كم است از عهده هیچ‌كاری برنمی‌آیند. اگر از دوران بچگی عادت كنند كه دیگری كارهایشان را انجام بدهد، همه كارها به گردن خودتان می‌افتد. آخرش هم اگر دختر باشند، خانه‌دارهایی می‌شوند بدتر از من و شما! آنها باید احساس مسئولیت كنند، باید یاد بگیرند كه گلیم خود را از آب بیرون بكشند، مثلا یك بچه پنج، شش ساله می‌‌تواند كارهای زیر را انجام بدهد.

1- رختخوابش را مرتب كند. ممكن است اول كار نتواند آنطور كه باید و شاید از عهده برآید، اما كم‌كم یاد می‌گیرد.

2- لباس‌هایش را در كمد بگذارد. باید به او یاد بدهید كه هر چیز را سر جایش بگذارد، اما اگر از این گوش گرفت و از آن یكی در كرد كه احتمالش خیلی زیاد است از كوره در نروید و دعوا و مرافعه راه نیندازید. در عوض با مهربانی كمكش كنید تا كم‌كم عادت كند خودش به تنهایی این كار را انجام بدهد. اگر تصاویری از لباس‌های زیر، بلوز، شلوار و. . . از مجله بچینید و روی كشوها بچسبانید، طوری كه متوجه شود هر چیزی را كجا باید بگذارد، كار برایش راحت‌تر می‌شود.

3- اسباب‌بازی‌هایش را بعد از بازی سر جای‌شان بگذارد.

4- گلدان‌ها و باغچه خانه را آب بدهد.

5- در گردگیری خانه كمك كند.

6- سفره را بچیند.

7- سفره را جمع كند.

 

 

حالا ببینیم یك نوجوان چه كارهایی می‌تواند انجام دهد، او می‌تواند...

1- ماشین را بشوید و تمیز كند.

2- زباله‌ها را از خانه بیرون ببرد.

3- خانه را جارو كند.

4- كف آشپزخانه را تمیز كند.

5- ظرف‌های نقره، برنج و مس را پرداخت كند.

6- لباس‌هایش را اتو كند.

7- از میهمان‌ها پذیرایی كند.

حتماً شما اینقدر بدجنس نیستید كه همه این كارها را فقط به عهده فرزندتان بگذارید، اما او هم نباید اینقدر بی‌انصاف باشد كه هیچ كمكی به شما نكند.

حالا ببینیم چه كارهایی دیگران می‌توانند برایمان انجام بدهند. خیلی از خانم‌های خانه‌دار برای نظافت كامل خانه احتیاج به كمك دارند. حتی كدبانوهایی هم كه تمام وقت‌شان به رُفت‌وروب می‌گذرد، وقت كم می‌آورند، به خصوص اگر وسواس داشته باشند.

به نظر من هر كاری را كه بشود با كار با ارزش‌تری جایگزین كرد، باید به دیگری سپرد. مثلاً‌ اگر شما می‌توانید كار سازنده‌تر و مفیدتری به جای اتو كردن انجام بدهید، بهتر است كار اتوكشی را به خشكشویی و اتوكشی سرگذر بسپارید. یا اگر نمی‌توانید در و پنجره پاك كنید و قرار است بعد از یك روزگار، یك هفته كمردرد بگیرید و در رختخواب بمانید، بهتر است از آدم سالمی كه این كار را بهتر و سریع‌تر از شما انجام می‌دهد كمك بگیرید.

 

برچسب ها: زندگی آنلاین تعداد بازديد: 496 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز