Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 17:18

12
شهریور
دانه‌های موفقيت را بكاريد

دانه‌های موفقيت را بكاريد

خودتان را موفق تصور كنيد! هم در موقعيت‌هاي شخصي و هم در موقعيت‌هاي...

دانه‌های موفقيت را بكاريد

 

 

خودتان را موفق تصور كنید! هم در موقعیت‌های شخصی و هم در موقعیت‌های حرفه‌ای. اغلب افرادی كه كار و تجارت حرفه‌ای دارند، صبر می‌كنند تا زمان عملی كردن برنامه‌های‌شان فرا برسد و بعد با یك اقدام به موقع به اهدافشان می‌رسند. امروز برای شما بهترین روز جهت فكر كردن و برنامه‌ریزی برای سال آینده است. قدم بعدی آماده كردن شرایط و موقعیت لازم برای رسیدن به اهداف‌تان است.

 

آماده شدن

یك مكان آرام و دنج پیدا كرده، تلفن همراه و كامپیوتر خود را خاموش كنید، آمار و ارقام موردنیاز خود را فراهم سازید و سعی كنید در آرامش به نتایج بررسی‌هایی كه كرده‌اید، فكر كنید. تمام جوانب را بسنجید و با خلاقیت خود چیزهایی را كه می‌توانند به شما كمك كنند، پیدا كنید. مرور كنید:

برای هر یك از سوالات خود زمانی را صرف كرده و افكار خود را در یك دفترچه یادداشت ثبت كنید.

 اهداف شخصی من در سال گذشته چه بودند؟ (پس‌انداز پول، كاهش وزن، یاد گرفتن یك هنر و یا سرگرمی، خرید یك ماشین جدید و . . . . ) آیا به این اهداف رسیده‌ام؟ اینكه به اهداف قبلی‌ام رسیده باشم، چقدر ارزش و اهمیت دارد؟ چه چیزهای دیگری در كنار آنها یاد گرفته‌ام؟

 اهداف كاری من در سال گذشته چه بودند؟ (افزایش سود و بهره‌وری، بازاریابی بیشتر و سازماندهی كارها، افزایش بودجه و . . .) آیا این اهداف را عملی نموده‌ام؟ رسیدن به این اهداف و برنامه‌ها چه ارزش و اهمیتی دارند؟ چه چیزهای دیگری یاد گرفته‌ام؟

 در سال گذشته چه كار مهمی انجام داده‌ام كه اكنون به آن افتخار می‌كنم؟ انجام این‌كار چه كمكی به پیشرفت كاری و همچنین به زندگی شخصی‌ام كرده است؟

 چه اهدافی داشته‌ام، ولی به آنها جامه عمل نپوشانده‌ام؟ چه چیزهای مانع رسیدن به اهدافم بودند؟ از آنها چه چیزهایی یاد گرفته‌ام؟

 

صبر كنید

قبل از شروع حركت، پاسخ‌های خود به سؤالات بالا را مرور كرده و كمی عمیق‌تر فكر كنید شما می‌‌توانید هم بدترین باشید و هم بهترین. به خاطر داشته باشید كه زندگی پروژه‌ای از رشد مداوم و بی‌وقفه است، مهم نیست كه نتیجه چیست؛ رشد واقعی در حین سفر رخ می‌دهد. نگران آن كارهایی كه انجام می‌دهید و آنچه انجام نمی‌دهید، باشید. اهداف خود را از اهداف شخصی شروع كنید. اهداف شخصی به سلامت و خوشبختی شما مربوط می‌شوند.

 

سلامت و خوشبختی

 در سال آینده برنامه ورزشی من چیست؟  آیا باید تغییراتی در برنامه غذایی خود بدهم؟  آیا وزن دلخواهم را دارم؟  اهداف من چه چیزهایی هستند؟

 آیا فعالیت دیگری هست كه دوست داشته باشم در فضای خارج از خانه انجام دهم؟  بیشتر دوست دارم كدامیك از تفریحات را انجام دهم؟  آیا در سال آینده به یك سفر واقعی خواهم رفت؟ كجا می‌روم؟ و چه مبلغی را صرف این‌كار می‌كنم؟  آیا دوست دارم با برخی از دوستان گذشته‌ام دوباره ارتباط برقرار كنم؟  برای چند لحظه به این سوالات فكر كنید. در پایان سال آینده زندگی خود را در كجا می‌بینید؟  حالا زمان تغییر كردن و متمركز شدن روی كارتان فرا رسیده است.

 

اهداف كاری

یك برنامه مناسب برای سال آینده در نظر داشته باشید؛ برنامه‌ای كه به شما كمك می‌كند، زمان خود را مدیریت كنید. هر روز چند ساعت از وقت خود را به كار كردن اختصاص دهید؟

فراهم كردن بودجه باید هدف شماره یك شما باشد. از خودتان بپرسید:

 آیا بودجه كافی دارم؟  وضعیت بودجه من در سال آینده چگونه خواهد بود؟  برای بهره‌برداری از بودجه‌ای كه دارم، چه چیزهایی باید یاد بگیرم؟  برای آنكه اطلاعات به روز داشته باشم از چه سیستم‌های مالی باید آگاهی داشته باشم تا در كارم پیشرفت بیشتری حاصل شود؟  امسال باید چقدر پول پس‌انداز كنم؟  چه هزینه‌های دیگری را باید پرداخت كنم، ولی نسبت به آنها تردید دارم؟

 

 فروش

 برنامه‌های من برای فروش‌های فصلی چیست؟ آیا از كارت هدیه استفاده می‌كنم؟  هر هفته چند مشتری خواهم داشت؟ و اینكه آیا می‌توانم به آنها سرویس مناسبی بدهم؟  برای بهبود و رشد فروش، نیاز به آموختن چه مهارت‌هایی دارم؟

 

 بازاریابی

آیا برای هر ماه سال آینده برنامه مشخص بازاریابی دارید؟ اگر نه، حتماً به‌طور جدی به این مسأله فكر كنید. اگر مستقل كار می‌كنید، می‌توانید برنامه‌ای را طرح‌ریزی كنید كه مطابق با خواسته‌های مشتری‌های‌تان باشد. فروش روزهای مهم سال مثل روز مادر، روز بازگشایی مدارس و عید در واقع بخش مهم برنامه‌ریزی‌های شما هستند. بی‌شك فروش در این روزها مهم‌ترین بخش فروش در طول سال است، اما برای روزهای عادی نیز باید برنامه‌ریزی كنید. اینكه چه حركتی را انجام دهید تا هم مشتری‌ها و هم خود شما از آن منفعت ببرید و برای این كار به چقدر سرمایه و بودجه نیاز است؟ آیا باید از تبلیغات استفاده كنید؟

 

برنامه‌ریزی برای رسیدن به موفقیت

تمام این سوالات را در یك كاغذ بنویسید و جلوی چشمان خود بگذارید تا عمیقاً به آنها فكر كنید. اگر به یك سوال نمی‌توانید پاسخ دهید، یعنی در آن قسمت از برنامه مشكلی وجود دارد و باید آن مشكل را برطرف كنید. پاسخ به سوالات و تمام آمار و ارقام را كه نیاز دارید جمع‌آوری كنید و بر پایه آنها تصمیم بگیرید. به خاطر داشته باشید كه ممكن است برخی فرصت‌ها پیش آید كه هنوز برای شما ناشناخته و نامعلوم هستند. شما می‌توانید از این فرصت‌های طلایی نیز بهترین استفاده ممكن را ببرید. برای موفقیت و رشد در زمینه كار و مسائل شخصی باید با انرژی حركت كنید و از كاری كه انجام می‌دهید، لذت ببرید. رشد و پیشرفت شما در سال جدید پروژه‌ای است كه توسط خودتان به انجام می‌رسد.

برچسب ها: زندگی آنلاین، بازاریابی، دانه‌های موفقيت را بكاريد تعداد بازديد: 575 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز