Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 16:33

18
آذر
زندگی تان را قربانی مشكلات مالی نكنيد

زندگی تان را قربانی مشكلات مالی نكنيد

وقتيیكه نخستين بار با همسرتان ملاقات كرديد،‌ فكر مي‌كرديد تنها چيزی...

زندگی تان را قربانی مشكلات مالی نكنيد

 

 

وقتی‌كه نخستین بار با همسرتان ملاقات كردید،‌ فكر می‌كردید تنها چیزی كه هیچگاه به خاطر آن با همسرتان مشاجره نخواهید كرد، مسائلی مادی است زیرا خود را عاشق او و او را عاشق خود می‌دیدید و فكر نمی‌كردید كه مسائل مادی و روابط شما را تیره كند. اما این مسأله فقط در رابطه شما وجود ندارد، بلكه مشكل بسیاری از زوج‌هاست. همه ما اهدافی داریم و فكر می‌كنیم كه در طی زمان به آنها می‌رسیم و وقتی به آنها نمی‌رسیم، ناراحت می‌شویم و اجازه می‌دهیم كه پول و مسائل مادی به ازدواج و زندگی مشترك‌مان آسیب برساند. پژوهش‌های به عمل آمده در سال 2009 نشان می‌دهند زوج‌هایی كه دست‌‌كم هفته‌ای یك‌بار به خاطر مسائل مادی با هم جنگ و مشاجره دارند، 30 درصد بیشتر در معرض خطر جدایی هستند. راه حلی این مشكل چیست؟ بهتر است یاد بگیریم كه در مورد مسائل مادی در مواقع خاص و در موقعیت‌های درست و مناسب صحبت كنیم و پرداختن به آنها را باعث ایجاد تعارض در خانواده نكنیم.

 

زمان‌بندی كنید

بهتر است برای حرف زدن زمان بگیرید مثلاً 17 دقیقه كافی است تا در مورد یك مسأله یا موضوع حرف بزنید. محدود نبودن زمان باعث می‌شود كه بیش از اندازه به آن موضوع بپردازید. شما برای رسیدگی به تمام كارهای‌تان نیاز به برنامه‌ریزی‌های بیشتری دارید. وقتی كه خود را محدود به مقدار معینی زمان برای پرداختن به كاری می‌كنید، مستقیم به سراغ اصل موضوع می‌روید و حاشیه‌پردازی نمی‌كنید و فرصتی برای بحث‌های اضافی نمی‌ماند.

 

از چیزهای كوچك‌تر شروع كنید

گاهی اوقات صحبت كردن‌های شما با هم بر سر مسائل مالی، هیچ نتیجه‌ای ندارد؛ زیرا مسائل كوچك‌تر را كنار گذاشته‌اید و فقط از موارد بزرگ‌تر گله و شكایت می‌كنید. وقتی‌كه بتوانید مسائل و مشكلات كوچك‌‌تر را از میان بردارید، می‌توانید با اعتماد به نفس بیشتر به حل مشكلات بزرگ‌تر بپردازید.

 

 

گذشته را رها كنید

فراموش كنید كه قبلاً در خانه پدری‌تان وضعیت به چه شكلی بود، چه كسی مسؤولیت‌های مالی را بر عهده داشت و شما هیچ‌یك از دغدغه‌ها و مشكلات كنونی را نداشتید، فراموش كنید قبلا كه بوده‌اید و از كجا آمده‌اید. وقتی‌كه دیگر به این مسائل فكر نكنید و اهمیت ندهید، می‌توانید یكدیگر را بیشتر و بهتر درك كنید و در برابر هم حالت تدافعی به خود نگیرید به این ترتیب بیشتر اهداف‌تان یكی می‌شود.

 

 

 انتقاد بی‌مورد نكنید

قبل از شروع انتقاد از همسرتان، كمی صبر كنید و خود را به جای او بگذارید. تأثیر موضوعی را كه می‌خواهید به او بگویید، در خودتان ارزیابی كنید، چه حالی به خودتان دست می‌دهد، وقتی‌كه از این شیوه استفاده می‌كنید، جواب بهتری از همسرتان دریافت كنید؛ مثلاً وقتی‌كه نگران مسائل مادی مربوط به آینده هستید، به جای آنكه به او بگویید: «چرا سرت را مثل كبك زیر برف فرو برده‌ای اصلاً هیچ فكری برای آینده كرده‌ای؟» بگویید: «من از دوران بازنشستگی و بیكاری خوشم نمی‌آید و دوست دارم برای آن روزها پول كافی پس‌انداز كنم». و همسرتان به شما می‌گوید: «منظورت دقیقاً چیست؟» و شما می‌گویید «دقیقاً پیشرفت»

 

 

 شما نمی‌توانید بار تمام مشكلات را یكجا و در یك زمان تحمل كنید

  روز كاری بدی را پشت سر گذاشته‌اید؟ ‌بهتر است حالا كه اینگونه بوده است، به محض ورود به خانه هر چیزی را بهانه كنید و به مسائل مادی ربط ندهید و مشاجره را شروع نكنید. اگر مسأله‌ای در خانه پیش آمده، بهتر است حرف زدن راجع به آن را به وقت دیگری كه آرام‌تر و متمركز‌تر هستید، موكول كنید و اگر اصلاً در طول روز پیش نمی‌آید كه آرامش داشته باشید، این كار را به روزهای آتی موكول نمایید.

برچسب ها: زندگی آنلاین، مشكلات مالی تعداد بازديد: 534 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز