Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 10:08

23
خرداد
امان از اين مردان تنبل

امان از اين مردان تنبل

اگر شما نيز درگير اين مسائل هستيد و بي‌انضباطي‌ها و مسئوليت‌پذير نبودن ...

امان از اين مردان تنبل

 

 

بهترین روش، برخورد و حرف زدن است

 

اگر شما نیز درگیر این مسائل هستید و بی‌انضباطی‌ها و مسئولیت‌پذیر نبودن همسرتان شما را آزرده می‌كند، بهتر است بدانید كه با تمرین، صبر و البته بیان درخواست‌تان نه با دعوا و داد و قال بلكه با حالتی نجواگونه می‌توانید در او تغییراتی ایجاد كنید. نتایج توصیه‌های مشاوران خانواده و روانشناسان در این زمینه به این شرح است:

 

 همیشه به او بگویید "لطفا" و "متشكرم!" و وقتی كه از این كلمات استفاده می‌كنید، او را به آرامی نوازش كنید:

 

شاید این توصیه به نظرتان كمی قدیمی برسد و شما را به یاد حرف‌های مادربزرگ‌ها بیندازد، اما متخصصان ازدواج نیز همگی با این حرف موافقند. هیچ‌كس دوست ندارد رئیسی در خانه داشته باشد كه مرتبا به او نكاتی را گوشزد می‌كند؛ به‌خصوص اگر آن یك نفر همسرش باشد. آنها می‌گویند مردان واقعی هیچوقت زن ذلیل نمی‌شوند و از همان روزهای اول زندگی به همسرشان توصیه می‌كنند كه اصلا به آنها امر و نهی نكند؛ در غیر این‌صورت خلاف خواسته‌های‌شان رفتار خواهد شد. با حالتی آرام و ملایم و البته با احترام می‌توانید رابطه دوستانه‌تری داشته باشید و مدام مثل بچه‌ها با هم دعوا و مشاجره نكنید. وقتی كه با توپ و تشر به او می‌گویید: «آشغال‌ها» مطمئن باشید كه او به شما پاسخی نخواهد داد و آشغال‌ها را بیرون نمی‌برد. یك شروع بد شما را به یك سرانجام خوب نمی‌رساند. به جای این لحن حرف زدن به او بگویید: «لطف می‌كنی آشغال‌ها را بیرون ببری؟ بوی بسیار بدی می‌دهند". احتمالا در برابر این لحن شما پاسخ او چیزی شبیه این جمله خواهد بود: "باشه، هر وقت رفتم بیرون این‌كارو می‌كنم."

ممكن است بعد از گذشت مدتی بازهم كاری را كه مودبانه از او خواسته بودید، انجام ندهد و آشغال به همان حالت سرجای قبلی باشد. در این شرایط باید به توصیه‌های مشاوران و البته مادربزرگ‌ها عمل كنید. آنها می‌گویند بهترین راه برای متقاعد كردن یك مرد جهت انجام كاری این است كه در حین درخواست محترمانه دستی به كمر یا بازوی‌شان بكشید.

پس كمی خم شوید و به آرامی شانه یا بازوی او را لمس كنید (البته حواس‌تان باشد كه جلوی دید او را برای تماشای تلویزیون نگیرید!) و با قشنگ‌ترین و شیرین‌ترین لحن ممكن به او بگویید: «عزیزم می‌توانی كیسه زباله‌ها را موقع بیرون رفتن از خانه، با خود ببری؟» با این روش نه تنها توجه او را به خود جلب می‌كنید، بلكه به ساده‌ترین شكل ممكن او را متقاعد به انجام این‌كار خواهید كرد. بعد از انجام این‌كار نیز از او تشكر كنید.

 

تحریك حس همدردی و دلسوزی

 

یك راه خوب دیگر برای متقاعد كردن همسرتان به انجام كاری كه می‌خواهید، این است كه حس همدردی و دلسوزی او را نسبت به موقعیتی كه دارید تحریك كنید. بهتر است بگویید تا زمانی‌كه ظرف‌ها شسته نشوند، نمی‌توانید در كنار او  و كودك‌تان احساس راحتی كنید، چرا با شستن ظرف‌ها به من كمك نمی‌كنی؟ این كلمات نرم و ملایم همسرتان را تشویق می‌كند تا به چشم‌های منتظر شما نگاه و برای نجات شما كاری كند؛ چیزی كه آقایان با انجام آن برای خانم‌شان احساس غرور می‌كنند.

 

همیشه به او بگویید "لطفا" و "متشكرم!" و وقتی كه از این كلمات استفاده  كنید. هیچ‌كس دوست ندارد رئیسی در خانه داشته باشد كه مرتبا به او نكاتی را گوشزد می‌كند؛ به‌خصوص اگر آن یك نفر همسرش باشد.

 

با برخی مثال‌ها به او سرنخ بدهید (او را راهنمایی كنید)

 

 

معمولا بعد از این‌كه همسرتان تنقلات می‌خورد، به خودش زحمت نمی‌دهد كه ظرف و ظروف و آشغال‌ها را بردارد و اگر خیلی لطف كند، آنها را روی پیشخوان آشپزخانه می‌گذارد و شما باید بعد از او همه چیز را دوباره مرتب كنید و گاهی اوقات بعد از جمع‌وجور كردن‌ها و تمیز كردن‌ها به ناگاه از شما می‌پرسد: «هی اون تیكه بیسكویت كه اینجا بود چی شد؟» و شما می‌گویید: «فكر كردم كه نمی‌خوریش» و از همین جا جروبحث‌ها نیز شروع می‌شود.

چرا جمع كردن چیزهایی كه خورده تا این اندازه برای او دشوار است؟ برخی از آقایان با تمیز كردن و نظافت خانه هیچ میانه خوبی ندارند.

خانم‌ها كثیفی‌ها و آلودگی‌ها را می‌بینند و آنها را احساس می‌كنند؛ به همین دلیل نیاز به نظافت را درك می‌كنند؛‌ولی اغلب آقایان آلودگی‌ها و كثیفی‌ها را نمی‌بینند و درهم برهم بودن خانه و وسایلش آنها را ناراحت نمی‌كند.

برخی از آقایان ملاحظه‌گر می‌گویند: «ما در شستن ظروف به همسرمان كمك می‌كنیم، ولی آنها بعد از هر بار ظرف شستن مجددا سینك را می‌شویند، چون فكر می‌كنند به اندازه كافی تمیز نشده است. در حالی‌كه وضعیت سینك اصلا نابسامان نیست.»

در چنین مواقعی بهتر است به او بگویید: «من می‌دانم خسته‌ای، ولی من اینجور كار كردن را قبول دارم.»

 اسفنج آشپزخانه را در دست بگیرید و به او نشان دهید كه چگونه باید سینك را در پایان كار تمیز كند.

 او هر بار با شیوه‌ها و محصولاتی كه شما به كار می‌گیرید بیشتر آشنا می‌شود و سعی می‌كند نظافت را آنگونه كه شما می‌خواهید، انجام دهد.

  

به او با رفتار خوب‌تان پاداش بدهید.

 

با انجام كاری كه هر دو از آن لذت می‌برید، به همسرتان به خاطر كاری كه به‌طور كامل برای شما انجام داده است، پاداش بدهید.

برچسب ها: زندگی آنلاین تعداد بازديد: 800 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز