Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 00:38

11
مهر
ده شگفتی والدين جديد

ده شگفتی والدين جديد

مهم نيست تا چه حد برای والد شدن خود را آماده كرده‌ايد؛ پدر يا مادر شدن ...

ده شگفتی والدين جديد

 

 

مهم نیست تا چه حد برای والد شدن خود را آماده كرده‌اید؛ پدر یا مادر شدن به‌طرز شگفت‌انگیزی ذهن شما را درگیر خود خواهد كرد. فرزندان، اشك شما را در خواهند آورد، شما را به چالش خواهند كشید، و سبب می‌شوند فراموش كنید كه چه كسی هستید آنها زندگی شما را به میلیون‌ها قطعه تقسیم می‌كنند، سپس قطعات را به حالتی دیگر كنار هم قرار می‌دهند، حالت جدید، پیچیده، و زیبا!

 

 

رابطه شما با همسرتان تغییر خواهد كرد.

این حرف دل بیشتر والدین است: «پیش از آمدن فرزندان، با هم صحبت می‌‌كردیم، بیرون می‌رفتیم و در كل اوقات خوشی را با هم می‌گذراندیم؛‌ اما الان اوضاع تغییر كرده است. بیشتر نگران هزینه و مخارج خانه و خانواده و بچه‌ها هستیم. بسیار كم با هم صحبت می‌كنیم و بیشتر با هم كشمكش و دعوا داریم».

اگر رویای پدر یا مادر شدن دارید، از پیش خود را برای چالش‌های پیش‌رو آماده سازید. در واقع، رضایت از زندگی در ابتدا، به میزان قابل توجهی كاهش می‌یابد، زیرا انسانی جدید به جمع شما اضافه شده است. دعوا و كشمكش چیزی است كه بسیار با آن روبه‌رو خواهید شد. هر چند این امر در ابتدا غیر ممكن به نظر می‌رسد اما به خود زمان دهید، با حفظ آرامش و صحبت كردن، زندگی باز هم به روال عادی خود بر خواهد گشت – اما با ظاهری متفاوت.

 

گذشت زمان را درك نخواهید كرد

زمانی‌هایی كه خوب می‌خوابیدید و در عرض پنج دقیقه حاضر شده و از خانه بیرون می‌رفتید، گذشته است. حال ابتدا باید به كودك غذا دهید و او را آماده كنید از خود می‌پرسید، صبح تمام شد؟!!

بسیاری از ما تصور می‌كنیم كه به راحتی می‌توانیم با مدیریت زمان، هم كارهای خود را انجام دهیم و هم كارهای فرزندمان را اما در روزهای اول تنها نوزاد است كه وقت شما را می‌گیرد اما با گذشت زمان، این موضوع نیز روال عادی خود را پیدا خواهد كرد، فقط صبر كنید و خوب برنامه‌ریزی نمایید. صبح‌ها زودتر از خواب بیدار شوید و پیش از بیدار شدن كودك، مقداری از كارها را انجام دهید. بسیاری از والدین اظهار داشته‌اند كه كمبود زمان، به ما اجازه داده تا بهتر برنامه‌ریزی كرده و از زمان خود استفاده كنیم. درست است كه زندگی سخت‌تر خواهد شد. اما فرزند فضای خالی بین‌ والدین را پر كرده و زندگی را بسیار جذاب‌تر می‌كند.

 

ممكن است متفاوت به نظر برسید

پس از تولد نوزاد، تغییرات فیزیكی بسیاری از والدین را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد – هم مادر و هم پدر را. درست است، مادران تغییرات بیشتری را تجربه خواهند كرد: پوست بدن كشیده می‌شود، وزن افزایش می‌یابد، سینه‌‌ها بزرگتر شده و تغییر می‌كنند و حتی پاها نیز بزرگتر خواهند شد. اما پدران نیز تغییر خواهند كرد. وزن‌شان زیاد می‌شود – بخصوص پس از تولد نوزاد. البته برخی تغییرات دائمی نیستند مثل چشم‌های خسته، كه به زودی درخشش خود را باز خواهند یافت. با این وجود، بسیاری از مادران اظهار داشته‌اند كه این تغییرات برای آنها مهم نیست و در واقع تا حدی نیز لذت‌بخش است.

 

به گروه جدیدی از افراد در جهان هستی پیوسته‌اید

پس از تولد نوزاد، غریبه‌ها به شما لبخند می‌زنند، مادران و پدران دیگر با شما صحبت می‌كنند و در واقع، جهان تغییر خواهد كرد. با نوزادی در بغل، شما به گروه جدیدی در این جهان پیوسته‌اید: «گروه والدین» بسیاری از والدین جدید، با دیدن افرادی چون خود، احساس آرامش و امنیت می‌كنند.

 

شما قوی‌تر از آنچه كه تصور می‌كنید، هستید

بسیاری از والدین از قدرت شگفت‌انگیز خود پس از تولد نوزاد، تعجب می‌كنند. از اینكه كمتر می‌خوابند، كمتر می‌خوردند و تمام روز در حال راه رفتن هستند. بسیاری از والدین اظهار داشته‌اند كه هنوز باور نكرده‌اند می‌توانند با خواب كم، زندگی كنند، چه برسد به كار كردن برای ساعاتی طولانی. نمی‌توانستند تصور كنند كه می‌توانند با چالش‌های كوچك و بزرگ زندگی خود و نوزاد، دست‌وپنجه نرم كنند. اما هنگامی كه نوزاد می‌آید، با خود انرژی و قدرت نیز می‌آورد.

 

اشتباهاتی را مرتكب می‌شوید كه قبلا موجب خنده شما می‌شد

پیش از آنكه پدر یا مادر شویم، برای خود اصول خاصی را طرح‌ریزی می‌كنیم. اما هنگامی كه كودك وارد زندگی ما می‌شود، متوجه می‌شویم كه آنها خواسته‌ها و علایق خود را دارند. به عبارت دیگر، اشتباهات زمانی رخ می‌دهند كه شما می‌فهمید، آنچه برای شما و كودك‌تان كاربردی است، در واقع آن چیزی نیست كه شما در خیال خود داشتید. روند تربیتی فرزندان، كلاس درس نیست كه قوانین را به ترتیب آموزش داده و به مرحله اجرا گذارید. گاهی اوقات، بهتر است بگذارید مسیر با كمترین مانع و مقاومتی از سوی شما راه خود را بپیماید. و سپس نتیجه را ببینید. البته، والدین مرتكب اشتباهات واقعی نیز می‌شوند – برای مثال، فراموش می‌كنند برای كودك در اتومبیل صندلی مخصوص قرار دهند، یا هنگامی كه كودك در جای بلندی قرار دارد، مراقبش نیستند. پس مراقب باشید!

 

دوستی‌های شما تغییر خواهد كرد

دوستان؟ آنها چه كسانی هستند؟ بسیاری از مادران اظهار داشته‌اند كه در دوران بارداری با بسیاری از دوستان خود قطع ارتباط كرده‌اند، زیرا دنیای‌شان تغییر كرده بود. اما دوستی‌های خوب، با گذشت زمان حفظ می‌شود – فقط به كمی زمان و كار نیاز دارد. علاوه براین، در دوران بارداری و پس از مادر شدن، دوستان جدیدی خواهید یافت.

 

زمانی‌هایی وجود خواهد داشت كه از والد بودن متنفر می‌شوید

در واقع، بسیاری از والدین اظهار داشته‌اند كه گاهی اوقات احساس می‌كنند، والد بودن چه كار سخت، كسل كننده و طاقت‌فرسایی است برای لحظه‌ای به خود می‌گویید، چقدر سخت است كودك را خواباند؛ اما لحظه‌ای بعد، از این تصور خود احساس خجالت می‌كند. چنین لحظاتی در زندگی، كاملاً طبیعی و منطقی، خستگی انسان را به هر سویی می‌برد. نكته مهم این است كه این لحظات بد را بپذیرید و به سمت جلو حركت كنید. هر چند «مادر اید‌ه‌ال» كه از تمام لحظات زندگی خود به عنوان مادر، احساس رضایت می‌كند، ممكن است جایی در این مكان هستی باشد، اما بیشتر ما او نیستیم و نخواهیم بود. مهم این است كه در حد توان خود كار و تلاش كنیم و از كاری هم كه می‌كنیم رضایت خاطر داشته باشیم.

 

عشق به فرزند شما را دگرگون می‌كند

جمله‌ای كلیشه‌ای و قدیمی وجود دارد كه می‌گوید: هرگز فكر نمی‌كردم مادر یا پدر شدن، تا این حد هیجان‌انگیز باشد. این امر چه به دلیل هورمون‌ها باشد و چه ناشی از ترس، محرومیت از خواب، و یا حس قدردانی، و یا حتی تمامی موارد ذكر شده، نكته‌‌ای كه باید به خاطر بسپاریم این موضوع است كه والد شدن، احساسات عمیق و جدیدی را به انسان هدیه می‌دهد. آنها اظهار می‌دارند كه حالا بیشتر گریه می‌كنند، بیشتر خوشحال می‌شوند و بیشتر غمگین.

 

زودتر از آنكه فكر كنید، ‌مستقل می‌شوند

كودك شما با پشت سر گذاشتن هر یك از مراحل زندگی خود یك قدم از شما دور شده و به سوی استقلال پیش می‌رود. این احساس را اولین‌بار زمانی تجربه خواهید كرد كه كودك روی زمین می‌خزد و اطراف را جستجو می‌كند، دستش را به دیوار گرفته و راه می‌رود، یا می‌گوید: «خودم می‌توانم این كار را انجام دهم». و هر چند از سویی احساس غرور می‌كنید كه كودك‌تان رشد می‌كند اما از سوی دیگر به خاطر دور شدنش از شما، حس غمگینی وجودتان را در بر می‌گیرد. والدینی كه اجازه نمی‌دهند كودك فرایند رشد را به خوبی طی كند و كارهایش را خود انجام دهد، در واقع كودك را از حس لذت‌بخش استقلال محروم می‌كنند. اگر اجازه دهید او به‌تدریج نیازهایش را خود برطرف كند و مستقل شود، در واقع نهایت عشق مادرانه و پدرانه را به او هدیه داده‌اید.

 

 

برچسب ها: زندگی آنلاین، والدين جديد تعداد بازديد: 518 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز