Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 13:21

9
مرداد
بخشش سخت است اما معجزه می كند

بخشش سخت است اما معجزه می كند

روابط رمانتيك بين زن و مرد گاه بسيار پيچيده مي‌شود و مي‌‌تواند با يك ...

بخشش سخت است اما معجزه می كند

 

 

روابط رمانتیك بین زن و مرد گاه بسیار پیچیده می‌شود و می‌‌تواند با یك دلشكستگی كوچك به پایان برسد. بدترین چیز در مورد این پایان‌های غم‌انگیز این است كه در تمام آنها دست‌كم قلب یكی از طرفین می‌شكند؛ در حالی‌كه التیام دادن آن قلب شكسته بسیاری مشكلات را حل می‌كرد. گاهی اوقات انجام این كار برای هر دو طرف بسیار سخت می‌شود و در ضمن تسكین و التیام یك قلب شكسته كار بسیار سختی است، گاه یك عمل و با گفتن چند حرف تمام داستانی كه برای زندگی مشترك خود نوشته بودید، عوض می‌شود. تمام آن خاطرات خوب، رویاها و آرزوهایی كه برای آینده داشتید و برنامه‌هایی كه برای هر دوی خود در نظر گرفته بودید، رنگ می‌بازند. التیام دادن یك قلب شكسته هم نیاز به زمان دارد و هم نیاز به صبوری و باید این حقیقت را بپذیرید كه قلب‌تان شكسته است. مهم نیست كه چند بار آرزو كنید كاهش همه چیز جور دیگری بود و كاش این اتفاقات نیفتاده بود و یا اینكه چقدر از حرفی كه زده‌اید و كاری كه كرده‌اید، پشیمان هستید. حالا دیگر فرقی نمی‌كند كه به این نتیجه رسیده‌اید كه نباید این كار را انجام می‌دادید و یا اینكه چقدر عصبانی و ناراحت هستید. حقیقت این است كه قلب شما شكسته است. حتی اگر تمام تلاش همسرتان این باشد كه شما را برگرداند، تا زمانی كه موفق نشود قلب شكسته شما را التیام بخشد، هیچ فایده‌ای نخواهد داشت و این مرحله به نوعی یك مرحله بهبودی است و باید با صرف انرژی زیادی صورت بگیرد.

پس حالا چه باید كرد؟ آیا باید بنشینید و برای تمام روزهای باقیمانده زندگی‌تان غصه بخورید و اشك بریزید و یا آن كاری را انجام دهیدكه دل‌تان می‌خواهد؟ آیا این پایان تلخ نتیجه اشتباه شما بود؟ و آن كسی كه باید سرزنش شود، شمایید؟ آیا كاری از دست‌تان برمی‌آید تا اوضاع را درست كنید؟ آیا باید كمی مكث كنید، فكر كنید و متوجه شوید كه كدام بخش از رفتارهای شما نادرست بوده است؟ آیا اصلا التیام دادن یك قلب به شدت شكسته میسر است؟ بله البته، حتی یك قلب شكسته را نیز می‌‌توان با روشها و راه‌های مختلفی التیام بخشید و البته باید بدانید كه همه چیز به شما بستگی دارد؛ ‌اینكه چگونه دلجویی كنید و یا اینكه چگونه اشتباه او را ببخشید و فراموش كنید. برای آنكه قلب شكسته‌تان التیام یابد، باید بخشیدن را تجربه كنید. ما به شما توصیه می‌كنیم كه با چند گام زیر اقدام به این‌كار كنید:

 

در مورد هر چیزی كه باید به خاطرش گریه كنید، حتماً گریه كنید

وقتی‌كه قلب‌تان می‌شكند، بسیار طبیعی است كه واكنش‌تان گریه كردن باشد. هیچگاه فكر نكنید كه با گریه كردن ضعیف و حقیر به نظر می‌رسید. این اتفاق بسیار عادی و در واقع بسیار هم خوب است. وقتی كه گریه می‌كنید، اجازه می‌دهید كه خشم‌تان فروكش كند و كمتر احساس سنگینی كنید. اگر می‌توانید در اتاق را ببندید، موسیقی غمگینی گوش بدهید و به خودتان این فرصت را بدهید تا درد را احساس كنید و گریه كنید. بگذارید با گریه كردن دردها از قلب‌تان بیرون شوند و غم‌ها شما را رها سازند.

 

خود را مشغول و سرگرم نگه دارید

وقتی كه قصد داریدكسی یا چیزی را فراموش كنید، باید به چیزها و افراد دیگر فكر كنید. به عبارت دیگر باید خود را پُر مشغله كنید. مهم نیست كه چگونه این‌كار را انجام می‌دهید، فقط باید سرگرم باشید. به سینما بروید، یك مسابقه را تماشا كنید، سفر كنید ... . واقعاً مهم نیست كه چه كاری انجام می‌دهید. مهم این است كه خود را با چیزی مشغول و سرگرم كنید. یك سرگرمی برای خود بیابید. كاری را انجام دهید كه از آن لذت می‌برید؛ چیزی كه ذهن شما را درگیر خودش كند و كم‌كم از آن چیزی كه ناراحت‌تان كرده فارغ شوید. اگر فكرتان مشغول چیزی باشد، دیگر هیچ فرصتی برای فكر كردن به كسی كه سعی دارید فراموشش كنید، نخواهید داشت.

 

مراقبت از خودتان

 

زن‌ها وقتی كه دچار آسیب دیدگی روحی می‌شوند، از بسیاری جهات خود را فراموش می‌كنند. هر چه از ظاهر خود بیشتر دست بكشید و از جذابیت‌های خود بكاهید، اعتماد به نفس‌تان نیز كمتر می‌شود. بنابراین اگر آسیب دیده‌اید، از درد خود برای ترقی خود استفاده كنید نه علیه خود. بیشتر كار كنید، بیشتر پیاده‌روی كنید به وضعیت ناخن‌ها و موها برسید و هر كاری كه می‌توانید، انجام دهید تا احساس زیبایی بیشتری كنید.

 

اوقات بیشتری را در كنار دوستان‌تان بگذرانید

دوستان همواره در چنین موقعیت‌های بهترین راه فراموش كردن غم‌ها و دلشكستگی‌ها هستند. آنها می‌توانند به شما كمك كنند تا احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید و آن چیزی را كه آزارتان می‌دهد، راحت‌تر فراموش كنید. آنها شما را می‌خندانند و به شما كمك می‌كنند تا بفهمید مهم‌تر از آن چیزی هستید كه فكر می‌كنید. فقط یك هشدار در این زمینه وجود دارد: از آنها بخواهید كه در مورد شخصی كه می‌خواهید او و كارهایش را فراموش كنید، از شما نپرسند؛‌چرا كه با هر بار حرف زدن در مورد آنها و پیش آمدن چنین بحث‌هایی، اشك‌تان دوباره سرازیر می‌شود و فراموش كردن دشوارتر، شما نیاز به خنده دارید، نه گریه پس از همان ابتدا با آنها صادق باشید و از آنها بخواهید درباره برخی موضوعات حرفی نزنند.

 

از آن فرد دوری كنید

سعی كنید به جایی كه احتمال می‌دهید او نیز حضور داشته باشد، نروید. وقتی كه سعی می‌كنید او را فراموش كنید، باید خود را از دیدار او محروم كنید؛ در غیر این صورت كارتان دشوارتر می‌شود. اگر او را در جایی به طور اتفاقی دیدید، فقط مودبانه و محترمانه برخورد كنید و با یك پوزش ساده به سرعت از كنار او دور شوید. اگر در محل كار یا تحصیل با او برخورد كنید و نمی‌‌توانید مانع این دیدارها شوید، سعی كنید به هنگام حرف زدن با او نگاهش نكنید. خود را اغلب اوقات با كاری مشغول كنید تا حتی مجبور نباشید به او نگاهی بیندازید.

 

فعلاً از ایجاد هر گونه رابطه رمانتیك بپرهیزید

اگر سعی دارید كسی را فراموش كنید، فیلم‌های رمانتیك تماشا نكنید و آهنگ‌های رمانتیك گوش ندهید. این موارد به شما حال بدی می‌دهد و باعث می‌شود دوباره آن فرد را به یاد آورید. آهنگ‌های شاد گوش بدهید، به حال فكر كنید و نگران آینده نباشید.

 

بیرون بروید و سعی كنید چهره‌های جدیدتر را ببینید

هرچه بیشتر در خانه بمانید، بیشتر به او و كارهایش فكر می‌كنید و این مسأله باعث سخت‌تر شدن پروژه می‌شود. بنابراین حتی اگر حال و حوصله ندارید، باز هم بهترین لباس و كفش خود را بپوشید، بهترین لبخند خود را بزنید، به دوستان‌تان زنگ بزنید و سعی كنید با آنها به جای خوبی بروید، به موسیقی گوش بدهید و شادی كنید. سعی كنید با برخی چهره‌های جدید آشنا شوید و از این مسأله به خوبی استقبال كنید. وقتی كه از پیله تنهایی خود خارج می‌شوید و در میان مردم قرار می‌گیرد، متوجه می‌شوید فردی كه می‌خواهید فراموشش كنید، تنها فرد جذاب دنیا نیست و افراد جذاب و متفاوت دیگری نیز وجود دارند و حتی دنیای برخی از آنها به دنیای شما نزدیك‌تر است.

 

این پروژه را پذیرا باشید

ممكن است شما فرد بسیار قدرتمندی باشید (به لحاظ روحی – روانی) اما با این حال، باز هم آسیب دیده‌اید. این پروژه نیاز به درمان كافی دارد تا آن را بپذیرید. هیچ وقت انتظار نداشته باشید كه ظرف دو روز همه چیز را فراموش كنید. اگر احساس می‌كنید كه نیاز به گریه كردن دارید، اَدای افراد قوی را در نیاورید. فقط باید درد و غم خود را بپذیرید و آن را آسان بگیرد. وقتی كه صبوری بیشتر به خرج می‌دهید، همه چیز هم آسان‌تر و راحت‌تر می‌شود. با تمام این اوصاف، فراموش كردن كسی، كار بسیار دشواری است، اما با استفاده از این مراحل می‌توان آن را كمی ساده‌تر كرد. این‌‌كار سخت و زمان‌‌بر است، اما شما از عهده آن بر می‌آیید. فقط فراموش نكنید كه همه چیز به شما بستگی دارد. زندگی انتظار شما را می‌كشد، پس حركتی كنید و زندگی را نفس بكشید.

برچسب ها: بخشش، زندگی آنلاین تعداد بازديد: 592 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز